skilled independent of employer sponsored?

R+J

New Member
Hallo allemaal,

Wij hebben al onze documenten verzameld en zijn klaar voor de visumaanvraag voor skilled independent. Nu is er alleen iets gewijzigd in onze situatie: het bedrijf waar mijn man voor gaat werken in Australie, heeft aangegeven dat ze hem eerder willen hebben dan oorspronkelijk het plan was. Ze hebben aangegeven dat ze ons misschien via een ander visum sneller die kant op willen halen. :D

Nu denken wij dat ze dan denken aan een employer sponsored visum. Weet iemand hoe lang zo'n aanvraag gemiddeld duurt? Of in ieder geval of dat sneller gaat dan skilled independant? Je moet er nogal een boel dingen voor bewijzen, het lijkt me dat dat nogal wat tijd moet kosten.
:?
En weet iemand misschien ook of er nog andere mogelijkheden zijn om sneller die kant op te kunnen? Kunnen we bijvoorbeeld eerst een tijdelijk visum nemen en dan vanuit Australie een skilled independent aanvragen (skilled independend heeft toch onze voorkeur). Ik kan voor skilled independent op dimia alleen maar informatie vinden voor als je 'overseas' bent. Vanuit australie moet je student zijn of iets dergelijks?

Ik heb erg mijn best gedaan om deze informatie op dimia te vinden, maar ik kom er niet uit. :?: Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

Bedankt alvast.

Julia
 
Hoi, wij gaan ook voor een employer sponsored visum. Je kan beter meteen een permanent visum aanvragen dan eerst een tijdelijk denk ik. Wij hebben een immigration lawyer ingeschakeld en hij zegt dat als alles een beetje "straight forward" is (het bedrijf bestaat en is niet opgezet om een visum te krijgen, het bedrijf wil je een contract geven voor minstens 3 jaar etc.) het maar een maand of 1,5 hoeft te duren!
Je moet b.v. bewijzen dat de vacature niet gevuld kan worden door een plaatselijke bewoner, maar de imm.lawyer zei: "there are ways around that.." :wink:
Ik zou me laten informeren door zo iemand, het kost wel aardig wat, maar je zou de kosten (gedeeltelijk?) kunnen laten dekken door de toekomstige werkgever?!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes!
 
Het bedrijf kan altijd nog een normaal tijdelijk business visa voor je aanvragen. Dat is binnen een paar dagen klaar.
 
R+J said:
Hallo allemaal,

Wij hebben al onze documenten verzameld en zijn klaar voor de visumaanvraag voor skilled independent. Nu is er alleen iets gewijzigd in onze situatie: het bedrijf waar mijn man voor gaat werken in Australie, heeft aangegeven dat ze hem eerder willen hebben dan oorspronkelijk het plan was. Ze hebben aangegeven dat ze ons misschien via een ander visum sneller die kant op willen halen. :D

Nu denken wij dat ze dan denken aan een employer sponsored visum. Weet iemand hoe lang zo'n aanvraag gemiddeld duurt? Of in ieder geval of dat sneller gaat dan skilled independant? Je moet er nogal een boel dingen voor bewijzen, het lijkt me dat dat nogal wat tijd moet kosten.
:?
En weet iemand misschien ook of er nog andere mogelijkheden zijn om sneller die kant op te kunnen? Kunnen we bijvoorbeeld eerst een tijdelijk visum nemen en dan vanuit Australie een skilled independent aanvragen (skilled independend heeft toch onze voorkeur). Ik kan voor skilled independent op dimia alleen maar informatie vinden voor als je 'overseas' bent. Vanuit australie moet je student zijn of iets dergelijks?
Je kunt de aanvraag gewoon vanuit Australie indienen. Alleen zul je als de aanvraag volledig verwerkt is 'overseas' moeten gaan om het visum daadwerkelijk in je paspoort te krijgen (je case officer laat je wel weten wanneer dit het geval is). Een weekje Nieuw-Zeeland is daarvoor genoeg. Als je in aanmerking komt en de papieren ervoor al klaar hebt, zou ik zeker het skilled independent visum aanvragen, onafhankelijk van het visum dat het bedrijf voor jullie regelt. Het employer sponsored visum heeft een aantal behoorlijke beperkingen die het Skilled visum niet heeft. Bovendien gaan Skilled Visa aanvragen sinds 1 juli veel sneller dan voorheen, 2-3 maanden is nu geen uitzondering. Let dus op dat als beide visum aanvragen tegelijk lopen, en het skilled visum komt als eerste, dat je onmiddellijk de aanvraag voor employer sponsored visa annuleert. Elk nieuwer visum dat je krijgt (met uizondering van ETA's), maakt namelijk oudere visa ongeldig, en je wilt natuurlijk niet je skilled visum verliezen!
 
