Singles; Sydney of Melbourne?

EmJay

New Member
Hoi allen,

Ik heb een vraag. Ik ben wat mijn zoektocht naar de juiste keuze betreft natuurlijk zelf ook van plan om een bezoek naar Australie te brengen, alvorens ik een definitieve beslissing neem waarheen ik wil verhuizen. Maar..

Weten jullie wat voor singles 35+ de 'beste' stad is naar jullie opinie waar het goed toeven is?. Ik weet het.... ieders mening is persoonlijk, maar de reden die je daarvoor aangeeft kan voor mij wel degelijk van belang zijn.

Ik neig namelijk heel erg naar Melbourne. Maar iemand die mij kent zei, dat ik toch echt naar Sydney moest gaan.

Voor mij is van belang:
Aanwezigheid van vele betaalbare cafe's, restaurants
musea, culturele activiteiten, festivals, cinema, clubs etc
Werkgelegenheid
cost of living (kleding, boodschappen, uitgaan)
Aanwezigheid van leuke, mooie parken
Activiteiten voor singles
Bewoners makkelijk toenaderbaar (spontaniteit, behulpzaamheid). Makkelijk nieuwe vrienden maken.
kosten wonen (max 1000 euro per maand)
Veiligheid
Bereikbaarheid (auto, openbaar vervoer)
Multicultureel

Is niet op volgorde. Maar een goede mix van dat alles om er een heel plezierig leven te leiden is wel van belang.

Ik heb het idee dat Melbourne mij dit allemaal kan bieden en dat ik straks vanwege de grootte in Sydney verzuip van eenzaamheid. Hoe groter een stad is, des te afstandelijker wordt iedereen namelijk.

Maar misschien vergis ik mij.....help???

gr. Marcia

Hier heb ik nou echt nooit over nagedacht!

Kies je niet gewoon een plek/stad omdat je daar een prettig gevoel bij hebt en de levensomstandigheden je gewoon aanspreken? Volgens mij maakt het dan niet uit of je single bent of niet!

Maar eh om even terug te komen op je vraag. Voor mij heeft Melbourne het helemaal, voldoende evenementen, concerten, bioscopen, restaurants etc etc. En of je hier makkelijk mensen leert kennen ik denk dat een groot deel ook te maken heeft met je eigen instelling.

Groetjes Chantal

als het mogelijk is zou je in beide steden is wat tijd door moeten brengen. Als je dat al is gedaan hebt moet je inderdaad gewoon kiezen waar jij jezelf het beste voelt.
Zelf zou ik ook voor Melbourne gaan, heerlijke stad!

Ik ben niet (langdurig) in Sydney geweest, dus ik kan niet echt een objectief antwoord geven.
Maar ik ga naar Melbourne (ben ook single, ook al heeft dat er niets mee te maken)
Daar is echt voldoende te doen. Wellicht is er net iets meer te doen in Sydney, maar in Melbourne zijn de mensen iets relaxter en toegankelijker... denk ook iets goedkoper & veiliger maar dat weet ik niet zeker

MELBOURNE all the way!!! Elke week wel een festival/tentoonstelling/cultureel feest, suuuuper restaurants overal met echt geweldig eten (en nee, ik overdrijf niet, omdat de standaard zo hoog is is het overal goed!) en de sfeer is idd een stuk relaxter en ook wat 'europeeser' dan Sydney. De mensen zijn super open en op straat oogt het vriendelijk in de stad, met de toch iets 'oudere' gebouwen, tussen de moderne architectuur. EN uitgaan is niet al te duur, wat veiligheid betreft heb je overal wel mafkezen, maar er is een hoop politie op straatin het weekend, dus t gaat vooruit..

