Sinterklaas in Adelaide

Nu de kerstman weer is neergestreken wordt het voor ons NL's tijd om de sint tot leven te roepen. We vertellen trouwens onze kleinen dat het te ver varen is voor sinterklaas maar dat hij wel een paar zwarte pieten deze kant op heeft gestuurd en dat die soms 's nachts wat in de schoen stoppen (ze zijn 1 en 4). Vorig jaar hebben we met een paar families een sinterklaasfeest gehouden met speculaas enzo, pakjes in een grote jutezak, kindjes als zwarte piet verkleed, helemaal goed. En dat willen we dit jaar weer doen!

Uit verschillende draadjes/reacties maak ik op dat er steeds meer jonge gezinnen hier komen. Wie heeft er zin om ook samen sinterklaas te vieren? Kijkend naar de kalender is zondag 3 december de meest logische datum maar misschien is het ook wel mogelijk aan het eind van de middag / begin van de avond  op 5 december. Suggesties en ideeen welkom! We kunnen het bij een van ons thuis houden, of als de groep wat groter wordt wijken we uit naar een speeltuin ofzo.
 
Zwarte piet heeft zich afgelopen weekend flink uitgeleefd en twee NL'se kindjes heel blij gemaakt hier in het verre Australie!
 
wij hebben kleine kindjes en die kenden de sint nog niet
we hebben er echter voor gekozen om santa te vieren
zeker omdat xmass hier so big deal is
en onze zoon gaat er helemaal in op
en je kan santa hier bezoeken en zo

groetjes
 
Hi Michiel en Sylvia

Voorzichtig zijn met het zeggen dat Sinterklaas niet komt en alleen Zwarte Pieten stuurt.  Soms laten ze namelijk weleens een aankomst van de Sint zien op de TV/News.  Dat was een aantal jaar terug op de tv in Adelaide en hier in Melbourne zie je wellicht de Sint op straat, in de trein of met de zeilboot de jachthaven binnenkomen!!!

Sidonia
 
Sidonia,

Dank voor de tip. Gelukkig staan sinterklaas & zijn gevolg bol van leugens en probeer-je-er-maar-uit-te-lullen verhalen. Dus al rijd ik Sint van de sokken, ook daar weet ik dan vast wel een 'logische' verklaring voor te vinden!
 
da's het leuke aan kleine kinderen - je kan ze gelukkig nog eem heleboel wijs maken en hoe gekker het verhaal hoe beter
dus de sint was overwerkt in ndl en komt in oz vakantie vieren :grin:
 
Back
Top