Jeroen,

Je hebt het erover dat het employer sponsored nogal wat nadelen heeft ten opzichte van het skilled independent. Waar denk jij dan aan? Ik heb begrepen dat het bedrijf je een contract moet bieden voor minimaal 2 tot 3 jaar, maar ik geloof dat wij zelf niet verplicht zijn om daar ook daadwerkelijk een bepaalde periode te blijven toch? Of raak je je visum kwijt wanneer je eerder zou stoppen bij het bedrijf?
Zijn er nog meer nadelen die jij kan bedenken?
Het grote voordeel is in ieder geval dat je het employer sponsored visum veel sneller voor elkaar kunt krijgen.

Groetjes van Julia
 
R+J said:
Jeroen,

Je hebt het erover dat het employer sponsored nogal wat nadelen heeft ten opzichte van het skilled independent. Waar denk jij dan aan? Ik heb begrepen dat het bedrijf je een contract moet bieden voor minimaal 2 tot 3 jaar, maar ik geloof dat wij zelf niet verplicht zijn om daar ook daadwerkelijk een bepaalde periode te blijven toch? Of raak je je visum kwijt wanneer je eerder zou stoppen bij het bedrijf?
Zijn er nog meer nadelen die jij kan bedenken?
Het grote voordeel is in ieder geval dat je het employer sponsored visum veel sneller voor elkaar kunt krijgen.

Groetjes van Julia
Op het moment dat je bij deze werkgever weggaat wordt je visum ingetrokken. Sommige werkgeverd denken dat dit ze het recht geeft om moderne slavernij te bedrijven :?
 
Weet iemand hoe je jezelf kunt aanprijzen bij eventuele geïnteresseerde werkgevers?

Ik onderzoek namelijk ook de mogelijkheid voor een employer sponsored visa.

Op de site van immi.gov wordt ik niet veel wijzer hoe ik nu moet handelen.
Ik wordt een beetje tureluurs van al dat doorlinken.

Bert
 
 
@ Bert:

een sponsorship zul je niet vinden bij DIMIA. Ik heb dit in eerste instantie ook geprobeerd: dus gewoon zelf bedrijven benaderen en bellen, en dan hopen dat ze geinteresseerd zijn en aan de eisen voldoen en je een sponsorship aan willen bieden.

Uit mijn eigen ervaring, is natuurlijk ook afhankelijk van de branche en sommige mensen is het wel gelukt, is het heel moeilijk om dit vanuit nederland te regelen.......je maakt meer kans als je eenmaal daar bent. want concreet vraag je dus of iemand je zonder je te hebben gezien een 4 jarig contract aan wilt bieden...

Gr. Sab
 
Sabien,

Maar bij DIMIA hebben ze toch die Skill Matching Database.
Ik kan daar wel in zoeken en kom daar ook wel zoekenden in mijn vakgebied tegen, maar geen bedrijven en ik heb ook geen idee hoe ik in die Database terecht kan komen.

Iemand een idee?

Bert
 
Skill matching database kom je pas in als je een skilled aanvraagt (independent, SIR, STNI) en is niet bedoeld voor bedrijven die een sponsorship aanbieden..........dus eerst betalen voor een visumaanvraag zover ik heb begrepen.....en dan wordt je beschikbaar voor die bedrijven. Nogmaals ik heb begrepen dat zij niet sponsoren maar is meer de bedoeling als je bijv. een STNI of SIR of regional wilt aanvragen dat een bedrijf of staat je kan nomineren vanuit de database....

dus nogmaals, een sponsorship zoek je dus zelf door bedrijven te benaderen (niet via DIMIA) uit krant, internet, etc......en das niet zo eenvoudig als het lijkt....

