Senseo

Jeroen_1

Member
Dat is nou het nadeel van een computer in de keuken. Tijdens het koffiezetten vraag je je soms de meest vreemde dingen af :lol:

Als echte Hollander vraag ik me natuurlijk af of Senseo al is doorgedrongen tot de keukens aan de andere kant van de wereld.

Wie weet of het Senseo 'concept' als op de markt is in OZ of dat het misschien (zeer) binnenkort staat te gebeuren?

Misschien moeten we de computer maar op zolder zetten. :p
 
ik ben echt senseo verslaafd, en heb het natuurlijk uitgezocht.
Maar ik moet je terleurstellenhet is daar niet te koop. Maar er is nog hoop volgend jaar willen ze het in amerika uitbrengen.
En misschien kan je daar wel pads van een ander merk vinden
 
heidi said:
ik ben echt senseo verslaafd, en heb het natuurlijk uitgezocht.
Maar ik moet je terleurstellenhet is daar niet te koop. Maar er is nog hoop volgend jaar willen ze het in amerika uitbrengen.
En misschien kan je daar wel pads van een ander merk vinden


Laatste week was een aanbedieng voor Nespresso 84 euro. Expresso en koffie machine waar jij kan lekker koffie kan drinken. De cups van nespresso is verkrijgbaar ook in OZ. Ik drink koffie allen in het weekend(zaterdag)

Gr
:D
 
Nou, dan gaan we maar niet he...:)

Mijn schoonouders hadden de Senseo zelfs mee naar het vakantiepark vam Landal.
 
Ik begrijp je helemaal! Eergister drong het tot mij door dat ze in Oz nog nooit van Roosvicee MultiVit gehoord hebben...En laat nou net dat mijn favo drankje zijn! Misschien dat Senseo nog de wereld zal veroveren binnen niet al te lange tijd, maar voor Roosvicee zie ik het somber in. Misschien moet ik maar beginnen met afkicken.

Claire
 
Zullen we de boel maar afblazen. Wie wil er nou in een land wonen waar ze geen Roosvicee MultiVit en ook al geen Senseo hebben. Is Oz dan toch een derde wereld land?
 
De senseo is hier (Adelaide) ook te koop. Het heet wel anders en kost ongeveer 99 dollar.
Aanmaaklimonade (helaas niet roosvicee) is trouwens ook te koop. Net als drop, kroketten, stroopwafels, hagelslag enz. enz. Dus dat kan geen reden zijn om niet te emigreren.
 
PM said:
De senseo is hier (Adelaide) ook te koop. Het heet wel anders en kost ongeveer 99 dollar.
Aanmaaklimonade (helaas niet roosvicee) is trouwens ook te koop. Net als drop, kroketten, stroopwafels, hagelslag enz. enz. Dus dat kan geen reden zijn om niet te emigreren.

Dat wordt dan met z'n allen naar Adelaide :lol: :lol: :lol: .
 
Goh, zit ik hier het lekkere vlees en de mudcake te missen zeg! :D
Ik geloof niet dat ik veel nederlandse dingen zal gaan missen!
 
veronique said:
Goh, zit ik hier het lekkere vlees en de mudcake te missen zeg! :D
Ik geloof niet dat ik veel nederlandse dingen zal gaan missen!
Ohhhh, MUDCAKE!!!! En muffins, brownies, lamingtons....!!!!

We ware op onze vakantie in 2000, in Katherine(NT) bij de bakker. Die ging bijna dicht, dus was alles met 50% korting!! Heel slecht!!! :D

Ik zal wel de volgende NL dingen missen: gevulde koeken, stroopwafels, ontbijtkoek, marsepijn, kaassouffles. Zoiets. Vast meer! Oh ja, Hagelslag!
Tja, ik zal het daar vast kunnen krijgen soms, maar wel duurder en met meer moeite!
Ach is maar goed ook, in Oz hebben ze dus die andere lekkere dingen weer. Tim tams bijv.....
 
Simone said:
Ik zal wel de volgende NL dingen missen: gevulde koeken, stroopwafels, ontbijtkoek, marsepijn, kaassouffles. Zoiets. Vast meer! Oh ja, Hagelslag!
Tja, ik zal het daar vast kunnen krijgen soms, maar wel duurder en met meer moeite!
Ach is maar goed ook, in Oz hebben ze dus die andere lekkere dingen weer. Tim tams bijv.....
Gevulde koeken hebben ze in sommige Coles supermarkten, $3 voor een pak van 6 dus dat valt nog wel mee. Voor de rest zul je naar je lokale 'Dutch shop' of Europese delicatesseshop moeten. Al zou je als hagelslag-alternatief 'chocolate sprinkles' kunnen nemen, vind je in de supermarkt bij de toetjes/taartdecoratie afdeling.
Mmmm, Timtams, die mis ik nu wel effe, en Milo! Maar vanavond dat patatje sate met kroket was toch wel genieten hoor. Al is de patat in Australie niet slecht, die jus of ketchup erbij is toch jammer...

