school in australie

aqua-dream

New Member
Hoi,  :soccer:

mijn naam is stefan,ik ben 14 jaar en ik zit hier op het vmbo en wil vragen hoe het is om in australie op school te zitten, is daar ook een soort vmbo en wat voor vakken heb je daar, moet je in uniform op de hogere school en is het leuk? Ik ga naar de 3e klas en ga de richting install/ elektro doen kun je dat daar ook doen? Konden jullie snel engels praten?

stefan  :later:
 
Haai,
Mam heeft me verteld dat je daar waarschijnlijk naar de junior high sgool gaat.
Bij sommige scholen moet je wel en bij sommige geen uniformen aan.
Ik HOOP dat ik snel engels leer(Ik kan het wel een beetje hoor) ze zeggen dat het wel snel gaat:)
Ik ga als pap goed door de taaltoets heenkomt naar Perth.
Mij lijkt het super gaaf!
Ik mag alleen geen dieren meenemen:( egt vet balen.
Ik heb net een jaar een pony duss.
groetjes,
              Esmé
 
Hai Esme,

Hoe oud ben jij eigenlijk?
Wij hebben ook dieren, een hond en een ara ( papegaai) de hond mag wel mee en de papegaai komt niet het land in deze mogen we dus niet meenemen, dit is wel erg jammer.
Gaan jullie al gauw naar australie?

Groetjes Stefan
 
Hoi Stefan,

Hier in Australië hebben alle kinderen een uniform aan op school.
Dat is best raar in het begin, maar het went heel snel hoor.
Bovendien is het heel gemakkelijk.
Mijn kinderen waren 5 en 7 toen we hier kwamen wonen en ze spraken nauwelijks Engels. Ze konden het wel redelijk goed verstaan.
Maar ze begonnen al heel snel Engels terug te praten.
Jij hebt waarschijnlijk al Engels in Nederland geleerd, dus zal het je hier heel snel gemakkelijk af gaan.

Succes,
Gabriëlle
 
Hey Stefan, ik ben Jimi en ik ben 10 jaar, bijna 11 ( 25 oktober).
Ik hou van skate-boarden, ik heb al een paar keer aan een wedstrijd mee gedaan en twee keer gewonnen.
In Australie vind ik het heel leuk omdat je daar heel veel skate banen en bowls hebt.

Verleden jaar waren we in Australie en ik ben 2 dagen naar school geweest, een vriendin van m'n ouders is daar juf en ik mocht mee. Was erg leuk, iedereen was erg aardig tegen me. Ze hadden een uniform aan en ik als enige niet. Het is niet erg om een uniform aan te hebben als iedereen het heeft. En het stelt niet veel voor, gewoon een polo en de broeken waren allemaal verschillend ( de 1 een lange en de ander een korte), maar de kleur was het zelfde.

Ik hoop dat wij gauw naar Australie gaan, ik vind het daar leuker dan hier.

Groetjes van Jimi  :plane: 
 
Back
Top