Skilled – Independent (Migrant) Visa (Subclass 175) en eigen bedrijf?

Quote van de immidienst (http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/obligations.htm):

If you are granted this visa you are able to live and work in any part of Australia and engage in any type of employment.

Ik hoop dat je hier ook onder kunt verstaan: het starten van een eigen bedrijf. Ik ben het in ieder geval wel van plan. Ik wil namelijk als freelancer aan de slag, en kies voor het 175 visum omdat ik dan geen werkgever hoef te hebben in Australië vantevoren. Ik kan dan daar direct opdrachten aannemen.

Greetz,


KimYda
 
Beste Cassies,


Met een Skilled – Independent (Migrant) Visa (Subclass 175) mag je een eigen bedrijf starten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Het mag inderdaad, MAAR
Ik hoop wel dat je diploma's en dergelijke goed bevonden worden (als je ze al nodig hebt voor hetgeen wat je wil gaan doen).
Ik moet bijvoorbeeld een jaar "trades ervaring" opdoen voor ze me mijn open license geven.
En dan maar hopen dat ze het inderdaad geven.

Kees
 
Hoi Krokkie,

Bedoel je dat je op die basis je visum wil krijgen, of wil je op een ander visum naar Australie, en dan een eigen bedrijf beginnen.
Zo ja welk soort bedrijf wil je beginnen?

Greetz
Ton
 
[quote author=ton.lips link=topic=9624.msg130479#msg130479 date=1231952041]
Hoi Krokkie,

Bedoel je dat je op die basis je visum wil krijgen, of wil je op een ander visum naar Australie, en dan een eigen bedrijf beginnen.
Zo ja welk soort bedrijf wil je beginnen?

Greetz
Ton
[/quote]

nee niet op dit moment maar wie weet in de toekomst. mijn bedrijf blijft gewoon draaien in NL.

Ik heb nog geen idee op welk visum ik wil/kan. ben alles aan het doorlezen en ga naar de emigratie beurs.
 
Voor mij dus

Ik ben als general plumber gegaan met als basis 20 jaar een eigen loodgieters bedrijf en nog eens 6 jaar in loondienst (wel in omgekeerde volgorde)
Hier aangekomen krijg je je voorlopig license waarmee je niet op jezelf kan en mag beginnen (wel als sub contractor)
nu ben ik het gevecht aangegaan om mijn open license te krijgen door recognirion of prior learning.
Ik heb zo een beetje alle diploma"s die in nederland op loodgieters gebied te halen zijn maar hier word dat zomaar niet erkent.

Groetjes Kees
 
Back
Top