Sabrina (op weg naar Melbs)

Jaja.... :eek:

Alle onderwerpen (geloof ik) Celbio vondt ik wel cool (op de HLO) en verder alles met beestjes :)
HLO? Is gewoon leuk! Heb ik ook gedaan en er is zat werk in te vinden in Australie :)

En effe on topic, ook wij zitten net buiten Melbourne in de NW hoek. Maar we zijn van Ma-Vr vanwege werk in CBD van Melbourne te vinden, dus een uitje of gewoon een drankje met wat mensen is altijd mogelijk!

Chantal

HLO? Is gewoon leuk! Heb ik ook gedaan en er is zat werk in te vinden in Australie :)

En effe on topic, ook wij zitten net buiten Melbourne in de NW hoek. Maar we zijn van Ma-Vr vanwege werk in CBD van Melbourne te vinden, dus een uitje of gewoon een drankje met wat mensen is altijd mogelijk!

Chantal

Leuk tweety! Heel goed gevoel dat er al een paar mensen zijn om eens mee af te spreken. En volledig zoals ik dat vanuit de Australische cultuur gewend ben. Goed geïntegreerd mensen!
Verder heb ik vandaag mijn eerste baanafwijzing gekregen, bah. Niet goed genoeg voor het bestand van Anzuk recruitement agency (nou vraag ik je, met 8 jaar ervaring, 2 masters en tal van organisatorische taken wat dan wel voldoende is). Nou ja, weer vrolijk verder dan maar.

Hey Sabrina,

Welkom en supperveel succes toegewenst.

Ik dacht dat wij pas moedig waren omdat we vertrekken met alleen een baan voor mijn vriendin op zak, maar jij bent nog veel avontuurlijker.

Nu behalve een baan voor Kath hebben wij ook nog niet veel kunnen regelen hoor:
Geen baan voor mij, geen school voor onze zoon voorlopig, geen woning, geen sociaal netwerk (al denk ik dat we via de baan van Kath wel snel mensen leren kennen en we zullen onze zoon ook zo snel mogelijk in 1 of andere sportclub inschrijven dus ik vertrouw erop contacten leggen wel snel kan gaan).

Alleszins zal alles wel goed komen voor jou en heeft de Australische overheid er ook een goed oog in, want anders hadden ze je nooit toegelaten :up::up:

Edireliro: Jaaa je moet zeker eens terug gaan naar Emerald en kom gerust langs voor een bakkie. Vind het een leuk dorpie en vanaf volgende week wonen we aan het park en horen we Puffing Billy extra goed :p als ie weer voorbij tuft.

gr. Moon

Hey Sabrina,

Ik dacht dat wij pas moedig waren omdat we vertrekken met alleen een baan voor mijn vriendin op zak, maar jij bent nog veel avontuurlijker.

Denk dat er veel/de meesten (tenminste wij wel denk ik zo) zonder baan, huis, school en netwerk vertrekken hoor ;)

Hmmm.... Ja.... Direct maar gaan kennis maken met je nieuwe buren, ook al is het een tijdelijk onderkomen dan maar. Gewoon een taart meenemen en dan ben je overal wel welkom!!

Worteltjestaart als ik mijn andere topic mag geloven ;)

Maar on topic, in Melbourne zul je niet alleen zijn als je nu alvast wat contacten legt :up:

Hallo Canberrans! Canberrans Canberrans Canberrans Canberrans Canberrans

Nou Sacha, ik hoor alleen maar een echo in ACT. Met wie zullen wij nou eens een koffie date maken :(

Komt ook wel weer goed! ;)

Jullie zijn altijd welkom hoor! :p

Even nog een snelle update voordat ik morgen(!) vlieg. Alles in kannen en kruiken, en helemaal niet zo zenuwachtig (misschien komt het nog?). Solliciteren gaat niet zo goed, maar via housesit heb ik zeer waarschijnlijk onderdak tot kerst in Mordialloc, Melbourne; yes!!! Met dank aan het forum heb ik nu ook een goede overbruggingsverzekering en een verhuizer (Hazeleger) waar ik een goed gevoel bij heb. Zaterdag ook te fantastisch afscheidsfeest gehad!!

Voor de geinteresseerden, mijn blog is: http://sevandort.tumblr.com/
Mensen in Melbs, zie jullie snel voor die koffie (thee in mijn geval) als ik was gesettled ben. Antipoden, here I come :)

Hoi allemaal!

Net terug van een strandwandeling in het waterige zonnetje van Melbourne. Schiphol was drama (ticket bleek van alles neit aan te kloppen volgens Malaysian Airways en ik had bijna niet mee gemogen. Een hoop gebel en uiteindelijk kwam het goed, maar had toen nog maar 5 min om afscheid te nemen). Vlucht was prima; 2x naast leuke mensen, dat moet je ook maar net treffen. Jetlag valt nogal mee. Wel moe midden op de dag, maar ik kan altijd wel slapen, dus zolang ik niet midden in de nacht wakker lig, vind ik alles best :)

Verder heb ik zo'n geluk dat ik bij de medische keuring dat setje heb leren kennen waar ik nu eventjes in huis zit. Zo aardig; heb een mooie logeerkamer en kan me hier gedragen zoals thuis. En dat strand hier (Mordialloc) is dus echt maar 5 min lopen. Overdag het huis voor mezelf en 's avonds gezelligheid; ideaal!

Ik was vergeten hoe aardig Aussies zijn op straat ("hi, how're you going?", hoe mooi Magpies kunnen zingen, dat er parkieten rondvliegen, alles ruikt naar eucalyptus etc etc. Fijne herontdekkingen dus. Boodschappen (zelfs bij de Aldi) vind ik dan wel weer vrij duur.

Anyways, vanmiddag langs bij potentiele housesit, dus ook dat is spannend/leuk! Verder deze week maar wat regeldingetjes doen/solliciteren deze week en dan eens voorzichtig kijken of er ook nog meer leuke mensen zijn. Ik neem tzt contact op met de mensen hier die een koffie-date in gedachte hadden!

Ik word nog wel een beetje overvallen door het gevoel van "ok, nu ben ik er, hier heb ik 3 jaar alles voor gedaan, en nu...?" maar dat hebben jullie vast ook gehad.

Back