Skilled - Designated area (139) - Hoe lang wachten?

SMT

New Member
Hallo allemaal,

Ik weet dat ik ongeduldig ben (heb net pas gefiled!) maar kan iemand me vertellen wat zijn of haar ervaring is voordat je uitsluitsel krijgt voor het Skilled Designated Area visum en wanneer je de eerste oproep krijgt (medicals ed)? Mijn agent (eenmalig consult) heeft me verteld dat de procedure al van max 3 maanden naar max 6 maanden is gegaan en dat de voorrangsprocedure niet meer wordt gebruikt in deze categorie, maar als ik zo dit forum lees ben ik bang dat het een stuk langer kan duren (ik lees over mensen die een jaar hebben gewacht!). Uit de timeline kan ik ook niet echt wijs worden dus iedere ervaring is welkom.

Heel veel dank bij voorbaat!
SMT
 
Hallo SMT,

Wij zijn ook bezig met 139. En wij zijn in totaal nu ook al een jaar bezig. In mei vorig jaar ons TRA, 19 augustus hebben we de uiteindelijke aanvraag ingestuurd. 19 januari van dit jaar kregen we oproep tot medicals. En we zijn nu aan het wachten op het verlossende antwoord.

Groetjes Lin
 
02/05/05 Aanvraag TRA        08/11/05 Vertrek Australie
16/06/05 TRA accepted        19/01/06 Medicals verzoek
19/08/05 Visumaanvraag      11/03/20 Ielts Brisbane
03/09/05 Ielts Amsterdam    29/03/06 Medicals/Ielts/VOG received by Dimia

Zoals je kunt zien heeft het bij ons wel vertraging opgelopen ivm de Ielts die ik moest overdoen, anders hadden we 19 januari alles op kunnen sturen. Maar vanaf het begin van de hele  procedure tot het eind zou ik er vanuit gaan dat je toch wel een maand of 10/12 bezig bent, alles wat eerder is is mooi meegenomen.
 
Bedankt voor het neerzetten, een heel mooi overzicht, M5.  Moet ik ook eigenlijk doen maar is een heleboel zoek werk.Denk dat ik het ook maar doen dan kan andere zien hoe het met mij is gegaan (wat tijd betreft)
Groetjes Gerard
 
Kijk hier voor het overzicht van andere leden:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2511.0

Je kunt je eigen timeline toevoegen en bijhouden, en natuurlijk ook kijken hoe lang het proces bij anderen duurt.
 
Dank voor jullie reacties. Volgens kunnen er ook behoorlijke verschillen zitten in de gemiddelde wachttijd, afhankelijk van of alles wat ingediend is klopt. Geen idee echter waar onze agent die 6 maanden vandaan haalde, volgens mij is de gemiddelde tijd toch echt langer als het al vijf maanden duurt voordat Lin is opgeroepen voor haar medicals!

M5, waarom moest je je IELTS overdoen? Deze kan toch niet meer verlopen en hoeft toch alleen geldig te zijn op het moment van indienen? Ik heb mijn IELTS namelijk al vorig jaar july gedaan dus tegen de tijd dat ik een visum krijg is deze niet meer geldig.

Dank!
 
[quote author=SMT link=topic=4433.msg55674#msg55674 date=1144761791]
M5, waarom moest je je IELTS overdoen? Deze kan toch niet meer verlopen en hoeft toch alleen geldig te zijn op het moment van indienen?
[/quote]Ik kwam op het onderdeel lezen een halve punt te kort :x Was dus gezakt.

Groetjes Sander :up:
 
helaas nog ff of topic.
Mag je dan 1 onderdeel overdoen of moet je dan alles weer doen??

groetjes Teuni
 
Back
Top