skilled australian sponsored (138) of sponsored designated area (139)

BarKev

New Member
Hi,

Mijn vriendin en ik voldoen zowel aan de eisen voor visum australian sponsored (class 138) als Australian sponsored, designated area (class 139)
Voordeel van visum class 139 is dat je alleen aan de basic requirements hoeft te voldoen, er is geen puntenaantal nodig.
Wij stellen ons zo voor dat het minder tijd kost om deze visumaanvraag te verwerken omdat er minder documenten hoeven worden ingestuurd.
Heeft iemand ervaring met beide visa en kan ons adviseren van welk visum de verwerktijd het kortst is en de grootste kans heeft op  succes?

Gr,

Kevin
 
Vergis je niet in de hoeveelheid documenten, dat is net zoveel als bij een ander visum.
Bovendien moet je ook nog een gedeeltelijk sponsor formulier invullen (form 40SP) en moet ook het hele assurer verhaal geregeld worden. dus makkelijker is het zeker niet....
wij gingen voor een designated area visum, maar nu de sponsor zich teruggetrokken heeft moeten we een SIR gaan proberen.

Heel veel succes met de aanvraag.

Groetjes
Ineke
 
Beste Kevin,

Je dient er rekening mee te houden dat het 'Australian sponsored, designated area (class 139)' visum waarschijnlijk per 1 juli 2006 omgezet gaat worden van een permanent visum naar een tijdelijk visum. De regels hieromtrent zijn nog niet bekend, maar zullen waarschijnlijk sterk gaan lijken op die van het SIR visum.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Opschieten dus....!
Wij zitten hier onder subclass 139, en het was een hele papierwinkel net als Bono al zegt. Dat puntenaantal doet niets af aan het aanleveren van documenten.
 
Wij gaan voor 139 visum, omdat we net de puntentelling niet halen vanwege leeftijd. Hou er rekening mee dat je voor 1/7/06 je visumaanvraag hebt ingestuurd. Doe je dit later, dan wordt je geacht de eerste twee jaar in dezelfde buurt als je sponsor te wonen. Voor ons is dat onaantrekkelijk, dus wij hebben haast. Nu kun je je nog vestigen waar je wilt en moet je sponsor in een bepaalde regio wonen.

Good luck!
 
Met subclass 139 ben je toch verplicht om 2 jaar lang in een bepaald postcode gebied te wonen, bij je sponsor in de "buurt". Zo heb ik het altijd begrepen. Na 2 jaar ben je helemaal vrij om te gaan en staan waar je wilt.
 
Ook voor zover ik weet mag je als je voor een subclass 139 gaat in bepaalde postcode's de eerste 2 jaar niet wonen!
 
[quote author=Kathleen link=topic=3690.msg45436#msg45436 date=1138474337]
Wij gaan voor 139 visum, omdat we net de puntentelling niet halen vanwege leeftijd. Hou er rekening mee dat je voor 1/7/06 je visumaanvraag hebt ingestuurd. Doe je dit later, dan wordt je geacht de eerste twee jaar in dezelfde buurt als je sponsor te wonen. Voor ons is dat onaantrekkelijk, dus wij hebben haast. Nu kun je je nog vestigen waar je wilt en moet je sponsor in een bepaalde regio wonen.

Good luck!


[/quote]

Thnx voor jullie antwoorden! We hebben deze week alle papieren gereed dus de aanvraag gaat vrijdag op de bus (eindelijk!!).
Hopen dat het voor 1/7 afgerond is want we willen wel graag een permanent visum (kijken er nm niet naar uit om nog een keer de gehele documentenbrei door te moeten werken ;-)

Ik heb op de immi site nergens kunnen vinden dat je met een subclass 139 visum de eerste 2 jaar niet mag gaan wonen in bepaalde postcode gebieden.
Ze geven alleen het volgende aan over de sponsor:
If your sponsor claims to live in a designated area they will need to provide documents to prove that they have lived in a designated area for one year or longer, and continue to live in a designated area, at the time the sponsorship is signed. Documents may include, but are not limited to:
Dus volgens mij moet alleen de sponsor gedurende de visumaanvraag in de designated area wonen.