Vat het niet verkeerd op, Sydney is leuk, maar ik (met mijn 20 jaar) vermaak me toch echt een stuk beter in Melbourne. Kan persoonlijk zijn hoor maar ik hou gewoon wat meer van gezelligheid, cafeetjes, cultuur en kunst... En niet te duur! Bijvoorbeeld het Food & Wine festival... Echt een aanrader, je betaalt 25 dollar voor een ticket en je mag de hele dag eten en drinken (en drank!) proberen en proeven..

En dat is nog maar het begin.. Ik neem trouwens aan dat je al eens in beide steden bent geweest?

Ik zeg Melbourne, maar misschien heb ik Sydney niet goed meegekregen... Wie weet..

Hmm ik mag hier wel eens geld voor gaan vragen voor de reclame...

Succes met de keuze!!!!

Mitzi

Hee dank je voor jullie reacties!!

Vooral van jou Mitzi..daar krijg ik weer die juiste kriebels. Je moet inderdaad voor een toeristisch bureau werken haha  :lol:

Ik heb een vrij open, spontane en extraverte persoonlijkheid en heb het dus ook nodig om regelmatig (niet altijd dus) leuke mensen om mij heen te hebben waarmee ik contact kan maken. Ben niet verlegen uitgevallen en ga voor wat ik wil, maar dan moet ik wel voelen dat mensen daar open voor staan. Hoe lekker het weer, hoe goed de werkgelegenheid en de surroundings dan ook zijn..als ik merk dat het lastig is om contact te maken, dan is het gewoon niets voor mij.

Ik ben een zelfstandige vrouw en heb niet snel iemand nodig om mijn leven leuk te maken. Kan goed alleen zijn, maar heb dan dus wel de uitdaging van leuke bezienswaardigheden, festivals, parken etc nodig om lekker van het leven te genieten. Maar zo goed als ik alleen kan zijn, heb ik ook het contact met vrienden/kennissen nodig. Ik zet heel gemakkelijk de eerste stap. Maar heb het ook 'nodig' dat anderen open staan voor mij. En dat vraagt een zekere mentaliteit. Met alleen maar oppervlakkig contact kan ik niets.

Ik heb vanwege de liefde ooit de stap naar Zweden getracht te maken..en ondanks dat ik hield van het land, de omgeving (het weer was even wennen..maar als je verliefd bent he haha) etc, was het dodelijk saai en heeeel moeilijk om contact te maken. De eenzaamheid die ik voelde heeft zo'n indruk op mij gemaakt, dat ik nu weet van mezelf wie ik ben en wat ik nodig heb om mijzelf een happy life te gunnen. Dat en vreselijke grote spinnen  :| zouden maken dat ik mijn avontuur zou moeten staken.

In Nederland is het voor mij alleen maar werken, werken, file, zo nu en dan wat vrienden of familie zien omdat zij ook druk zijn met werken, kinderen krijgen/verzorgen etc. Of het financieel zo neipend is dat het erop uit gaan ook steeds minder wordt. Het wordt op de occasional dinerparty, meidenavond..erg saai hier. En aangezien ik een "mooi weer "-wandelaar-fietser-uitgaanstypje ben. Voel ik mij al een aantal jaren 'out of place'.

Hard werken is geen probleem voor mij, hier of elders. Contact maken ook niet (maar ik forceer niets).

En trouwens..ik ben een enorme flirt ..dus ga er sowieso niet vanuit dat ik mijn hele leven single blijf hahaha  :p.
Ik wil alleen weten dat mijn nieuwe lange termijn leef-omgeving mij datgene biedt wat ik nodigheb.

Ik hoef trouwens niet alleen maar singles te leren kennen hoor..lieve getrouwde en gezellige stellen met of zonder kinderen zijn nu ook een onderdeel van mijn leven..Dus daar hoop ik ook. :smile:

Hahahha, hou op schei uit, die Australiers zijn veels te leuk, dus hou dat in je achterhoofd!!

