Sinterklaas in Perth - Zaterdag 5 December 2009

perthpete

XPdite Sponsor
Voor alle Perth (en omgeving :)) wonende mensen met of zonder kinderen, als je interesse hebt in een Sinterklaas viering, lees dan onderstaande!! [size=15pt]Wil je meedoen, stuur dan een email naar Lianna Parker, naar het genoemde emailadres.[/size]

Beste Mensen,

Nog 73 dagen en dan is het .... Sint Nicolaas!

Tijdens gesprekjes met een aantal van jullie, bleek het dat er verschillende Sinterklaas feestjes worden gevierd bij de Nederlanders in Perth.  Een aantal vertelde mij dat dat hen zeer spijt omdat het toch veel gezelliger en leuker zou zijn om dit samen te doen.

Ik heb hierover nagedacht en heb het voorgelegd aan het Neerlandia Committee. Derhalve, lijkt het jullie wat om met elkaar en jullie kinderen op 5 december Sint Nicolaas te vieren in het Clubgebouw van Neerlandia?

Op zondag 6 december is er het (bomvolle) Sint Nicolaasfeest voor de (klein) kinderen van Neerlandia leden maar ik kan het gebouw (en de vrijwilligers) krijgen voor niet-leden op de zaterdag.

Er zal een Sinterklaas zijn en pieten met strooigoed.  En natuurlijk de kadootjes voor de kinders, gekocht door de ouders. Van de gasten zal een kleine vergoeding gevraagd worden om het schoonmaakpersoneel te betalen.
Verder is er koffie, thee, chocolade melk, speculaas, banketletter, broodjes kroket, bitterballen en al het bekende Hollandse lekkers. Daarnaast is de bar natuurlijk open (met zeer gereduceerde prijzen!).

[size=12pt]Zouden jullie dit leuk vinden?[/size]

Laat het mij weten zodat ik het op de eerstvolgende Neerlandia vergadering bespreken kan.  Het wel of niet doorgaan van e.e.a. hangt uiteraard af van jullie enthousiasme en de te verwachten opkomst.

En, kennen jullie andere nederlanders met kinderen die geinteresseerd zouden zijn, geef hen deze email en laat, indien mogelijk, voor 11 september van je horen zodat ik de reacties mee kan nemen naar de eerst volgende vergadering.

NB: De reden dat ik deze email naar alle vrienden van DACWA stuur, ook aan hen die geen kinderen hebben, is om een ieder, zoals beloofd, op de hoogte te houden van voorgestelde activiteiten. Hebben jullie zelf ideeen?  Email mij!
             
Hartelijke groeten!

Lianna Parker
DACWA- en Neerlandia Commissie Lid
Email: bpa10428@bigpond.net.au
 
Hoi Perthpete,

Bedankt voor de tip!
Wij gaan ons opgeven (2 kids: Myra 5 & Luke 3).

Bert, (Scuba) bedankt voor het mailen, blijkt dat we toch wat vaker op Xpdite moeten kijken.

Groeten,

Esther en Aad
 
Hee Aad en Es,

Leuk dat ik je ook op het forum tegen kom :lol:
Spreek je snel weer............ :smile:

Wil.
 
te snel....

Aad,


[quote author=hummer link=topic=10372.msg146642#msg146642 date=1253067114]
off topic; hoe gaat het met je en in je "nieuwe" baan?
groetjes
Monja & Arno
[/quote]
 
Hoi Monja en Arno,

Ja prima, hoe is het met jullie?

Zag op je website dat je al aardig wat in WA hebt kunnen bekijken. Doe rustig aan: anders heb je alles zo gezien....

Hoe is het met werk, kan je nog profiteren van de nieuwe mining boom? (sparkies hebben ze overal toch wel nodig?)