Gr,

Kevin
 
Kevin,

Je aanvraag hoeft niet voor 01/07 verwerkt te zijn. Het moment van in behandeling nemen (en dat zal dus zoiets als eind volgende week zijn als e.e.a. vrijdag op de bus gaat) bepaald volgens welke regels ze de visum beoordeling doen. Daar dus geen worries over!

M.vr.gr.

Perthpete
 
[quote author=perthpete link=topic=3690.msg45700#msg45700 date=1138640121]
Kevin,

Je aanvraag hoeft niet voor 01/07 verwerkt te zijn. Het moment van in behandeling nemen (en dat zal dus zoiets als eind volgende week zijn als e.e.a. vrijdag op de bus gaat) bepaald volgens welke regels ze de visum beoordeling doen. Daar dus geen worries over!

M.vr.gr.

Perthpete
[/quote]

Tjonge, dat scheelt weer :)
Cheers!
 
[quote author=Lin link=topic=3690.msg45407#msg45407 date=1138449670]
Opschieten dus....!
Wij zitten hier onder subclass 139, en het was een hele papierwinkel net als Bono al zegt. Dat puntenaantal doet niets af aan het aanleveren van documenten.

[/quote]

Hi Linda,

Ik zie dat jullie al in Asutralië zitten. Ik ben benieuwd hoe het voor jullie is gegaan.
Zijn jullie eerst op een toeristenvisum naar Australië gegaan? En hebben jullie inmiddels al de visum toegewezen gekregen? Hoe lang heeft de aanvraag geduurd sinds het insturen van jullie documenten?

Gr,

Kevin
 
Even aan het google'n geweest en de volgende info gevonden op deze site:
http://www.abacusvisa.com.au/content/news/bulletin008.html

Skilled Designated Area Sponsored Visa (Subclass 139) - to become a 2-stage visa
From mid 2006, Skilled migrants sponsored by families living in designated areas will enter on a three year temporary visa (currently a permanent visa). They will be eligible to apply for a permanent visa after living in the same designated area as their family sponsor for a minimum of two years and working in the designated area for at least one year.
(Tip: People who are eligible for a subclass 139 visa should act as soon as possible to avoid the two-stage process.)


Dus de regels voor visum 139 gaan inderdaad veranderen in de loop van dit jaar............
 
[quote author=BarKev link=topic=3690.msg45702#msg45702 date=1138640588]
[quote author=Lin link=topic=3690.msg45407#msg45407 date=1138449670]
Opschieten dus....!
Wij zitten hier onder subclass 139, en het was een hele papierwinkel net als Bono al zegt. Dat puntenaantal doet niets af aan het aanleveren van documenten.

[/quote]

Hi Linda,
Ik zie dat jullie al in Asutralië zitten. Ik ben benieuwd hoe het voor jullie is gegaan.
Zijn jullie eerst op een toeristenvisum naar Australië gegaan? En hebben jullie inmiddels al de visum toegewezen gekregen? Hoe lang heeft de aanvraag geduurd sinds het insturen van jullie documenten?
[/quote] Onze papieren voor de visum aanvraag hebben ze 19 aug ontvangen en 19 jan kregen we de oproep voor de medicals. Het visum hebben we momenteel nog niet omdat we extra vertraging hebben opgelopen ivm het feit dat ik toen ook te horen kreeg (na een hoop onduidelijkheid) dat ik mijn ielts eind febr over moet doen. Maar we zitten hier nu op een toeristen visum, we hebben er net 1 voor een jaar gekregen. Ik denk dat wij door die vertraging eind maart zullen krijgen, anders was het eind febr geweest.

