Skilled Independent 189 beste visum?

Lizette

New Member
Hallo allemaal!

Wij, Lizette (26) en mijn vriend Leon (22) zijn nieuw op dit forum.
We hebben het avontuurlijke idee gekregen om eind 2015 te emigreren naar Australië.
Ik zou graag wat advies/informatie willen, want we zijn graag goed voorbereid.
Heb het forum al afgezocht, maar kon toch niet alle antwoorden vinden op mijn vragen.

Algemene informatie
Lizette
Afgeronde opleiding: HBO toerisme
Werkervaring: 1,5 jaar
Engels: zeer goed

Leon
Afgeronde opleiding: Stukadoor niveau 2 (gaat waarschijnlijk nog niveau 3 halen, indien nodig?)
Werkervaring: 8 jaar
Engels: matig (begint volgende maand met cursus Engels)

Relatie
We zijn nu ongeveer officieel 1,5 jaar een stelletje, maar wonen nog niet samen. Dit zijn we ook niet van plan, aangezien we ons geld liever sparen voor de emigratie naar Australië. We wonen dus beiden nog bij onze ouders. We hebben zelf de regio Perth in gedachten, ik ben al eens 8 maanden in Australië geweest, en vond de westkust een erg fijne relaxte omgeving.

Welk type visum?
Ik heb mezelf al wel aardig ingelezen, en denk dat we het beste binnenkomen op Leon (via een Skilled Independent 189 visa). Stukadoor (solid plasterer) staat namelijk op de SOL lijst. Of is er misschien een andere sneller/goedkoper visa waar we het op zouden kunnen proberen?

Met mijn opleiding ben ik bang dat ik met een skilled visa niet in aanmerking kom, aangezien mijn beroep niet op de SOL lijst staat. Is het ook mogelijk dat als Leon op bovenstaand visum wordt toegelaten, dat ik mee mag als partner? Moet ik daar dan een apart partner visum voor aanvragen, of gaat dat automatisch als zijn visum wordt afgegeven? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik voor werk in Australië wil gaan doen, dat bekijk ik ter plaatse.

Zit iemand in een soort gelijke situatie of weet je wat we het beste kunnen doen?
Ik ben erg benieuwd hoe jullie erover denken en wat jullie ervaringen zijn, tips etc. alles is welkom!

Wij kunnen eigenlijk niet wachten om in Australië te gaan wonen,
het kan ons niet snel genoeg gaan :)

Alvast bedankt!

Groetjes,

Lizette & Leon
 
Hoi Lizette! Welkom op het forum. Het lijkt erop dat je al een redelijk goed beeld hebt van wat er mogelijk is. Heb je ook gekeken of je vriend wel aan de 60 punten komt voorde skilled independant? Aangezien jullie niet samen wonen is het een goed plan om bewijs van jullie relatie te verzamelen. Bv gezamelijke bankrekening openen als je die nog niet hebt. Vakanties die op beide namen staan rekeningen van bewaren, etc.
Jullie zijn beide nog onder de 30 dus een WHV aanvragen en proberen om in dat jaar in oz n sponsor te vinden is ook nog een optie.

Al enig idee waar jullie heen willen?
 
Hoi Lizette en Leon, Welkom op dit forum. Ik ben ook benieuwd wat voor antwoorden je zal krijgen ik zit namelijk met dezelfde vragen ongeveer. Zoals ik het begrijp kan je wel samen op een 189 visum.
En inderdaad even de punten tellen zoals Gwen al aangeeft.

succes en alvast veel inlees plezier!

Wendy
 
Welkom! Goede tip om eens te checken hoe het op de puntenlijst staat. En ook om een WHV te nemen en eens een jaar te gaan kijken, werken, sponsor zoeken. Dat heeft mijn man ook gedaan en wij hebben nu een 457 visum voor 4 jaar via zijn werkgever gekregen. We moesten er wel voor trouwen, aangezien wij ook niet aan konden tonen dat we een relatie hadden. En dat gaat best ver om dat te kunnen bewijzen.
Ga eerst eens kijken daar zou ik zeggen, een jaartje dan kun je een goed beeld vormen van het leven en werken in Oz.
Is zeker een jaar wat je nooit meer gaat vergeten ongeacht het vervolg.....succes!
 
Hi Lizette,

Leuke plannen maar als je zo doorgaat is Leon in Australia en mis jij de boot.

Cheers,

Jack>:D
 
Malaysia Airlines humbly asks all Malaysians and people around the world to pray for flight MH370.
 
Trouwens ik ben inmiddels in Sydney dankzij dezelfde maatschappij, geen centje pijn. Je kon het wel merken aan het personeel vond ik, wat overigens volkomen normaal is volgens mij.
 
Hoi Lizette! Welkom op het forum. Het lijkt erop dat je al een redelijk goed beeld hebt van wat er mogelijk is. Heb je ook gekeken of je vriend wel aan de 60 punten komt voorde skilled independant? Aangezien jullie niet samen wonen is het een goed plan om bewijs van jullie relatie te verzamelen. Bv gezamelijke bankrekening openen als je die nog niet hebt. Vakanties die op beide namen staan rekeningen van bewaren, etc.
Jullie zijn beide nog onder de 30 dus een WHV aanvragen en proberen om in dat jaar in oz n sponsor te vinden is ook nog een optie.

