Skilled Designated Area Sponsored visum

Cajendra

New Member
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit namelijk met nogal wat onduidelijkheden en kan het niet echt vinden op de goverment site. Wat houdt dit visum nou eigenlijk in? Wat zou mijn nichtje als sponsor moeten doen? Ik kan er niet echt weg wijs uit maken....

Grtz Tanne  :cool:

Inmiddels weet je het al via de mail maar nog een keertje:

Je moet bewijs aantonen dat je familie bent(uitreksel geboortregister)
De sponsor moet form 40 invullen.

gr Yvonne

Dankje :)

Die form had idd wel gevonden, maar kon er niet echt iets uit op maken. Al die formulieren beginnen een beetje te tollen voor mijn ogen  :lol:

Grtz Tanne  :cool:

[quote ]
Al die formulieren beginnen een beetje te tollen voor mijn ogen  :lol:

herkenbaaar! Maar dit is nog maar het begin! Wen er maar vast aan! Geef niet op!

Tip: Zet het wel even van je af, ga wat anders doen, lekker slapen enz. Ga dan morgen of andere dag op je gemak dat formulier lezen.

Ja, ik denk ook dat ik morgen de computer maar eens een dagje uit laat staan. Is ff terug naar aarde  :-D voordat ik helemaal door draai  :lol: Het is gewoon ook zo dat ik alles in mijn eentje uit moet zoeken, omdat niet weet waar hij moet beginnen en het dus maar aan mij overlaat.. Nou ja, genoeg gezeur :) Ff doorbijten :)

Grtz Tanne  :lol:

wij gaan ook proberen om op dit visum binnen te komen, mijn nichtjes zijn nog aan het denken over het eventuele sponsorschap. Ik hoop dat ze het willen doen....en dan nog een assurer vinden want die heb je ook nodig!
Info over een assurer kun je vinden op de bekende website www.immi.gov.au en dan zoeken op assurance of support.
Een sponsor is volgens mij ook financieel verantwoordelijk voor de eerste twee jaar, de assurer moet eventuele uitkeringen van centrelink terugbetalen. Je moet aan 1 van beiden (ik dacht aan de sponsor) een borgsom geven (3500 dollar voor jezelf, en 1500 voor een eventuele partner). Die krijg je dan na twee jaar weer terug, als je tenminste dan nog een goede relatie hebt met je sponsor :-D
Het is allemaal niet erg makkelijk om uit te zoeken, bel anders gewoon eens met een migration agent, die hebben vaak wel goede tips, en tips hoef je niet te betalen!

Succes, groetjes Katja.

[quote author=Katja link=topic=1226.msg11184#msg11184 date=1110917409]
. Je moet aan 1 van beiden (ik dacht aan de sponsor) een borgsom geven (3500 dollar voor jezelf, en 1500 voor een eventuele partner).
[/quote]

Hoi Katja,

De borg moet je aan de assurer betalen, die het weer aan Center Link moet betalen.

gr yvonne

Woont je nichtje wel in het juiste gebied?

In booklet 6 en op de site van DIMIA staat aangegeven in welke postcodegebieden een sponsor moet wonen om zo'n designated area visum aan te vragen.

Mijn vriend en ik vragen ook zo'n visum aan. Zijn ouders, die eerst als onze sponsor zouden optreden, woonden echter in het "verkeerde" postcodegebied. Nu gaat zijn zus echter als sponsor optreden....dus het komt toch nog goed.

Succes ermee.
groetjes Sandra

Woont je nichtje wel in het juiste gebied?

In booklet 6 en op de site van DIMIA staat aangegeven in welke postcodegebieden een sponsor moet wonen zodat jij een designated area visum aan te vragen.

Mijn vriend en ik vragen ook zo'n visum aan. Zijn ouders, die eerst als onze sponsor zouden optreden, woonden echter in het "verkeerde" postcodegebied. Nu gaat zijn zus echter als sponsor optreden....dus het komt toch nog goed.

Succes ermee.
groetjes Sandra

Back