@ Annemiek: is ook zo... woon nu bij mams in de tuin, maar de boel staat te koop dus het gaat in ieder geval toch veranderen...(en niet perse for the worse!)
@ Ireen: niet een kwestie van Irene2 die het 'fout' doet. Ik zou daar zelf slecht tegen kunnen, maar vrees dat het in de praktijk wrschlk wel zo zal lopen... refereer naar alle afscheiden (afscheiten...hahahaha) die wij als familie in het verleden hebben moeten nemen toen we nog op de Antillen woonden.... maar snap wat je bedoelt, je kunt het naar je zin maken en oplossingen zoeken... is ook zo.
@ Perthpete: is waar, je gaat niet meer met de boot 6 weken varen naar een land waar je nog nooit geweest bent en waar je nooit meer vandaan gaat... maar: (tadaaaaaaa) ik merk wel dat mijn ouders (en die zijn vrij modern destijds geemigreerd) toch met het vorderen van de leeftijd weer gingen verlangen naar hun 'thuis'. Mijn tante die met groot plezier en geluk in Australie woonde, ging toen ze oud en ziek werd weer spontaan Nederlands praten... Het zijn toch je roots, dat kun je niet verloochenen. De wereld is nu veel kleiner geworden, maar de onrust des te groter lijkt wel....
@ Nynke: you're very kind! Lief dat je dat wilt delen, doet me wel goed om te lezen dat de contacten ook inderdaad fijn verlopen via phone, mail enz.
In het algemeen: kreeg de tip van mijn zwager (in NZ) om met elkaar af te spreken (van te voren) binnen welke termijn je een keertje retour gaat. Las ergens anders dat na een jaar of twee weer even terug naar Europa vaak helpt om je te realiseren dat je het fijn hebt in je nieuwe land
Bovendien krijg je na 2 jaar je borg terug en kun je met die plakka plakka een retourtje Holland bestellen...
Groet,
Kath