Skilled Independent (subclass 189) visa aanvragen

Nick Postma

New Member
Hoi,

De afgelopen tijd heb ik wat onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om te emigreren naar Australie. Ook heb ik contact gehad met M2A en Visa4you.nl.

Mijn situatie en punten:
Leeftijd 29 jaar: 30 punten
IELTS score 7: 10 punten
5 Jaar werkervaring: 10 punten
Diploma HBO ICT; 15 punten
TOTAAL: 65 punten

Mijn functie staat op de SOL lijst (Systems Analyst).
Ik kwam op de volgende kosten:
  • medisch onderzoek: 430 AUD
  • VISA: 3060AUD
  • ACS Skills onderzoek: 450 AUD
  • IELTS test 186 EUR
  • + vertalingen + overige kosten
Zijn er andere mensen die ook een 189 visa hebben aangevraagd (en gekregen)?
En ik vroeg me af in hoeverre ik zelf, dus zonder migration agent, een 189 visa aan kan vragen. Of is het toch verstandiger om wel een migration agent in te schakelen?

M2A is heel goed hoor ik overal, maar ze vragen 5580 AUD en dat is wel aardig veel geld.
Visa4you reageert vrij traag en hanteert ook forse prijzen.

En nog een aantal vragen:
  • Hoe schatten jullie mijn kansen in?
  • Moet je bij aanvraag van je VISA al 5 jaar werkervaring hebben, of op het moment van toekenning?
  • Kun je de IELTS test overnieuw doen als je maar weer 186 euro betaalt?
Ik hoop dat iemand me een stapje verder kan helpen!
 
jouw aanvraag lijkt mij vrij straigh forward. dat kun je naar mijn mening gemakkkelijk zelf doen, maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan jezelf. die IELTS kun je meerdere keren doen, die zou ik als eerste doen om zeker te stellen dat je die voorwaarde in de zak hebt.
 
Hoi Nick,

Over die onderwerpen valt al heel veel te lezen op dit forum. Emigreren is niet goedkoop, zeker niet als je een bureau in de arm neemt. In principe kun je het altijd zelf doen, maar niet iedereen heeft de tijd, zin of kennis in huis om zich helemaal tot in de details in de materie te verdiepen, de juiste documenten te verzamelen, kopiëren, invullen, aanvragen..... Als je door de bomen het bos niet meer ziet, kun je beter een bureau inschakelen. Wij zagen zelf geen kans, maar V4Y zag een klein kansje, wat later toch geen mogelijkheid bleek te zijn. (lees daarover meer in mijn StaVaZa). Maar jij hebt al aardig wat uitgeplozen, dus het lijkt erop dat je het zelf wel kunt.

Ielts kun je gewoon meerdere keren doen, zolang je maar 'sponsort'. Mocht je net een half puntje tekort komen, dan kun je ook een remark aanvragen. Ze gaan dan kijken of je eigenlijk toch niet een hoger cijfer verdient. Kost echter ook weer geld en tijd.

Succes!
 
Lijkt me zeer redelijk ten op zichte van mijn visum.

Enige verschil wat ik heb tenopzichte van jou is meer werkervaring en een werktuigbouwkundig diploma.

Mijn Permanent Residency (857 visa) heeft mijn werkgever $7900 voor afgerekend met een lokale agent.

Zelf 18K euries mee genomen, want het is inderdaad niet goedkoop om een nieuwe leven hier op te starten.

Omdat je mijn leeftijd hebt kun je misschien is nadenken om de zelfde stappen als mij te ondernemen, zie mijn handtekening.
 
Hi Nick, ik denk dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij. Ik ben Software Engineer. Enige probleem is dat ik naast 2 8-en en een 7 een 6.5 op Writing had (IELTS)... Dus, 0 punten, dus totaal 55 punten :(
Wij gaan het ook doen zonder bureau, het is al duur genoeg, en volgens mij moet dat in onze gevallen wel lukken.
 
Heb je trouwens je ACS skills assessment al? Vervelende vind ik dat je dan je werkgever ook moet inlichten...

