schnell procedure

maartent

New Member
Hallo,
Ik kom al geruime tijd op dit forum om informatie te weten te krijgen over het visa waar ik voor wil gaan, de-facto spouse visa. Ik heb daar bij heel veel informatie opgedaan. Heel veel dank!!! Maar toen ik vanmiddag ging bellen met de aus embassy in berlijn om een afspraak te maken kreeg ik te horen dat ik geen afspraak kon maken omdat ik geen 12 maanden samen gewoont heb met mijn vriendin. Wij hebben eerst 2 maanden samen bij mijn ouders gewoont en 2 maanden door europa heen gereisd en toen nog 6 maanden samen op een adres gewoont. ik weet dat het geen 12 maanden zijn maar ik heb toch wel een aantal keer op het forum gelezen dat mensen hun visum hebben gekregen ook als ze niet konden aantonen dat ze 12 maanden samen hebben gewoont? ik vraag me af hoe hun dan een afspraak hebben kunnen maken? hebben ze dit gewoon weg niet gevraagd of hebben hun er over gelogen om een afspraak te krijgen?

Ik weet niet echt wat ik nu moet doen want ik wil zo snel mogelijk weer naar aus toe aangezien mijn vriendin daar nu ook weer is.

groeten maarten

Ha die Maarten,

Dat klinkt als een lastige klus. Je kan proberen om middels verklaringen (ook van anderen zoals je ouders) en foto's etc. aan te tonen dat je al 10 maanden bij elkaar bent, maar los van de haalbaarheid ervan rest het probleem dat het nog geen 12 maanden is. Ook weet ik niet wat de reden is dat zij nu al er vandoor is... het helpt niet als je in je eentje moet gaan uitleggen dat jullie samen zijn. Je kan het risico nemen om het aan te dikken naar 12 maanden, met als gevaar een afwijzing.

Ik weet niet of het een optie is (anyone?) maar kun je niet die 10 maanden zelf uitbreiden naar 12 maanden? Door haar nog een tijdje hierheen te laten komen of door op een ander type visum erheen te gaan?

Hoi Maarten,

Ik heb zelf ook net het Visum bemachtigd en ik kon ook niet aantonen dat we 12 maanden direct voor aanvraag hadden samen gewoond. Bij mij werd niet gevraagd over of we aan de eis voldeden. Ben er wel heel eerlijk over geweest naar de ambassade toe. Misschien scheelt het dat ik kon aantonen dat mijn vriendin en ik al 6 jaar een relatie hebben.

Ik zou het gewoon nog een keer proberen wie weet krijg je een ander aan de telefoon die er niet naar vraagt. Bij ons deden ze helemaal niet moeilijk.

Gr.Koen

Back