gr. sab
 
@ Bert
[quote author=TheBroute link=topic=579.msg32127#msg32127 date=1129674455]
Maar bij DIMIA hebben ze toch die Skill Matching Database.
Ik kan daar wel in zoeken en kom daar ook wel zoekenden in mijn vakgebied tegen, maar geen bedrijven en ik heb ook geen idee hoe ik in die Database terecht kan komen.
[/quote]

Fluitje van een cent. Kijk maar eens hier;
http://www.immi.gov.au/skills/

Maar nogmaals, zoals Sabien het al zei;
The Skill Matching Database is a web-based tool that helps match potential skilled migrants with skilled vacancies or skill shortages in Australia. The Skill Matching Database is not a job search facility.

Dit kan misschien ook helpen;
http://www.immi.gov.au/skills/skills-apps.htm

Als je dat al hebt geprobeerd, dan heb ik je overtollige info gegeven.

Maar dan nog.........

Rene
 
Ik heb het ook nog ff naglezen: je moet dus form 47sk invullen, net zoals met een gewone visumaanvraag. En is bedoeld voor migranten en tekorten in regionale gebieden op te vullen.....

De kans lijkt me vrij klein en zou het dus niet daar op wagen. Als je graag een sponsorship wilt: blijven zoeken en misschien een keer op en neer naar australie om daar te solliciteren....?

Gr. Sab
 
Lang geleden las ik eens op BritishExpats.com dat het aantal mensen dat jaarlijks via de Skills Matching database aan een baan en dus visum komt, ongeveer op een hand te tellen is. Niet echt iets om je hoop op te vestigen dus...
 
[quote author=Sabien link=topic=579.msg32170#msg32170 date=1129715055]
Ik heb het ook nog ff naglezen: je moet dus form 47sk invullen, net zoals met een gewone visumaanvraag. En is bedoeld voor migranten en tekorten in regionale gebieden op te vullen.....


[/quote]

Tot zover had ik het inderdaad ook al gezien (form 47sk), maar ik dacht dat er nog een fase tussen zat en dat ik die dus gemist had......maar niet dus.
Dus dit is niet echt een optie.
Misschien dan toch maar proberen om bedrijven te benaderen en te vragen of ze mij eventueel willen sponseren.
En dan persoonlijk gaan bezoeken in het voorjaar......dat is misschien de beste optie.
Want het zal voor mij best moeilijk worden om als skilled independent te gaan, want volgens mij kom ik dan 5 punten te kort en na m'n verjaardag 10 punten.......

In ieder geval bedankt voor de tips mensen!

Bert
 
Op het moment dat je bij deze werkgever weggaat wordt je visum ingetrokken. Sommige werkgeverd denken dat dit ze het recht geeft om moderne slavernij te bedrijven  :?

Nou, ik heb de directe vraag aan George Lombard gesteld, en die komt met het volgende antwoord:

The ENS is an instant permanent visa.  If you leave the employer you keep the visa.  No other hidden dangers, and often the employers will pay for it, so it's possibly more attractive.

Dus met andere woorden, zo snel je in Oz bent, heb je een permanent visum, ongeacht of je relatie met de werkgever beeindigd wordt.
 
bart, je ben weer in de war..... :p

wat hier bedoelt was is het sponsorship, tijdelijk 457 visum wat wel degelijk gekoppeld is aan het bedrijf. ontslag: 28 dagen de tijd om een nieuwe baan te vinden of anders het land uit. punt.

wat jij bedoelt is het permanente ENS visum....

Sab
 
:bangcomputer: :depressed:

Hmm niet goed opgelet dan.

Maar waarom zou het bedrijf voor een temporary visum kiezen, is dat veel goedkoper dan een ENS? Als ze je toch willen hebben, dan maar gelijk goed zou ik denken?

Bart
 
het is niet niks als beddrijf zijnde, ik geloof dat er meer restricties aan vast zitten. bovendien duurt een perm visa ENS waarschijnlijk langer dan een 457 sponsorship temp visa, dus dit is een snellere manier om mensen aan de slag te krijgen.

wat ik heb gehoord is dat veel bedrijven beginnen op een sponsorship, en vervolgens na een jaar of wat wel willen helpen om een ENS te krijgen....

sab
 
Back
Top