Ik ben trouwens ook bezig voor een Sponsored visa via een bedrijf. Als je zoekt: LinkedIn. Jobs-sites e.d. tonen in mijn vakgebied in ieder geval niks interessants. Ik heb veel mensen geconnect via LinkedIn met veel positieve reacties. Ook zijn er veel mensen die gewoon wel willen helpen.
 
Hi Nick, ik denk dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij. Ik ben Software Engineer. Enige probleem is dat ik naast 2 8-en en een 7 een 6.5 op Writing had (IELTS)... Dus, 0 punten, dus totaal 55 punten :(
Wij gaan het ook doen zonder bureau, het is al duur genoeg, en volgens mij moet dat in onze gevallen wel lukken.


Net opgegeven voor de IELTS toets.
21 September heb ik hem, dus vanaf nu alles in het Engels :D

Ben benieuwd...nog tips? Zonde idd van die 6.5, maar je kunt de IELTS nog een keer doen (helaas wel weer 190 euro).
Bij mij wordt ie gelukkig betaald :)
 
Heb je trouwens je ACS skills assessment al? Vervelende vind ik dat je dan je werkgever ook moet inlichten...

Ik ben trouwens ook bezig voor een Sponsored visa via een bedrijf. Als je zoekt: LinkedIn. Jobs-sites e.d. tonen in mijn vakgebied in ieder geval niks interessants. Ik heb veel mensen geconnect via LinkedIn met veel positieve reacties. Ook zijn er veel mensen die gewoon wel willen helpen.


Nee, in januari heb ik 5 jaar werkervaring dus dan kan ik 'veilig' mijn werkgever inlichten.
Nu laat ik het af en toe al doorschemeren, maar als ik in ieder geval die 5 jaar ervaring maar heb.

Ik kreeg nog wel een mailtje van Visa4you met het volgende. Zou dit idd betekenen dat er ook voor Systems Analyst een wachtrij is? Zou wel zuur zijn...
Op 30 juni eindigde het lopende visumjaar. Tijd voor een terugblik. Onderstaand een overzicht van het aantal EOI die zijn uitgenodigd om een visumaanvraag in te sturen.


Visumcategorie
Aantal aanvragen uitgenodigd
Skilled Independent (beroepenlijst SOL)
18.830
Skilled Sponsored (beroepenlijst CSOL)
10.371
Business visums
999



Tot op heden zijn alle EOI met 60 punten of meer uitgenodigd om een visumaanvraag in te dienen. De bovenstaande aantallen staan voor het aantal aanvragen (hoofdaanvragers) die zijn ingediend. In totaal komt dit neer op ruim 80.000 visums (hoofdaanvrager, partner, kinderen in een aanvraag).

Naast het totaal aantal aanvragen hebben ze ook een maximum gesteld aan het aantal visums die ze per beroepscategorie af willen geven. In de loop van het afgelopen jaar is voor de onderstaande beroepen dit maximum bereikt.

- Chemical and material engineers (120 aanvragen uitgenodigd)
- ICT Business & System Analysts (1800 aanvragen uitgenodigd)
- Electronic Engineers (480 aanvragen uitgenodigd)
- Telecommunications Engineering Professionals (480 aanvragen uitgenodigd)
- Other Engineering professionals (540 aanvragen uitgenodigd)
- Software and Application programmers (5160 aanvragen uitgenodigd)

Per 1 juli 2013 is de teller voor deze beroepen weer op 0 gezet en zullen de EOI in deze beroepen weer worden uitgenodigd om een aanvraag in te dienen. Voor deze beroepen is de afgelopen maand(en) een wachtrij ontstaan.
 
Heb je trouwens je ACS skills assessment al? Vervelende vind ik dat je dan je werkgever ook moet inlichten...

Ik ben trouwens ook bezig voor een Sponsored visa via een bedrijf. Als je zoekt: LinkedIn. Jobs-sites e.d. tonen in mijn vakgebied in ieder geval niks interessants. Ik heb veel mensen geconnect via LinkedIn met veel positieve reacties. Ook zijn er veel mensen die gewoon wel willen helpen.


Wat voor baan zoek jij trouwens?
Ik zie af en toe wel interessante banen, maar solliciteren via internet schijnt heeeel moeilijk te gaan.
 
