Skilled als een nurse

Carts

New Member
Hoi,

Wij wonen op het moment al in Australie op een werkvisum. Nu willen we graag Permanent Residency aanvragen. Mijn vriendin werkt al als verpleegkundige in Australie. Al haar diploma's en referenties zijn dus al bekeken. We vroegen ons af of iemand weet of we dan nog een skill assesment moeten laten doen?

Alvast bedankt.
Greetz, Chris
 
Hoi Chris

Jan is ook verpleegkundige en wij zijn hier op een  PR sponsor visum. Hij heeft nooit skill assesment gedaan, hoefde zich alleen te registreren bij de nursing board.

Groetjes Erna
 
Hoi,

Bijkomende vraag als verpleegkundige: (eigenlijk 2 vragen)

*Heeft er iemand ervaring met "agencies" die je plaatsen?
Werken ze vergelijkbaar met een uitzendkantoor? Gaat er een deel van je loon naar hen?
Wat zijn je verplichtingen ten aanzien van zo'n agency?
Wordt je geplaatst waar je interesse ligt of waar ze het meeste/snelste personeel nodig hebben?
Zijn ze soepel als je ergens anders wil geplaatst worden?

*Hoe lang duurt het voor je visum klaar is als je via een agency gaat?
Bijvoorbeeld: ik heb m'n skills assessment al achter de rug. Als ik alles instuur voor m'n skilled independent visa begin het lange wachten. Wat als ik er eerder kan geraken via een agency? Stel alles is in orde via een agency en ik laat ondertussen mn aanvraag voor m'n skilled independent gewoon laat doorlopen?
En heb ik dan nog verplichtingen tegenover het agency eens ik mijn skilled independent heb?

Moeilijke vragen, maar het wachten duurt zoooo lang! Ik wil er eerder geraken!

Groetjes,
Teekay
 
Hi Teekay,
Agencies kunnen tijdelijke contracten of casual work voor je regelen. Je kunt zelf je voorkeuren opgeven en kunt nee zeggen als het je niet uitkomt (zeker als casual). Je spreekt met hen een uurloon af en zij regelen dan met  het ziekenhuis / de instelling hun tarief, dta komt er dan bovenop, maar daar heb jij niks mee van doen.
Ik weet niet zeker of je als kleine zelfstandige werkt (hoe het dan zit met je tax en verzekering, zou je na moeten vragen) of als werknemer van de agency. Ik vermoed het laatste als ze je sponsoren. Je zou na moeten vragen, of je een sponsor visa aan mag vragen terwijl je visa application voor PR loopt, of dat de laatste dan te vervallen komt. Een sponsor visa (voor zover ik weet) is alleen geldig voor je contract met je werkgever. Zodra je weg wilt, zul je via je nieuwe werkgever een nieuw sponsor visa moeten regelen.
Ik werk inmiddels bijna 6 jaar als RN / CN, heb voor verschillende instellingen gewerkt in SA (metro, rural en remote / ziekenhuis en community / private en public), dus als je vragen hebt, mail maar (prive bekijk ik vaker dan hier) of als je hulp nodig hebt met solliciteren / Australisch Resume maken, laat maar horen.
Succes,
Leah
PS Niet alleen agencies sponsoren, als je die weg wilt bewandelen zijn er aardig wat instellingen / ziekenhuizen die overseas trained nurses sponsoren. Het voordeel is dan, dat je maar van 1 instelling alle policies hoeft te leren (je zult er gauw genoeg achter komen hoe anders alles gaat dan in Holland). Het voordeel van agencies is, dat je rond kunt kijken wat je bevalt, voordat je je ergens aan bind.
 
Back
Top