Sander & Monique stellen zich voor...

monsan

New Member
Hoi,

Wij zijn Sander en Monique en ook wij lezen al een tijdje mee. Nu voor ons de zaken wat concreter en rooskleuriger worden stellen we ons graag voor.
Sander kan via zijn werkgever (IT) de stap naar Australie maken. De plek waar wij terecht zullen komen is nog enigzins onduidelijk, wel weten we dat het Melbourne, Canberra of Sydney gaat worden. Als alles gaat volgens planning (ik geloof het denk ik pas als we met ons visum op zak in het vliegtuig richting Oz zitten) gaat het allemaal op de korte termijn plaats vinden en zitten we nog dit jaar in Australie! Alles lijkt opeens in een stroomvernelling te gaan maar we houden jullie zeker op de hoogte...

Monique

Welkom!

Weer een IT'er.. ;) Leuk! Welk bedrijf als ik vragen mag? Melbourne doet het goed bij IT'ers, Logica en IBM zijn al voorbij gekomen. Ik zelf ga ws. voor CSC werken in Melbourne (eerst afstuderen).

Groet!

Hi Sander en Monique,

Welkom en succes met de aanvraag. En veel plezier in Australie straks, het is een prachtig land.

Groeten,
Flore

Ondertussen zijn we alweer een aantal weken verder.....
...Whaaa! Time flies!  :shock:

Maar het goede nieuws is dat we aan het begin staan van de visumaanvraag 457 (hopelijk al deze week). We weten ondertussen ook dat we via Sanders werk in Melbourne terecht gaan komen.
Dus alle informatie over deze stad/ woonruimte/ leuke wijken om te wonen...enz is welkom! Sowieso vinden we het leuk om in contact te komen met mensen die in Melbourne wonen!

Naar alle waarschijnlijkheid vertrekken we ergens in september. Mits alles goed gaat m.b.t. de visumaanvraag natuurlijk. Maar eigenlijk gaan we daar stiekum wel gewoon van uit.... Alles op zijn werk is tenslotte al rond!

Verder nog de vraag of iemand weet hoe het zit als je een auto koopt bij aankomst in Sydney maar vervolgens in Melbourne gaat wonen? Is dit lastig m.b.t. registratie en verzekering???  :drive:

Bedankt alvast!

Groetjes Sander & Monique

Welkom! Hoe meer Sanders, hoe meer vreugd. Misschien dat ze dan eindelijk eens leren hoe je dat uit moet spreken :grin:. Ik denk er soms serieus over om een andere naam aan te nemen...

Enniewee: succes met alle voorbereidingen!

Sander

[quote author=monsan link=topic=8865.msg120838#msg120838 date=1215464815]

Verder nog de vraag of iemand weet hoe het zit als je een auto koopt bij aankomst in Sydney maar vervolgens in Melbourne gaat wonen? Is dit lastig m.b.t. registratie en verzekering???  :drive:

[/quote]

http://www.vicroads.vic.gov.au/Home/Registration

Het kost wat meer moeite en geld dan een auto in Victoria kopen maar het kan dus zonder problemen volgens Vicroad's website.

Het is nu koud en regenachtig in Melbourne, September zal beter zijn qua weer.  Succes met de voorbereidingen!

Hee Sander en Monique,

Nou, wij vertrekken 4 augustus naar Melbourne, als we jullie ergens mee kunnen helpen horen we het wel!
(Mijn vriend heeft er overigens zijn hele leven behalve de laatste 2 jaar, gewoond, dus misschien kan hij je sowieso al ergens mee helpen?)

Groetjes Bregje

Hoi :)

Wij vertrekken over een maandje of 11/12 naar Melbourne.. schiet niet echt op nog, vertraging door IELTS.. :(

Iedereen bedankt voor de informatie m.b.t. de auto!

Gisteren de visumaanvraag online ingevuld! Volgende week longfoto's....en dan nog een paar weekjes wachten 'for the visa to be granted'...hopelijk!

Bregje...(dat spreek je ook niet echt gemakkelijk uit in het engels!) als we nog hulp nodig hebben bij het een of ander dan laten we het zeker weten! Bedankt i.i.g. 4 Augustus...dat is best snel! Succes met de laatste voorbereidingen en het afscheid hier in NL.

Groetjes Monique

Haha... tja, in overleg met Owen hebben we al maar besloten dat mijn naam Breg moet worden (of ja Brek zoals het wel uitgesproken zal worden...)

Enn... ik hoor het wel als jullie hulp nodig hebben... je kunt altijd een pm sturen...

