seasonal work

Joske

New Member
heeft iemand van jullie ervaring met fruit plukken tijdens een WHV?
Ik zou graag mijn WHV willen verlengen met een extra jaartje.
Is dat werk makkelijk te vinden?  Vragen ze meestal iemand met ervaring of is dat niet nodig?
En wanneer moet je je best aanmelden ter plaatse om werk te vinden?
En is het eigenlijk een beetje veilig om dat te doen?  Ik denk dan vooral aan de insecten die
je kan tegenkomen  :?
 
Wij hebben ervaring met het fruit plukken. Het is ontzettend leuk om te doen.
En ja, insecten zijn overal, dus hier ook.
Je moet wel even bekijken wanneer er ergens een pluk seizoen begint, je kunt dit op internet allemaal vinden.
Als je zorgt dat je op tijd in een plukseizoen bent, is er werk genoeg en makkelijk te vinden.
Omdat ze vaak afhankelijk zijn van backpackers is ervaring niet altijd nodig.
http://jobsearch.gov.au/harvesttrail

Groetjes Jolanda  :up:
 
Ik dacht ook eerst seizoensarbeid te doen voor een extra jaartje. Ben in Young gaan kersenplukken en heb het welgeteld ... 3 dagen volgehouden. Als je er goed in bent kan je heel veel geld verdienen, als je het niet bent kan je je verwachten aan lange dagen voor een hongerloontje.

Ik zou eerder voor het inpak- en sorteerwerk gaan. Veel beter betaald, minder hard werk EN je werkt meestal onder de airco  :grin:
 
Het ligt eraan wat je gaat doen.
Heel vaak krijg je ook gewoon per uur betaald, je moet even zoeken.

Groetjes Jolanda
 
Kijk eens naar de specifieke visa voorwaarden. Volgens mij is er laatst iets gewijzigd waardoor er ook ander (regionaal) werk onder valt. Zolang 't maar in de middle of nowhere is. Ik ken iemand die in Leonara op een boerderij heeft gewerkt en iets voor de mijnen heeft gedaan en daar een 2e visum op heeft gekregen. Dan hoef je dus niet te fruitplukken. Ik heb ook een tijdje geplukt (niet met de doelstelling een 2e visum te krijgen) en vond dat helemaal niet vervelend. Het is maar wat je er van maakt. Ik vond plukken veel leuker dan verpakken (wordt op den duur vervelend) gelukkig heb ik zowel plukken, verpakken als 'pruning' gedaan.

Succes ermee!
Oh als je wel gaat fruitplukken kijk naar wat je wilt plukken en waar en wanneer dat gebeurt.
 
Ik heb een maand, via WWOOF'en, op een fruitboerderij gewerkt. De eerste week heb ik huishoudelijk werk gedaan en ik was zelf erg blij dat een Japans meisje dat graag wilde overnemen en ik kon gaan fruitplukken en pakken. Ik vond het prima werken, al kan het wel zwaar zijn (had een basket om mijn borst wat vol rond de 30/ 35 kilo was en stond vaak in de zon, soms in temperaturen oplopend tot in de 40 graden te plukken). Ik zou het zo nog een keer doen echter. Ik vind het niet zo erg om door te werken. Let er inderdaad wel op wat de comdities zijn; betalen ze per uur, of per geplukte eenheid. Beide kan voordelig uitpakken, het is maar net of je de handigheid erin te pakken krijgt.
Succes :up:
 
bedankt voor jullie reacties! ik kijk ernaar uit!  :lol:
vanavond gaan we campervans zoeken
en als alles meevalt, kunnen we volgende maand vertrekken met onze camper  :up:
 
Dit is wat er staat:

You must:

-have completed three months of seasonal work in regional Australia* while on your first Working Holiday visa (there is no requirement to do further seasonal work on the second visa)

*Seasonal work must actually be done within an eligible regional Australia postcode area. Work that is completed in a non-eligible area for an employer, whose office or post office box is in a regional Australia postcode area, does not meet the requirement.


En dan:

Seasonal work
Seasonal work is any type of work that is undertaken as the employee of a primary producer. For information on types of seasonal work, providing evidence, and the calculation of three months.
Seasonal work is any type of work that is undertaken as the employee of a primary producer.


The work does not need to be paid work. Work undertaken as a volunteer or through the Willing Workers on Organic Farms (WWOOF) scheme may also count toward the three months of seasonal work if your WWOOF employer is a primary producer.


Work that is seasonal in nature, but not undertaken as the employee of a primary producer, such as ski instruction, is not eligible.  Primary Producers are Agricultural and Mining and Resources (incl. Trees)


Secondary processing of primary products (eg. small goods processing and retain butchery) is not eligible.


Working for a business that provides services to a primary producer is not eligible.

Alles staat vrij duidelijk hier (en dan verder doorklikken): http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/seasonal-work.htm

Henriette

Examples of eligible seasonal work
Examples of types of work that are eligible include:

plant and animal cultivation
harvesting and/or packing fruit and vegetable crops
pruning and trimming vines and trees
general maintenance crop work
cultivating or propagating plants, fungi or their products or parts
immediate processing of plant products
maintaining animals for the purpose of selling them or their bodily produce, including natural increase
immediate processing of animal products including shearing, butchery in an abattoir, packing and tanning
manufacturing dairy produce from raw material.
fishing and pearling
conducting operations relating directly to taking or catching fish and other aquatic species
conducting operations relating directly to taking or culturing pearls or pearl shell.
tree farming and felling
planting or tending trees in a plantation or forest that are intended to be felled
felling trees in a plantation or forest
transporting trees or parts of trees that were felled in a plantation or forest to the place where they are first to be milled or processed or from which they are to be transported to the place where they are to be milled or processed.
mining
operating equipment to excavate, load and transport minerals
mining and materials engineering.
 
Nee, wist ik ook niet. Maar het hoeft dus inderdaad niet eens betaald te zijn! Zo kun je dus ook voor kost en inwoning op stations passen etc.....(blijkbaar)

Henriette
 
Back
Top