Schapelle Corby found guilty and sentenced to 20 years

Aussielover

XPdite Sponsor
Corby sentenced to 20 years in jail
16:04 AEST Fri May 27 2005
AAP
Uit 'Nine MSN news':
" Bali court has sentenced Australian Schapelle Corby to 20 years in prison for trying to smuggle 4.1kgs of marijuana into Indonesia.

Judges also fined Corby 100 million rupiah ($A13,875).

Her lawyers immediately said they would appeal.

Prosecutors had sought a life sentence.

Earlier, Corby, 27, broke down in tears as the panel of three judges in the Denpasar District Court said the charges against her of smuggling marijuana had been "convincingly" proven.

Soon after, they formally declared her guilty and passed sentence"
 
Damn, that sucks.
Het is altijd moeilijk na te gaan of het echt is of dat ze genaaid is.

Hopelijk blijkt ze genaaid te zijn en komt ze weer vrij.

Er zijn op de vooroordelen al een actie genomen. Actie groepen roepen op tot het boycotten van Bali.
 
"Actie groepen roepen op tot het boycotten van Bali" Nou ik ga ook voorlopig never noooit niet naar Bali want wat met Chapelle Corby gebeurde kan mij ook overkomen !  :-(
 
Ik heb ook het hele verhaal gevolgd-vind het echt zo triest voor haar. Doet me terug denken aan de series "bankok Hilton". Bali staat zeker niet meer op mijn lijstje "places I want to see". .....en als ik ga , dan alleen met rugzak die ik zelf op schoot kan houden.

miel
 
Ik vind het ook echt erg zielig wat er met haar gebeurd  :cry:

Idd - hou je bagage op schoot mensen ! :shocking:
 
't Is een interessante kwestie, want alle (commerciele) Australische tv-zenders brengen het verhaal hier alsof het hartstikke duidelijk is dat ze onschuldig is, maar het slachtoffer is van drugkoeriers die marijuana in haar tas hebben gestopt en het Indonesische rechtsysteem dat drugssmokkel keihard aanpakt en haar als afschrikvoorbeeld zou gebruiken.
Nou hoorde ik (heb het zelf niet gezien) dat er op de ABC (=de publieke zender) een verklaring te zien was van de douanebeambte die haar tas gecontroleerd had, en die beweerde dat toen hij haar vroeg haar tas te openen, ze een zijcompartiment opende en liet zien, maar toen hij haar vroeg het hoofdcompartiment te openen, ze dat halsstarrig weigerde...  :?
 
Standaard zit wereldwijd iedereen onschuldig in de gevangenis :-o
Het zijn er altijd maar een paar die schuld bekennen :x
Het is moeilijk oordelen als je er niet bij bent geweest.
Probeer je niet te laten verrassen als je op reis bent :redcard:
 
Het blijven bananenrepublieken dus oppassen als je ernaar toe wilt!

Ik ga er alvast NEVER NOOIT MEER naar toe!
 
Het blijft een vreemd verhaal, rammelt aan alle kanten....inderdaad zoals Hans al aangaf is het mede door de media dat 95% van de Australiers overtuigd is van haar onschuld. Het is te hopen dat als ze daadwerkelijk onschuldig is de waarheid snel achter haalt wordt......

Groetjes
Syl

schuldig of onschuldig het is wel te hopen voor haar dat de transfer naar een Australische prison door gaat.
 