Al enig idee waar jullie heen willen?


Hi Gwen,

Dankjewel, als het goed is komt Leon wel aan de 60 punten.
Moet ie wel zijn IELTS test halen natuurlijk, maar die willen we allebei al vooraf gaan doen.
We gaan inderdaad een rekening samen openen... is het misschien een idee dat hij zich laat inschrijven op mijn adres of andersom? (wonen beiden nog bij ouders).

Ik heb al eens een WHV gehad, en helaas voldoe ik niet aan de criteria om een 2e aan te vragen...
We willen ongeveer januari 2015 starten met de aanvraag, dus we hebben nog even :)

We willen naar Perth omgeving, zit te denken aan Butler/Yanchep.
Krijg je trouwens nog extra punten als je naar West-Australië emigreert?

Alvast dank voor je reactie!
 
Ze zal toch niet met de boot gaan Jack?!
Hi Lizette,

Leuke plannen maar als je zo doorgaat is Leon in Australia en mis jij de boot.

Cheers,

Jack>:D

Hoi Jack,

Waarom denk je dat het niet lukt op deze manier?
Zie ik iets over het hoofd? Hoe kan ik het volgens jou beter aanpakken?
Ik zie namelijk geen andere weg dan als partner meeliften, aangezien ik geen beroep op de SOL lijst heb.

Zie je reactie graag tegemoet :)
 
Welkom! Goede tip om eens te checken hoe het op de puntenlijst staat. En ook om een WHV te nemen en eens een jaar te gaan kijken, werken, sponsor zoeken. Dat heeft mijn man ook gedaan en wij hebben nu een 457 visum voor 4 jaar via zijn werkgever gekregen. We moesten er wel voor trouwen, aangezien wij ook niet aan konden tonen dat we een relatie hadden. En dat gaat best ver om dat te kunnen bewijzen.
Ga eerst eens kijken daar zou ik zeggen, een jaartje dan kun je een goed beeld vormen van het leven en werken in Oz.
Is zeker een jaar wat je nooit meer gaat vergeten ongeacht het vervolg.....succes!

Hey Katja,

Dank voor de tips!
Toen ik 19 was heb al eens 8 maanden rondgereisd en gewerkt in Australië op een WHV.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat Australië het juiste land voor ons is :)
Misschien een idee om voor Leon van tevoren een sponsor te zoeken via internet?
Moet me dan nog iets verder gaan verdiepen in het hele sponsor-gebeuren.

Geldt een samenlevingscontract trouwens ook? Ik ben niet echt van het trouwen namelijk....
 
Je zou voor een state sponsorship kunnen gaan als zijn beroep op de lijst van WA staat. Dit geeft je 5 extra punten :).
 
Vanwaar Butler/Yanchep? Iemand op het forum hier woont in Butler :) En iemand anders in de wijk ernaast (Quinns Rocks).
 
Hey Katja,

Dank voor de tips!
Toen ik 19 was heb al eens 8 maanden rondgereisd en gewerkt in Australië op een WHV.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat Australië het juiste land voor ons is :)
Misschien een idee om voor Leon van tevoren een sponsor te zoeken via internet?
Moet me dan nog iets verder gaan verdiepen in het hele sponsor-gebeuren.

Geldt een samenlevingscontract trouwens ook? Ik ben niet echt van het trouwen namelijk....
Trouwen hoefde voor ons ook niet maar was de enige optie omdat het huis op mijn naam stond en er geen gezamenlijk e bankrekeningen ed waren. Dus kijk het even goed na. En anders even zo'n papiertje halen, moet toch kunnen je gaat toch samen een nieuw bestaan opbouwen aan de andere kant van de wereld. Is bij ons geen discussie geweest!
Bovendien is snel en goedkoop geen combinatie met een Australisch visum. Geld en geduld is hier het devies.
Is Leon ook al eens in Oz geweest?
 
Vanwaar Butler/Yanchep? Iemand op het forum hier woont in Butler :) En iemand anders in de wijk ernaast (Quinns Rocks).

Ik heb gewoon wat rondgekeken en gevraagd aan mensen, en deze wijken leken mij leuk.
We zijn op zoek naar een wat rustigere omgeving maar nog wel op redelijke afstand van Perth ivm werk/banen.
En toen kwam ik hier op uit :)
 
Trouwen hoefde voor ons ook niet maar was de enige optie omdat het huis op mijn naam stond en er geen gezamenlijk e bankrekeningen ed waren. Dus kijk het even goed na. En anders even zo'n papiertje halen, moet toch kunnen je gaat toch samen een nieuw bestaan opbouwen aan de andere kant van de wereld. Is bij ons geen discussie geweest!
Bovendien is snel en goedkoop geen combinatie met een Australisch visum. Geld en geduld is hier het devies.
Is Leon ook al eens in Oz geweest?

We hebben gelukkig alle tijd :) En geld, we hebben het er zeker voor over!
Ik open zowieso een gezamelijke rekening.. gaan we daar wel van op vakantie etc.
Trouwen zou ook wel kunnen, maar ga het eerst wel zo proberen.

Leon is nog nooit in Oz geweest, eigenlijk alleen 2 maanden in India.
Het is jammer dat ik al eens een WHV heb gehad, anders hadden we dat zeker samen gedaan.
 
Back
Top