Groetjes Sander :up:
 
Dus 6 maanden. Dat wordt op het randje dus hopen dat ons visum wordt teogekent voordat de nieuwe regels ingaan.
Wij zitten er trouwens ook aan te denken om eerder al naar Australië te gaan op een touristenvisum.
Waar gaan jullie naar toe om de definitieve visum op te halen, NZ?
 
[quote author=BarKev link=topic=3690.msg45751#msg45751 date=1138658179]
Dus 6 maanden. Dat wordt op het randje dus hopen dat ons visum wordt teogekent voordat de nieuwe regels ingaan.
Wij zitten er trouwens ook aan te denken om eerder al naar Australië te gaan op een touristenvisum.
Waar gaan jullie naar toe om de definitieve visum op te halen, NZ?
[/quote] Maak je maar geen zorgen over de tijd, het zal waarschijnelijk alleen maar gaan gelden voor de aanvragen die na die datum ontvangen worden dus zal dit niet voor jullie gelden! Idd wij gaan naar NZ ,kosten voor een ticket zijn voor volwassen $350 dus is te doen.
 
Dat klinkt geruststellend!
Hoe bevalt het jullie trouwens? Al een beetje ingeburgerd daar aan de andere kant?
 
Ja hoor voelen ons heerlijk op plek hier! Nog geen greintje spijt! Wil niet meer terug!!!!
 
We zijn afgelopen zondag weer naar een meeting geweest van onze emigratietoko. Heb het allemaal even nagevraagd. Dit zijn de antwoorden:
1) er is sprake van, maar dat is dus nog lang niet zeker, dat de regels gaan veranderen. Migranten die voor 1/7 hun AANVRAAG indienen, vallen gegarandeerd nog in de oude regeling.
2) Je SPONSOR moet in een bepaalde regio wonen, jij mag overal gaan wonen.
3) het visum is tot nu toe nog een permanent visum

Misschien leuk voor iedereen om te weten: DIMIA loopt bijna op tijd, m.a.w. een aanvraag wordt gem. binnen 6 maanden en twee weken verwerkt. Dit hangt natuurlijk voor een deel af van je eigen snelheid w.b. VOG en medicals. Dit geldt overigens voor de sponsored klasse.

Misschien ten overvloedde, vóór het indienen van je visum aanvraag moet je wel zaken als RPL of TRA en dat soort zaken geregeld hebben. Je IELTS is ook een voorwaarde (hoewel je die ook later kunt doen maar dan kost het meer ping ping) De uitslag van jouw skills-onderzoek moet namelijk meegenomen worden met de aanvraag.

Succes nogmaals!
 
Kevin,

Misschien een goed idee om een vraag te stellen aan DIMIA of je ook in het 2-stage systeem valt als je vóór 31-06 je aanvraag ingediend hebt maar ná die datum de toewijzing zou krijgen. Het zou een wijziging zijn op het beleid wat (bij mijn weten) altijd geweest is, nl de datum van indiening bepaald welke regels gelden.

M.vr.gr.

Perthpete

PS: Het blijft natuurlijk erg lastig om de meeste recente stand van zaken duidelijk te hebben. Door de regelmatige wijzigingen is per definitie niemand exact op de hoogte, en zal je dus altijd zelf het laatste woord moeten vinden ;-)
 
Denk dat we wel save zitten omdat we deze week alles op de post doen. We hebben een positieve uitslag van de Skill Assessment en we hebben allebei de Ielts test ruim gehaald. Verder hebben we geen ingewikkelde zaken en/of documenten die we aandragen. Dus fingers crossed en afwachten maar......

gr,

Kevin

ps: per omstreeks 1/7 hebben we een mooi appartement met groot dakterras te huur in A'dam west (tegen oud west aan) mocht iemand interesse hebben of iemand weten die opzoek is naar woonruimte in A'dam ;-)
 
Back
Top