Skill requirements temporary work visa (457)

kayl3igh_1

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een skilled work visa (457) en moet nu mijn skill requirements documenten invoegen. Mijn werkgever in Australië is ervan overtuigd dat ik die skills heb maar nu moet ik dat aantonen. Ik heb geen diploma's of werkervaring van 3 jaar. Is er een andere manier van aantonen van deze skills? Kan ik zonder deze documenten nog steeds mijn visum krijgen of is het zeker dat hij wordt afgewezen zonder?

Groetjes Sanne
 
Zonder de vereisten van de overheid te kennen wil ik je deze vraag stellen: hoe heb je de werkgever er van overtuigd dat je de juiste skills hebt zonder diploma of veel werkervaring? Hoe kan de werkgever bewijzen dat ze niet iemand meer gekwalificeerd kunnen vinden in Australie? Er zijn hier genoeg mensen zonder diplomas en met weinig werkervaring, wat maakt jou zo bijzonder?
 
Zonder de vereisten van de overheid te kennen wil ik je deze vraag stellen: hoe heb je de werkgever er van overtuigd dat je de juiste skills hebt zonder diploma of veel werkervaring? Hoe kan de werkgever bewijzen dat ze niet iemand meer gekwalificeerd kunnen vinden in Australie? Er zijn hier genoeg mensen zonder diplomas en met weinig werkervaring, wat maakt jou zo bijzonder?

Ik ben al eerder in Australië geweest en heb toen 6 maanden voor deze werkgever gewerkt. Hij zegt zelf ook dat hij niet (zomaar) iemand anders kan vinden om dit werk te doen. Ik doe overigens wel een opleiding die gericht is op dit werk en heb ook mijn propedeuse bijgevoegd maar dat was niet genoeg.

Ze zeggen in de mail dat je een van (een aantal) certificaten nodig hebt of drie jaar werkervaring in die branche. Alles in dat rijtje duurt maanden tot jaren en omdat ik iemand ga vervangen die met zwangerschapsverlof gaat en voor mijn stage, gaat dit dus niet lukken.

Ik vraag me dus af of je visum ook goedgekeurd zou kunnen worden als je zo veel mogelijk laat zien (maar niet die standaarden haalt dus), of dat ik nu mijn visum nooit goedgekeurd ga krijgen.

Groetjes Sanne
 
Als je de vereisten niet kunt aantonen, dan is het antwoord op je vraag helaas negatief.
Heb je voorheen gewerkt op een WHV misschien of via een traineeship? Het 457 visum is heel anders. Wellicht is de werkgever ook niet bekend met de eisen.
Je moet ervaring aan kunnen tonen en de vereiste diploma's. Goede voornemens zijn niet genoeg voor een visum ;)
 


OFX
Back
Top