Het weer in Melbourne is wel een klein (ieniemienie) minpuntje, dat wil zeggen het is hier niet altijd warm..
Hoewel het deze zomer 46 graden is geweest (wat een beetje overdreven is EN ook wat narigheid heeft bezorgd), kan het in de winter wel koel worden. Geen ijzel en spiegelgladde wegen van de gesmolten-en-snachts-weer-bevroren sneeuw, uberhaupt geen sneeuw, maar het kan voorkomen dat je moet krabben 's morgens. Dan is t trouwens ook wel een uniekum en kunnen ze dr niet over ophouden
(een beetje net als dat in NL een hele week mooi weer voor heel wat opschudding kan zorgen..)

Ondanks alles vind ik het hier een heel stuk prettiger dan in NL.. Zo liep ik in Juni gewoon nog in een t-shirt rond en zitten we het hele jaar door (bijna) elke avond buiten met een glas wijn/water/watdanook.. Doe dat maar eens in Nederland!

Nou als je een leuk stel wil leren kennen is er hier alvast een... Ik heb de allerleukste Australier al ingepikt. Maar de rest is ook wel lief hoor!

Mitzi

Hoi Melbourne liefhebbers,

Ik ben nog aan het overwegen om de stap te nemen maar we komen zowieso naar Melbourne, mijn schoonfamilie daar woont in de western suburbs en daar net buiten.

Ik vind Melbourne ook een hele fijne stad. Goed bereikbaar per OV, kort bij het strand, leuke festivals. Ik heb tot nu toe alleen nog maar het Holland Festival (Sandown-Springvale) meegemaakt en het grootse Moomba festival. Als het goed is wordt dat volgende week gehouden. Dat vond ik altijd heel leuk. Ook de Melbourne show met vele dierenshows staat nog op mijn lijstje maar door onze vakantieplanningen hebben we het een paar keer misgelopen.

Wat ik ook nog altijd heel fijn vond is om een maaltje fish 'n chips te halen en die heerlijk op te bikkelen bij port of melbourne en dan tussendoor mensen kijken op het strand.
Er zijn zoveel leuke dingen te doen. Ik ben ook gek op dierentuinen dus de parken in en om melbourne zijn ook allemaal al bezocht door ons.

Ik ben geen single meer en loop eigenlijk ook niet meer naar cafe's maar de Lambs'go bar in Fitzroy wil ik toch wel een keer bezoeken. Ook de vele restaurantjes en grote shoppingscentres vind ik heerlijk om te bezoeken.

Over andere steden kan ik eigenlijk niet oordelen. Ben tijdens vakanties alleen een keer door zo'n stad gereden. Ik heb het dan over Adelaide en Brisbane. Lang niet genoeg om de sfeer in zo'n stad te proeven.

Voor zover ik het nu kan bekijken is Melbourne DE stad. :up:

Groetjes Heidi

@Mitzi..hahaha..nou klinkt goed  :grin:. Het weer ook..ik las onlangs het dagboek van Rob Breumelhof in Adelaide..ik kreeg spontaan het zweet op mijn rug van de hitte die zij aangaven daar haha. Maar het weer is precies goed voor mij. Ik heb iedere dag op mijn MSN Vandaag het weerbericht van Melbourne staan. En ik glimlach iedere keer weer. Heeeerlijk!

En natuurlijk houden we contact. Gezellig! Ik ben alleen nog zo vroeg nog in mijn traject. Ik heb zojuist contact gezocht met M2A voor mijn kansbeoordeling. Dus we zullen zien.

@ Heidi, het voelt alsof je het gewoon moet doen. Je hebt wel al (schoon)familie daar. Een hoop leuks te doen, ik merk ik het wel. Ik denk dat ik inderdaad gewoon bij mijn 1e gevoel blijf...for now  :lol: haha. Maar je hebt wel gelijk hoor..niets overhaast doen. Goed alles afwegen en dan beslissen. 100  procent perfect is het nooit en je moet wat ruimte overlaten om niet totaal van stuk te zijn, wanneer zaken niet helemaal lopen als gepland.