Hans
a.s. vrijdag weer terug naar Brisbane...
 
O, Milo... Mijn schoonzusje had een pak Milo meegenomen voor Steve (mijn Aussie man) en elke avond dronk dochtertje Selah een beker Milo mee met haar pa. Toen het op was, stapte ik over op hollandse Nesquick. Dat kon natuurlijk niet, dochter wierp een blik in het bekertje en zei... Nee, mamma, dit is fout. Het chocoladerandje is weg?!!!... Het was een traditie van korte duur, want met het opgaan van Milo is het warme chocola drinken met pappa ook gestopt. Het zijn hier thuis wel echte Aussie's hoor. Ze zijn ook helemaal gek van Vegemite... Daar snap ik dus echt niets van! Het is alsof je Maggi-aroma op je brood doet. Zo zout, zo vies... Volgens mij moet je echt een geboren Australier zijn om dat lekker te vinden!
 
Simone said:
Ohhhh, MUDCAKE!!!! En muffins, brownies, lamingtons....!!!!

We ware op onze vakantie in 2000, in Katherine(NT) bij de bakker. Die ging bijna dicht, dus was alles met 50% korting!! Heel slecht!!! :D

Ik zal wel de volgende NL dingen missen: gevulde koeken, stroopwafels, ontbijtkoek, marsepijn, kaassouffles. Zoiets. Vast meer! Oh ja, Hagelslag!
Tja, ik zal het daar vast kunnen krijgen soms, maar wel duurder en met meer moeite!
Ach is maar goed ook, in Oz hebben ze dus die andere lekkere dingen weer. Tim tams bijv.....

Hehe. Lamingtons en Tim Tams...yummie!!

Wat ik ook zal missen is het nederlandse brood...dat brood in Australië is niet echt lekker. Al kun je wel bij de bakker verschillende soorten europees brood krijgen, maar dat is dan ook gelijk flink duur $$$ :shock:
 
[quote name='"Mrs.P"]Het zijn hier thuis wel echte Aussie's hoor. Ze zijn ook helemaal gek van Vegemite... Daar snap ik dus echt niets van! Het is alsof je Maggi-aroma op je brood doet. Zo zout' date=' zo vies... Volgens mij moet je echt een geboren Australier zijn om dat lekker te vinden![/quote']

Vegemite...bah, dat snap ik ook niet.
Bij ons thuis staat er ook een flinke pot in het keukenkastje, maar ik raak het voor geen goud aan, alleen Michelle eet het. Speciaal 4 potten laten sturen vanuit Oz, want die mini-potjes die je hier kunt krijgen zijn zo leeg... :roll:
 
Ja, Milo! Maar eigenlijk raar spul, omdat het helemaal niet echt oplost. Maar dat is weer het leuke!

Ja, vegemite is smerig, niemand in mijn familie eet het.

Mijn broertje luste trouwens wel patat met vinegar (en ketchup natuurlijk)!! Argggh!! (azijn dus).

Waar ik straks zeker geld voor over ga hebben is goeie mayonaise, mmmm!
 
Nee hoor, om Vegemite te eten hoef je geen geboren Aussie te zijn. Ik vind het wel lekker om toast met Vegemite en kaas te eten. Lekker hartig tijdens de zomerse dagen!

En wisten jullie dat je Milo kan kopen bij de toko? Tenminste, hier in Nijmegen......

KC
 
Aussielover said:
Uhmm wat is milo :?:

Dat is chocolade poeder spul, om chocolade melk mee te maken. Warm of koud.

Het is vrij korrelig, niet zo poeder achtige als normaal cacoa.

Hier, gevonden! :D Met geschiedenis en al!!
http://www.nestle.com.au/milo/gettoit/body.asp
 
Als wij gaan, wil mijn man een bakkerij gaan openen! :D
Hij is nl brood- en banketbakker!
Maar dat zal nog wel even duren, want we willen/kunnen pas volgend jaar de aanvragen indienen!

En vegemite met een plak kaas is best lekker
(als je niets meer hebt om te eten in ieder geval...) :wink:
 
Wij hebben in Australië nog nooit echt iets gemist uit Nederland. Ze hebben ook zoveel lekkere dingen die compenseren voor wat we hier eten! En Europese dingen zijn in de steden vrij makkelijk te vinden inderdaad.
Toen we aan de Westcoast in de natuur zaten hebben we wel een paar maanden geen drop gehad. Maar toen kwamen we in NT bij een klein winkeltje in kakadu national Park en daar hadden ze SALTY DUTCH LIQUORICE! Er gaat niets boven in de hitte, lekkere drop om je zouten aan te vullen...
 
Back
Top