ik heb hier heel ht verhaal gevolgd, en ik ben er niet zo zeker van dan ze onschuldig is.
Gisteren lieten ze nog wat op tv zien en ze deed inderdaad moeilijk om haar bodyboard open te maken...
Ik moet zeggen dat ik levenslang verwacht had, maar het is 20 jaar.
Er zitten zoveel mensen vast voor drugsmoggel, het is voor mij geen reden om niet naar bali te gaan, heb rondgereist door indonesie en het is een prachtig land.
Ik hoop we dat ze een groot gedeelte van haar straf hier mag uitzitten, maar aan de andere kant als ze echt schuldig is weet ze waar ze aan begon... ach ja het blijft een moeilijke kwestie.
Van de bali nine hoor je trouwens weinig

groetjes
 
Toevallig net een stukje zitten lezen over de bali nine, het schijnt dat het onmogelijk gemaakt wordt voor de media om nog dicht bij te komen (waarschijnlijk hebben ze geleerd van de Schapelle hype??). Maar ik denk dat het er voor die 9 wel heel zwart uit ziet.

Trouwens er was ook nog een man (Australier van in de 40) die in diezelfde periode als de "9" werd opgepakt (in bali) met 2gram hash.......10 jaar! is er tegen hem geeist.

Kortom, 10 jaar voor 2 gram, 20 jaar voor 4+ Kilo Marijuana nou dan ziet het er slecht uit als je met een lading heroine op je lijf gestrapped gesnapt wordt. Vreselijk triest allemaal.

Happy travelling!
Syl
 
Het blijven bananenrepublieken dus oppassen als je ernaar toe wilt!
Ik ga er alvast NEVER NOOIT MEER naar toe!

Ook Indonesie is een prachtig mooi land, bananenrepubliek of niet. Regels zijn regels net als in NL en iedereen moet zich aan die regels houden.Ook ik ben er niet zo zeker van dat ze onschuldig is.De meeste mensen hebben zo hun twijfels maar de rechters in Indo blijkbaar niet.Drugs zijn erg en maken het leven van velen kapot.Laat daar aub geen twijfel over bestaan.Die rotzooi is vreselijk.
Ik ben van mening dat als Chapelle Corby en de andere 9 echt en dan dus echt schuldig zijn ze dan voor de rest van hun leven achter tralies moeten verdwijnen.Zijn ze echter echt onschuldig en op een of ander manier genaaid dan moeten ze onmiddelijk op vrije voeten komen.Ik hoop voor ze dat het laatste het geval is.
 
De overheden aldaar zouden meer energie moeten steken in het toekomst bieden aan de afnemers van drugs ergo hun eigen jeugd. Corruptie is de oorzaak van armoede en ellende aldaar, dus ze creëren hun eigen junkies door alleen met zelfverrijking bezig te zijn i.p.v. met sociaal beleid en verbeteren van de levensstandaard van IEDEREEN!

Mijn vakantiecentjes zullen ze in ieder geval niet in hun staatskas mogen bijschrijven. Keihard bewijs is schaars. ALS die er is ben ik ook voor harde straffen maar bij zelfs de geringste twijfel moet je zeer voorzichtig zijn met het vergooien van een mensenleven of dat nou doodstraf of lange gevangenisstraf is! Ik hoop dat de Australische regering bikkelhard reageert op dit schijnproces. Als dit mij of de mijnen ooit overkomt wil ik ook op ze kunnen rekenen! (Translation available  :lol:  )

De kreet "Regels zijn regels" geeft mij hele erge kippevel dus AUB niet meer doen! :|
 
[quote author=Fletch link=topic=1801.msg16453#msg16453 date=1117299830]
De kreet "Regels zijn regels" geeft mij hele erge kippevel dus AUB niet meer doen! :|
[/quote]

I'm with you.
Mensen hebben het recht fouten te maken, en ze hebben net zo goed het recht hun fouten weer recht te zetten. Natuurlijk moeten drug carriers gestraft worden, maar je moet het wel in perspectief plaatsen. Ik geloof heilig in vergeven en iemand 20 jaar een gevangenis indouwen waar de ratten het beter hebben, omdat hij of zij wat drugs heeft gesmokkeld, dat gaat er bij mij niet in. Dit noem ik symptoombestrijding. Misschien gaat het hier wel om een wereldvreemd kind dat door anderen is aangespoord dit te doen. Wat bereik je er dan mee om zo'n kind voor de rest van haar leven op te sluiten. Helemaal niks.
 