PS Mitzi..heb je daar ook zo'n last van die enge grote spinnen? haha..tja..moet ik even vragen hoor..

De hele grote spinnen zitten inderdaad in de regio Melbourne, die in Sydney zijn een stuk kleiner, maar dan wel weer veel gevaarlijker.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de grootste Huntsmanspiders op Philip Island zitten en in de Dandedongs....
Maar zelfs deze spinnenfoob heeft liever die grote harige dan die kleine zeer gevaarlijke griezels....

Sacha

Oh my Lord..hoe ga ik dat nou doen in mijn eentje.

Ik denk dat als het eenmaal zover komt ik ga voor 'shared housing", want op die grote knoeperds die straks over mijn bed wandelen of achter de wc vandaan kruipen zit ik echt niet te wachten,

Ik krijg al koude rillingen bij die Nederlandse huisspinnen. Heb in mijn huis al een paar grote moeten afmaken..ik dacht dat ik doodging.

Nou ja..even aanzien dit allemaal. Misschien valt het mee.

Pfff.... :oops:

De kleine spinnetjes zijn degenen waar je voor moet oppassen hoor... Redbacks zijn nog geen cm groot (MET poten meegerekend...)

Maar die heb ik nog niet gezien in mijn jaartje hier, geeft hoop!!  :roll:

[quote author=MelbMitz link=topic=9808.msg133690#msg133690 date=1236226084]
De kleine spinnetjes zijn degenen waar je voor moet oppassen hoor... Redbacks zijn nog geen cm groot (MET poten meegerekend...)

[/quote]

Uhu.... redbacks kunnen veel groter zijn ... ik greep er laatst in 1 van minstens 4 cm. met poten.

Groeten Sander

[quote author=MelbMitz link=topic=9808.msg133690#msg133690 date=1236226084]

[/quote]
nou hier wel helaas....waren er iets te veel naar mijn smaak maar nadat pest control was geweest was dat afgelopen. Wel nog wat van die grote eng uitziende Huntsmans gezien die het gif probeerden te ontvluchten (tevergeefs)
Maar buiten dit is Melbourne top

gr Jeroen

In Sydney hebben ze kakkerlakken plagen.. Ik heb een tijdje bij de Northern Beaches in de buurt gewoond, en 'snachts kropen ze gewoon over het aanrecht en over de vloer.... IEEEEK!  :?

Dus. Dat heeft Melbourne niet (hoor er niemand over?)

Nanananannaa..  :grin:

En Lang Leve de Pest Control..  :up:

Ik verbleef bij mijn ex gastzusje voor 10 dagen in Sydney.. elke keer als ik de keukenkastjes opentrok kwamen er zo'n 10 op me af stormen.. je raakt er uiteindelijk aan gewend. Zij hebben ook pest control langs gehad.. en die vond het vreemd dat ze zowel grote als kleine hadden (is niet normaal..) anyway, denk dat 't misschein ook wel te maken heeft gehad met de enorme schoonmaak kwaliteiten van de dames. Maare.. je wilt de verhalen niet horen waar kakkerlakken allemaal kunnen leven.. (bijv. ze kunnen in je slaap in je oor kruipen en daar in leven blijven  :shock:

Ze kruipen ook in je electrische aparaten, als je 's nachts het broodrooster aan liet staan werden ze geroosterd wanneer ze dr in kropen... En had je kakkerlak-toast... bleg..

Ook voel/hoor je snachts het een en ander kruipen soms...  :shock:

Jup, spinnen liever dan kakkerlakken, anytime!

Als je de juiste bestrijdingsmiddelen gebruikt heb je in Sydney geen last van kakkerlakken hoor... En volgens mij moet je in Melbourne behoorlijk stuk afleggen voordat je bij een degelijk strand bent. Voor mij is het nu 10 meter, ik denk niet dat ik ooit dichter bij een strand zal wonen dan dat :)

Back