Groeten, Aad
 
He guys, misschien goed om elders verder te bomen?? Anders zouden mogelijke geinteresseerden de voor hun belangrijke informatie niet meer zien :) :)
(Ik zal het nog een keer opnieuw bovenaan zetten)
 
Voor alle Perth (en omgeving ) wonende mensen met of zonder kinderen, als je interesse hebt in een Sinterklaas viering, lees dan onderstaande!! Wil je meedoen, stuur dan een email naar Lianna Parker, naar het genoemde emailadres: bpa10428@bigpond.net.au .

Beste Mensen,

Nog 73 dagen en dan is het .... Sint Nicolaas!

Tijdens gesprekjes met een aantal van jullie, bleek het dat er verschillende Sinterklaas feestjes worden gevierd bij de Nederlanders in Perth.  Een aantal vertelde mij dat dat hen zeer spijt omdat het toch veel gezelliger en leuker zou zijn om dit samen te doen.

Ik heb hierover nagedacht en heb het voorgelegd aan het Neerlandia Committee. Derhalve, lijkt het jullie wat om met elkaar en jullie kinderen op 5 december Sint Nicolaas te vieren in het Clubgebouw van Neerlandia?

Op zondag 6 december is er het (bomvolle) Sint Nicolaasfeest voor de (klein) kinderen van Neerlandia leden maar ik kan het gebouw (en de vrijwilligers) krijgen voor niet-leden op de zaterdag.

Er zal een Sinterklaas zijn en pieten met strooigoed.  En natuurlijk de kadootjes voor de kinders, gekocht door de ouders. Van de gasten zal een kleine vergoeding gevraagd worden om het schoonmaakpersoneel te betalen.
Verder is er koffie, thee, chocolade melk, speculaas, banketletter, broodjes kroket, bitterballen en al het bekende Hollandse lekkers. Daarnaast is de bar natuurlijk open (met zeer gereduceerde prijzen!).

Zouden jullie dit leuk vinden?

Laat het mij weten zodat ik het op de eerstvolgende Neerlandia vergadering bespreken kan.  Het wel of niet doorgaan van e.e.a. hangt uiteraard af van jullie enthousiasme en de te verwachten opkomst.

En, kennen jullie andere nederlanders met kinderen die geinteresseerd zouden zijn, geef hen deze email en laat, indien mogelijk, voor 11 september van je horen zodat ik de reacties mee kan nemen naar de eerst volgende vergadering.

NB: De reden dat ik deze email naar alle vrienden van DACWA stuur, ook aan hen die geen kinderen hebben, is om een ieder, zoals beloofd, op de hoogte te houden van voorgestelde activiteiten. Hebben jullie zelf ideeen?  Email mij: bpa10428@bigpond.net.au!
             
Hartelijke groeten!

Lianna Parker
DACWA- en Neerlandia Commissie Lid
Email: bpa10428@bigpond.net.au
 
Ook wij hebben ons met de meiden aangemeld voor een oer-hollands uitje!!!! Heb er nu al zin in!!!!
 
Erg leuk initiatief, gaan zeker komen.

Kroketten, strooigoed, warme choco....dat is allemaal een tijd geleden.javascript:void(0);

Groeten  

Bert
 
:lol:excuses :lol:



[quote author=perthpete link=topic=10372.msg146750#msg146750 date=1253183726]
He guys, misschien goed om elders verder te bomen?? Anders zouden mogelijke geinteresseerden de voor hun belangrijke informatie niet meer zien :) :)
(Ik zal het nog een keer opnieuw bovenaan zetten)
[/quote]
 
Ik kan me nog niet officieel opgeven maar als we terug zijn, in Citybeach, willen we graag komen met onze dochters Mia (23 maanden) en Fay (4 maanden). Ik hoop het snel te kunnen laten weten!!!
 
Hallo allemaal,

Jelle (5) en pa /ma willen ook graag komen. Hou ons op de hoogte.

Groetjes uit Doubleview
 
BERICHT VAN HET SINTERKLAAS COMMITTEE

Beste Mensen,

Het is bijna zover.

Nog 27 dagen en dan is het .... Sint Nicolaas!