lastig he' - schuldig of niet- hoorde dat nu ook mensen naar voren gekomen zijn(in Corby's defence)die beweren dat bij aankomst in het hotel (in Bali)zij ook opeens een paar kilo hash in hun koffer vonden (toch de bagage mensen???) Toen ze niet wisten wat ze ermee aan moesten hadden ze de Austr.Embasade gebeld die ze vervolgens adviseerde zo snel mogelijk het spul door de wc te spoelen.Wat is waarheid-uiteindelijk de enige die ons dat kan vertellen is de gene die haar het spul heeft gegeven of die gene die het in haar koffer heeft gestopt!! dit vind ik nu net zo moeilijk als JA of NEE stemmen voor het EU grondwet :eek:fftopic:
miel
 
Mensen hebben het recht fouten te maken, en ze hebben net zo goed het recht hun fouten weer recht te zetten.
Ja maar....ALS de bali 9 er ongeschonden van af was gekomen, oftewel mission accomplished en een paar centen rijker, dan was het verhaal toch heel anders? Hoe je het went of keert ook dan hadden ze een grote fout begaan alleen waren ze dan nog niet 'ontdekt'. Het zijn de risico's van het "vak".  De kans dat je gepakt wordt is relatief klein.....de gevolgen als je wel ontdekt wordt zijn bij  de meeste van ons toch bekend? Zeker in landen als Indonesia, Thailand, etc. 
Vindt ook dat jullie nogal stevig reageren op het zinnetje "regels zijn regels". Ieder land heeft nou eenmaal zijn eigen "regels" corupt of niet.  Helaas zul je de customs van een bepaald land toch moeten accepteren als je kiest om daar op vakantie te gaan (of gaat wonen). Vergeet niet dat de Indonesian prisons ook vol zitten met 'locals' en daar ook af en toe de doodstraf aan uitgedeeld wordt. Zou dat dan in houden dat er andere regels voor toeristen moeten gelden?

omdat hij of zij wat drugs heeft gesmokkeld, dat gaat er bij mij niet in.
ik denk dat menig ouder (struggling met een aan drugs verslaafd kind) hier kippevel van krijgt :) 
En zoals hierboven al eerder vemeld, mocht ze onschuldig zijn dan hoop ik op een snelle vrijlating.  Note; Foreign minister Alexander Downer is nu op TV en zegt dat er wellicht ooit nog sprake kan zijn van een presidential pardon. Momenteel zijn ze aan het bekijken of Schapelle haar straf in Australia kan uitzitten. Eerst komt er nog een appeal.

Groetjes
Syl
p.s. Ook op het nieuws hier (hier krijg ik nou kippevel van) "Red Cross receives requests to return Tsunami Appeal donations" (na de quilty verdict voor Schapelle) 
 
ja ik ben het met je eens sylvia.
Je weet waar je aan begint als je drug smoggelt naar indonesie.
Als ze echt schuldig is mag ze van mij daar die 20 jaar uitzitten, wel vind ik dat ze recht heeft op alle nodige levensbehoeften.
En dat mensenhun geld terug vragen die ze hebben gegeven aan de tsunami vind ik echt te gek voor woorden.... dat valt me een beetje tegen van australie
 
Moet toch effe mijn hart luchten nu!

'T is werkelijk niet te geloven hoe er hier in Oz gereageerd wordt op het Corby verhaal. En wat een bizar media circus! 'T is een flink uit de hand gelopen real life soap van zeer beklagenswaardig niveau die niet onwaarschijnlijk consequenties zou kunnen hebben voor de politieke betrekkingen, zeker nu mensen ook nog voor eigen rechter lijken te gaan spelen, aaargh!! Stoppen, alsjeblieft!

Zo! Dat lucht op!
 
Back
Top