SA - On Arrival Accommodation

Yep hier nog iemand  :x Maaaaaaaaaaaaaaanden van te voren in geschreven. Ik hoorde maar niks dus 3 weken voor vertrek een e-mailtje gestuurd. Waarop al snel een RE kwam met het slechte nieuws. Volgens mij waren ze gewoon mijn inschrijving kwijt ofzo. Anyway alles is toch nog goed gekomen zonder de hulp van OAA.

en uhh Bartman anders is er altijd nog wel sharred accommodation te vinden. Bevalt ons ook goed, het is relatief makkelijk te vinden te veel aanbod zeg maar. Het heeft bij ons in huis ook 2 maanden geduurd voordat alle kamers waren gevuld. Net iets duurder als de backpackers in  of what ever maar het geeft wel een vast adres en je zit niet gelijk aan een huur huis vast voor minimaal 6 maanden.

Groetjes Barry
 
Bartman,

Om eerlijk te zijn denk ik dat je beter af bent om zelf wat te regelen. We hebben wel een woning van OAA gekregen en ik moet zeggen dat wij blij waren toen we eruit waren. Dat is gelijk een verwijzing naar de reactie van Richard op de vorige paginga want blijkbaar veranderen er wel dingen in Adelaide.
De woning die wij toegewezen gekregen hadden was gewoonweg goor, het zat vol met kakkerlakken (ja, ik weet warm land enzo dus die kom je overal tegen enzz, maar niet in deze mate) en de medebewoners van het complex vond ik echt helemaal niets. Veel verslaafden en asociale lui. Meer activiteit 's nachts in en om het huis dan overdag. Diverse burenruzies meegemaakt. Ook nog eens ingebroken in de auto op onze laatste verblijfdag. Dus nee: mijn advies is nu aan iedereen. Zoek zelf iets, zodat je het eerst kunt bekijken en
beoordelen.

Daarnaast is mij ook duidelijk geworden waarom er zoveel mensen teleurgesteld moeten worden voor OAA behuizing. Onze housing manager vertelde dat ze 4 weken nodig hebben nadat de vorige bewoners vertrokken zijn om er een bezem door te halen (blijkbaar vergeten bij ons) en de sloten te vervangen. Als dat voor alle huizen geldt dan begrijp ik het tekort. Die 4 weken kloppen ook wel want onze chinese buren hebben 2 weken in het huis gezeten en daarna heeft het minimaal 5 weken leeggestaan.

Bartman succes met je zoektocht!!

Greetz
Sabi
 
't Is weliswaar geen SA maar NSW waar we ons gevestigd hebben, maar toen we 7,5 jaar geleden verhuisden hebben we het als volgt gedaan:
Ik ben ca. 8 weken voor de echte vertrek datum in m'n eentje naar Oz heen en weer geweest voor ca. 6 dagen, heb een auto gehuurd en ben gaan rondrijden in de streek waar we wilden gaan wonen. Daar heb ik een aantal real estate agents bezocht en een hele hoop rental properties bekeken. 's Avond via email/internet foto's naar mijn vrouw in NL gestuurd om haar mening te vragen.  Uiteindelijk kwam het zo uit dat ik een gloednieuw huurpandje vond op een plek die ons wel aan stond en heb dat voor 6 maanden vastgelegd met een deposit.  Vanuit dat pandje zijn we - na aankomst - op zoek gegaan naar een koopwoning.

Toen we dus aankwamen was het alleen even de sleutel ophalen en we zaten onderdak op een goede - en al bekende - plek. Het kost wat meer (extra retour ticket, wat auto huur en een paar dagen in een motel) maar je weet wel waar je terecht komt. Ik had bovendien bij een lokale meubel winkel al een bed en een bankstel gekocht om ons een beetje over de periode heen te helpen dat de container onderweg was. Dat bed is nu logeer bed en het bankstel staat buiten op het terras.....  :smile:
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik vertrek 4 maart om mijn residentie (voorlopig) in Adelaide in te gaan nemen.
Ik hebeen bed voor 2 weken geboekt bij BackpackOz, en ga van daaruit op zoek naar een leuk huurpandje.

Veel plezier, en wellicht zie ik jullie in SA!

Bart
 
Back
Top