Wie had ooit kunnen bedenken dat jullie zo enthousiast zouden reageren op het voorstel om met elkaar dit kinderfeest te vieren. Sint Nicolaas zelf was ook erg onder de indruk toen hij zich realiseerde hoeveel verwachtigsvolle kindjes in Perth op hem wachten.
Voor alle zekerheid brengt hij 3 Zwarte Pieten mee.

Het Sint Nicolaas committee is nu druk bezig met de planning van de middag.

De Sint zou graag de assistentie van de ouders hebben dmv het schrijven van een paragraaf per kind zodat de Sint wat achtergrond informatie heeft.
Stuur de paragraaf zsm naar mij: liannaparker@wn.com.au.


Wij verzoeken de ouders om per kind een cado'tje mee te brengen met een maximale waarde van $15. De pakjes zullen door een lid van het Sint Nicolaas committee aangenomen worden. Zet alsjeblieft de naam van jullie kind duidelijk op het pakket.

Voor de kinderen zullen er versnaperingen, strooigoed en chocolade melk zijn. En, alsof het niet genoeg is: we hebben een opa die uit Nederland overkomt om muziek te maken zodat de kinderen hun Sint Nicolaas liedjes uit volle borst zullen kunnen zingen.
Verder zijn er nog allerlei andere activiteiten om het voor de kinderen een leuke middag te maken.

Wat: Sint Nicolaas Feest
Waar: Clubhuis van Dutch Society Neerlandia, 230 Cambridge Street, Wembley
Wanneer: zaterdag 5 december 2009
Tijd: 1 - 4PM
Cost: $7.50 per volwassene


We hebben onze inkopen en budget gebaseerd op jullie informatie. Omdat we erop vertrouwen dat zij die interesse hebben getoond, inderdaad deel zullen nemen, hoeft er slechts op de dag zelf betaald te worden. En natuurlijk kunnen er nog mensen bij, zolang wij het van te voren weten.

Nog vragen? Even bellen naar: Lianna Parker 0419 181 154 of mailen naar liannaparker@wn.com.au

We hebben er zin in!

Hartelijke groeten

Het Sint Nicolaas Committee
Margaret, Wilma, Lianna
 
Sacha gaat deze keer eens haar grote mond houden. Ik heb al een mailtje gestuurd naar de organisatie om mijn mening over het "feest" te geven....

Ik denk dat dit jullie nieuwsgierigheid zal moeten bevredigen....
 
Sacha gaat deze keer eens haar grote mond houden. Ik heb al een mailtje gestuurd naar de organisatie om mijn mening over het "feest" te geven....

Ik denk dat dit jullie nieuwsgierigheid zal moeten bevredigen....


Ohw.... :? Ok dan :wink:
 
Sacha gaat deze keer eens haar grote mond houden. Ik heb al een mailtje gestuurd naar de organisatie om mijn mening over het "feest" te geven....

Ik denk dat dit jullie nieuwsgierigheid zal moeten bevredigen....

Als ik zo tussen de regels door lees, hebben we niets gemist :?
Gelukkig is Boris van mening dat Sinterklaas hier niet komt.
Hij had wel een foto van Sinterklaas en zijn pieten en een zak kruidnoten (dankzij de Hummertjes :up: )mee naar school.
Dat vonden de klasgenootjes wel erg leuk en lekker.

Bart
 
@Tekkel: Wat een verstandige beslissing. Maar dat is dan mijn persoonlijke mening. Misschien zijn er wel andere mensen die ook zijn geweest die het wel heel leuk vonden en heb ik een andere standaard voor een leuk Sinterklaas feest dan de organisatie. Maar wij zullen denk ik ook niet meer van de partij zijn. Zal mijn kinderen dus moeten vertellen dat de Sint niet ieder jaar naar Australie kan komen. Goed verklaarbaar, want onze familieleden komen tenslotte ook niet "even" op en neer vliegen!
 
Back
Top