Skilled Assesment bij NOOSR =====> werkervaring aantonen?

r2d2

Member
Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn beide bezig met een skill assesment. We zijn beide werkzaam in het onderwijs en dit is ons vierde lesjaar dat wij doorlopen met een onderwijsbevoegdheid.

Nu hebben wij voor onze assesment bij NOOSR  aantonen dat wij werkervaring hebben (3 van de afgelopen vier jaar minimaal)

Beide kunnen we dit aantonen door een akte van aanstellingen (contractsduur, betrekkingsomvang, mijn gegevens en ondertekend door de directeur)

Zal dit voldoende zijn, of kan ik deze werkervaring beter op een andere manier aantonen voor NOOSR?

Graag uw reactie!

Groeten Sander

Ik heb mijn skills assessment ook bij de NOOSR gedaan, maar ik ben na mijn afstuderen iets anders gaan doen. Ik heb om mijn werkervaring aan te tonen, letters of recommendation laten opstellen door de werkgevers waarvoor ik sinds mijn afstuderen gewerkt heb. Hierin stond o.a. welke periode in bij ze gewerkt heb. Ik denk zelf dat jullie aktes van aanstelling wel voldoende zullen zijn. Als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk altijd even mailen met de NOOSR. Ik heb nog wel ergens een emailadres... Ah, dit is hem: noosr@dest.gov.au

[quote author=Lost link=topic=954.msg7314#msg7314 date=1105563199]
Ik heb mijn skills assessment ook bij de NOOSR gedaan, maar ik ben na mijn afstuderen iets anders gaan doen. Ik heb om mijn werkervaring aan te tonen, letters of recommendation laten opstellen door de werkgevers waarvoor ik sinds mijn afstuderen gewerkt heb. Hierin stond o.a. welke periode in bij ze gewerkt heb. Ik denk zelf dat jullie aktes van aanstelling wel voldoende zullen zijn. Als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk altijd even mailen met de NOOSR. Ik heb nog wel ergens een emailadres... Ah, dit is hem: noosr@dest.gov.au
[/quote]
Aktes van aanstelling zijn voor DIMIA zeker niet genoeg. De regels omtrent het aantonen van werkervaring zijn weinig flexibel.

[quote author=Jeroen_1 link=topic=954.msg7339#msg7339 date=1105610267]
Aktes van aanstelling zijn voor DIMIA zeker niet genoeg. De regels omtrent het aantonen van werkervaring zijn weinig flexibel.
[/quote]

Je hebt gelijk, ik had even een ander beeld bij een aanstellingsakte (ik ging ervan uit dat er ook een beschrijving van de werkzaamheden bij zou zitten). Je kunt door de directeur van de school natuurlijk ook een "letter of recommendation" laten opstellen met daarin vermeld je werkzaamheden en de periode dat je daar gewerkt hebt om zeker te zijn.

Bedankt... dan kies ik voor dat laatste...  geen aanstellingsaktes, maar een brief met alles er op en eraan w.b. gegevens die voor noosr interessant kunnen zijn.

mijn afdelingsleider is hier wel voor te porren...

GRoeten Sander

hi , ik ben een beetje in verwarring over de werkervaring...., misschien kunnen julllie me verder helpen.
Ik ben ook met NOOSR bezig (leerkracht primair onderwijs).
Heb 29/1 de online application bij NOOSR ingevuld, waarop ik alleen moest aangeven hoe lang ik in de laatste 3 jaar als leerkracht basisonderwijs had gewerkt. In mijn geval maar enkele weken parttime, omdat ik al jaren als onderwijskundige werk en niet als leerkracht. Na het online formulier te hebben ingevuld, heb ik per post alle documenten opgestuurd waar ze om vroegen, maar bij de checklist stond niets omtrent werkervaring. Wel aantal dagen van supervised teaching aantonen in je opleiding, maar dat is wat anders.
DIMIA kijkt wel naar werkervaring - maar zolang je in EEN beroep op de SOL werkt is het goed toch?

groet, Mariken

[quote author=Mariken link=topic=954.msg8677#msg8677 date=1107810380]
DIMIA kijkt wel naar werkervaring - maar zolang je in EEN beroep op de SOL werkt is het goed toch?
[/quote]

Klopt helemaal!

Bedoelen jullie dan dat je bij een SOL-beroep de NOOSR en de DIMIA niet naar werkervaring kijkt ?????????????????

Groeten Sander

Jawel, ze kijken daar wel naar....stel dat je een opleiding PABO hebt afgerond en je bent dus docent.

Als je daarna 4 jaar gaat werken als dierentuin-oppasser (en dit beroep staat toevalligerwijs niet op de SOL) dan heb je dus geen werkervaring, zoals zij die wensen. Heb je daarentegen 4 jaar als loodgieter gewerkt (en dit beroep staat wel op de SOL) dan krijg je dus wel de punten voor werkervaring.

P.S. Bovenstaande 2 beroepen zijn voorbeelden. Ik heb niet gecheckt of ze wel/niet op de SOL voorkomen. Dit is alleen ter illustratie...

Het is precies zoals Maluka zegt. Het probleem hierbij is dat je dus minder punten krijgt voor werkervaring omdat je nominated occupation niet dezelfde is als het beroep waarin je werkervaring hebt.

Hoi,

Intussen heb ik alles zo'n beetje binnen en ben aan het nadenken over hoe ik 300 dollar per persoon ga betalen aan NOOSR.
Ze bieden de volgende mogelijkheden:

* credit card (VISA, MasterCard, Bankcard or American Express); or
    * a bank cheque in Australian dollars drawn by a bank outside Australia which has bank clearance arrangements with an Australian bank. The issuing bank must nominate the Australian clearing bank on the cheque; or
    * a money order issued by Australia Post; or
    * a foreign draft on an Australian bank in Australian dollars; or
    * a bank cheque drawn by an Australian bank; or
    * a personal cheque drawn on an Australian bank account.

Wat is het makkelijkst... en op welke manier doe je dat? Liever geen creditcard-manier....
Alvast bedankt!

GRoeten Sander

Ik was in de gelukkige omstandigheid om op het moment van opsturen van mijn documenten in Tasmanië te zijn. Ik had toen volgens mij niet de mogelijkheid om met een creditcard te betalen dus heb ik het met een money order (Australia Post) gedaan. De rest heb ik allemaal met mijn creditcard betaald en dat is naar mijn mening toch het makkelijkst.

Back