Groetjes Bregje

mijn bregje heet gewoon bregja, (dat u is lastig) maar de g is wel een franse g (zoals in Garcon).

Ik stelde nog voor om het Bay te laten zijn, omdat ik haar afkort als B. (da's leuk; het wordt ook 'Beetje', maar ze doen hier zo ontzettend hun best om het goed te doen, dat ik zelfs al zo'n 4 mensen met veel moeite de Ggggg heb geleerd, waardoor het Brrregggja wordt.

Hoi Sander en Monique,

Ook wij wonen sinds december in Melbourne, om precies te zijn Aspendale. Een prachtige plek om te wonen. Vlakbij het strand, waar we vooral in de zomer veel te vinden zijn. Het is wel een dure plek om te wonen. Daarom hebben wij nu een stukje land gekocht in Lyndhurst, ongeveer 20 minuten rijden hier vandaan. Maar ook zeker de moeite waard.

Wij zijn ook op een sponsored visum binnen gekomen. Bij ons duurde het 6 weken voordat we het visum kregen. Hopelijk hebben jullie verder alles al geregeld en kan je zo weg. Veel succes met het wachten, het afscheid en al het andere geregel.

Groetjes Lisette

He Lisette,

We hebben op dit moment nog geen idee waar we precies willen wonen. Wel hebben we via via gehoord dat de volgende buurten ideaal zouden zijn:
Port Melbourne, Albert Park, Middle Park, St. Kilda, Docklands, Southbank, South Yarra

Ik zie dat Aspendale vrij zuidelijk ligt. Hoe lang doe je erover om vanuit jullie naar het centrum van Melbourne te komen? En kan dat makkelijk met openbaar vervoer of is de auto dan het makkelijkst.

Groet,

Sander

Hoi Sander,

Inderdaad Aspendale ligt richting Frankston bij de kust. Met de auto is het ongeveer 30-40 minuten denk ik. Weet niet zo goed hoe het met drukte is. Openbaar vervoer is wel goed te doen hoor. Er rijd vanuit Frankston een trein. Volgens mij doet die er wel een uur over of zo.

De buurten die jij noemt zijn wat meer de buurt voor stelletjes volgens mij. Toen wij aankwamen hebben wij een maand in een appartement in South Yarra gezeten. Op zich goed qua winkels en zo. Maar wij hebben 2 kinderen en dan vind ik die omgeving niet geschikt voor. En is het daar ook een stuk duurder wonen dan bij ons.

Waar gaan jullie precies werken is dat midden in de CBD?

Groetjes Lisette

Lisette,

Bedant voor de info. Het zal in het begin wel even aftasten zijn waar we willen gaan wonen. Maar als jij zegt dat het typisch voor stelletjes is, dan zou dat wel passen bij ons.

Wat betreft mijn werk. Ik heb nog helemaal geen idee. Dat hoor ik pas als ik in Australie begin. Ik werk bij een consulting firma, dus wherever they need me ;) Monique wil pas wat gaan zoeken als we een leuk plekje gevonden hebben om te wonen.

Sander

Hebben wij idd ook gedaan. We hadden een appartement en konden daar een maand op kosten van het werk verblijven. In die tijd hebben we veel rondgereden en rondgekeken en zo doe je indrukken op. En als je idd nog niet weet waar je werk is, dan moet je dat eerst maar afwachten.

het is qua reistijd ook maar wat je gewend bent. Mijn man moest in Nederland ook altijd wel reizen voor zijn werk. Hij is it-projectmanager en gedetacheerd dus was steeds verschillend. Nu werkt hij in Box Hill maar dat is goed te doen hoor.

Nou succes met alles en als je vragen hebt, kom maar op.

Even een update. Visa aanvraag per internet ingevuld en vandaag de x-rays laten maken in het Bronovo. Alles ging supervlot, maar na het aangetekend op de post doen van onze cds met x-rays las ik nog even door de aanvraag heen. Er staat duidelijk beschreven dat er een door de radioloog getekende kopie van het paspoort meegestuurd moet worden.....

We zijn er dus achtergekomen dat dit niet gebeurt is. Bij het ziekenhuis hebben we alleen onze paspoorten laten zien, er is helemaal geen kopie gemaakt :( Aangezien de envelop 'gesealed' is hebben we dit ook niet kunnen controleren.

Morgen maar even bellen naar het Bronovo of dit de 'normale' manier is, anders gaan we maar weer terug voor een nieuwe poging. De x-rays zijn digitaal dus die moeten ze terug kunnen vinden. We zouden dan alleen het papierwerk overnieuw moeten doen om alles vervolgens weer op te sturen naar Australië.

Verdere update volgt.

Back