SIR visum

Sen en Annette

New Member
Hoi allemaal,

Afgelopen woensdag zijn we op gesprek geweest bij Buysse. Het blijkt dat wij alleen een SIR visum aan kunnen vragen in SA.  We vragen ons af of er idd genoeg werk te vinden is in de categorie waarin Sen wordt ingedeeld (communications tradesperson). Weet iemand een goede link mbt banen in SA?

Wie van de forum leden woont er inmiddels in omg. Adelaide, hoe is het daar qua werk, huizen e.d.?

Wie heeft er inmiddels een SIR visum voor SA en wat zijn je beweegredenen geweest om toch voor dit visum te gaan? (wij zijn een beetje huiverig voor dit visum omdat het nogal onzeker is de eerste paar jaar).

Sen & Annette
 
Hoi Sen en Annette,

Wij hebben een SIR voor Victoria (maar wonen in NSW). Wij waren eerst van plan om in Adelaide te gaan wonen en weten daardoor dat er in geval veel huizen te huur zijn. Hoe het zit met werkgelegenheid voor een communication tradesperson in SA weet ik helaas niet. Wellicht kunnen jullie iets vinden op www.jobsearch.com.au of
www. jobsearch.gov.au of www.jobseekers.com.au.

Voor ons was het vinden van werk geen probleem. Gewoon bedrijven persoonlijk bij langs gaan met je cv komt blijkbaar goed over in Australië want wij hadden beiden, toen we fanatiek op zoek gingen naar werk, binnen een week werk. Jeroen in zijn werkelijke beroep, ik in iets anders.

De 'onzekerheden' van het SIR visum zijn voor ons geen reden geweest om niet te gaan emigreren. Mocht je in de eerste 3 jaar niet voldoen aan de eisen voor een permanent visum dan kun je namelijk altijd nog weer een SIR aanvragen voor 3 jaar. In een periode van 6 jaar moet het toch wel te doen zijn om aan de voorwaarden voor een PR te voldoen.

Succes met alles.

Groetjes,
Erna
 
Hoi Sen en Annette,

www.seek.com.au voor de banen jacht.
www.realestate.com.au voor de huizen jacht.

en wij wonen nu 6 maanden in Adelaide... Frank had binnen 1 maand werk (Business Development Manager/ Management Consultant). Bij mij duurde het langer om werk te vinden. Officeel heb ik nog geen baan in mijn oorspronkelijke beroep, maar daar ik nu zwanger ben heb ik daar geen moeite mee.

Groet Judith (en Frank)

Ps Adelaide (SA) wil in de komende 20 jaar groeien met 25% wat betreft inwoners aantal. Dit is enorm. De staat doet dan ook veel om het immigraten makkelijk te maken. Voor SA zou ik mij dus niet zo heel veel zorgen maken over toekomst mogelijkheden. Een persoonlijk contact bij de DIMIA in SA bevestigt dit ook.
 
Back
Top