Hi Teekay,
Agencies kunnen tijdelijke contracten of casual work voor je regelen. Je kunt zelf je voorkeuren opgeven en kunt nee zeggen als het je niet uitkomt (zeker als casual). Je spreekt met hen een uurloon af en zij regelen dan met het ziekenhuis / de instelling hun tarief, dta komt er dan bovenop, maar daar heb jij niks mee van doen.
Ik weet niet zeker of je als kleine zelfstandige werkt (hoe het dan zit met je tax en verzekering, zou je na moeten vragen) of als werknemer van de agency. Ik vermoed het laatste als ze je sponsoren. Je zou na moeten vragen, of je een sponsor visa aan mag vragen terwijl je visa application voor PR loopt, of dat de laatste dan te vervallen komt. Een sponsor visa (voor zover ik weet) is alleen geldig voor je contract met je werkgever. Zodra je weg wilt, zul je via je nieuwe werkgever een nieuw sponsor visa moeten regelen.
Ik werk inmiddels bijna 6 jaar als RN / CN, heb voor verschillende instellingen gewerkt in SA (metro, rural en remote / ziekenhuis en community / private en public), dus als je vragen hebt, mail maar (prive bekijk ik vaker dan hier) of als je hulp nodig hebt met solliciteren / Australisch Resume maken, laat maar horen.
Succes,
Leah
PS Niet alleen agencies sponsoren, als je die weg wilt bewandelen zijn er aardig wat instellingen / ziekenhuizen die overseas trained nurses sponsoren. Het voordeel is dan, dat je maar van 1 instelling alle policies hoeft te leren (je zult er gauw genoeg achter komen hoe anders alles gaat dan in Holland). Het voordeel van agencies is, dat je rond kunt kijken wat je bevalt, voordat je je ergens aan bind.