Scarborough/Redcliffe

Maz

New Member
We zijn vorige week verhuisd van Caloundra naar Scarborough.
Fantastisch hier!
Vroeg me af of er nog meer Nederlanders wonen???
 
Wij zitten nu in Mango Hill , maar dat is zeer tijdelijk, we zijn op weg naar Sunshine Coast. Wat was de reden om van Caloundra naar Scarborough te verhuizen als ik mag vragen ?
 
We verhuisden van Caloundra naar Scarborough, voor m'n man's werk.
Eerst werkte hij aan een rail project in the Glass House Mountains.
Nu aan de Brisbane Airport Link (tunnel)
Hij gaat shifts van 12 uur draaien en daarom wilden we dichterbij het werk wonen.
Zodat hij niet al te ver hoeft te reizen en nog wat tijd met onze 7 mnd oude zoon Jack kan doorbrengen.
We verlieten Caloundra met pijn in ons hart hoor. Woonden in Kings Beach..
Scarborough is zeker weten het beste plekje in Brisbane. Vind Brisbane verder geen bal aan....
Gr.
 
Ben erachter, dat ze NL'se les geven (Duyfkenschool) Scarborough State School. (Everleigh Rd)
Elke donderdag va 15.30 tot 18.00 voor kids met basisschool leeftijd.
Erg leuk, maar heb ik niks aan, met een baby van 7 maanden.
Is er een Dutch playgroup of Dutch club ofzo?
 
:-(
Nog weinig reactie geloof ik ????
Wij komen van de zomer die kant op ! :lol:
Alleen meer de kant van je oude woonplaats....
Mijn man gaat nl in Palmwoods werken en in die regio willen we ook gaan wonen !
Vonden jullie het wel een leuke streek daar ?
En waren er ook een paar Hollanders ? Niet dat ik geen Australiers wil ontmoeten hoor maar het moet toch leuk zijn af en toe in je geboorte taal te kletsen !
Groetjes Annemiek :up:
 
Kom een keertje naar de Dutch Club in Richlands, Pinestreet. Hadden afgelopen zondag Limburgse dag met meer dan 100 bezoekers.
Kunnen we Nederlands praten en ervaringen uitwisselen.

grt Jos + Liesbeth
 
Kom een keertje naar de Dutch Club in Richlands, Pinestreet. Hadden afgelopen zondag Limburgse dag met meer dan 100 bezoekers.
Kunnen we Nederlands praten en ervaringen uitwisselen.

grt Jos + Liesbeth


Doen we :up:
Bedankt voor de tip ! :lol:
 
Er wonen zeker meer NLers, heel veel zelfs, 'on the Peninsula', wij zelf met 9 maanden oude Gijs in Scarborough.
We zijn de afgelopen maanden druk geweest dus niet genoeg op xpdite geweest om eerder te reageren, sorry.

Er is een NLse speelgroep in Brisbane en omgeving. Je kunt Jacqueline Fortuin (jacqueline@orangefortune.com) contacten voor datum en locatie. Er is ook een topic van op dit forum.

Ik ben zelf betrokken bij de NLse school, maar daar is je zoon Jack inderdaad nog te jong voor.
Onze zonen zijn wel bijna even oud, dus wellicht is het leuk om eens af te spreken aan het strand ofzo???

Groetjes,

Anne Marije
 
Back
Top