Lijkt me zeer redelijk ten op zichte van mijn visum.

Enige verschil wat ik heb tenopzichte van jou is meer werkervaring en een werktuigbouwkundig diploma.

Mijn Permanent Residency (857 visa) heeft mijn werkgever $7900 voor afgerekend met een lokale agent.

Zelf 18K euries mee genomen, want het is inderdaad niet goedkoop om een nieuwe leven hier op te starten.

Omdat je mijn leeftijd hebt kun je misschien is nadenken om de zelfde stappen als mij te ondernemen, zie mijn handtekening.


Jij hebt op de 2e dag al een baan gevonden met een Working Holiday visum?
Ik dacht dat dat visum vooral bedoeld is voor vakantie, waarbij je mag werken om je vakantie te betalen.

Meer mensen zeggen dat ik gewoon op een Working Holiday heen moet gaan, alvast moet gaan proberen te werken en op die manier een sponsor vinden. Ergens vind ik het toch wel link.

En die 7,5 op IELTS. Hoe pittig was dat?
 
Ik dacht dat dat visum vooral bedoeld is voor vakantie, waarbij je mag werken om je vakantie te betalen.

Meer mensen zeggen dat ik gewoon op een Working Holiday heen moet gaan, alvast moet gaan proberen te werken en op die manier een sponsor vinden. Ergens vind ik het toch wel link.

Een WHV is het makkelijkst om aan te vragen en je kunt ermee max. 6 maanden voor dezelfde werkgever werken dus het geeft je veel opties. Misschien link, maar aan de andere kant is het heel vaak makkelijker om werk te vinden in Australie als je er al bent... as ze je gezicht kunnen zien, praatje maken etc. En dan is een sponsorship visum relatief makkelijk aan te vragen als je beroep op de SOL staat. Ik zit niet in jouw werkveld, maar heb het een aantal jaren geleden zo gedaan, was toen het makkelijkst voor mij!

Succes ermee!
 
Wat voor baan zoek jij trouwens?
Ik zie af en toe wel interessante banen, maar solliciteren via internet schijnt heeeel moeilijk te gaan.

SharePoint of .Net. Heb nu met 1 bedrijf gesprek gehad tot managers aan toe, toch afgeketst vanwege ervaring. Verder nog 2 andere bedrijven lopen (gesprek gepland en gesprek gehad).
Ik heb ook gemaild naar de contactformulieren op de corporate websites, maar tot op heden heb ik het meeste succes met zoeken op LinkedIn en maar connecten met iedereen. Sommigen reageren dan direct (ik zet een kort berichtje waarom ik connect in de Friend request), sommige mail ik na accepteren nog even.

De prijzen voor de Skilled Independent zijn voor ons met 75% toegenomen sinds 1 juli, ik opteer daarom eerst voor een 457. Straks bevalt het totaal niet, ben je 5-6k kwijt voor alleen een Visa.
 
SharePoint of .Net. Heb nu met 1 bedrijf gesprek gehad tot managers aan toe, toch afgeketst vanwege ervaring. Verder nog 2 andere bedrijven lopen (gesprek gepland en gesprek gehad).
Ik heb ook gemaild naar de contactformulieren op de corporate websites, maar tot op heden heb ik het meeste succes met zoeken op LinkedIn en maar connecten met iedereen. Sommigen reageren dan direct (ik zet een kort berichtje waarom ik connect in de Friend request), sommige mail ik na accepteren nog even.

De prijzen voor de Skilled Independent zijn voor ons met 75% toegenomen sinds 1 juli, ik opteer daarom eerst voor een 457. Straks bevalt het totaal niet, ben je 5-6k kwijt voor alleen een Visa.


Als ik nu op de site kijk dan zijn de kosten:
Base Application Charge:
$3060

Volgens mij is dat niet meer dan voorheen?
Zo staat het tenminste nu ook al op mijn lijst. Daar komen idd nog wel medische kosten etc bij, dus dan ga je wel richting de 5000 dollar ja. Maar dat was voor 1 juli ook al zo.
 
Volgens mij betaalde wij ook 3k aud vorig jaar.

Of je het cisum zelf kan down... Volgens mij heb je wel door hoe het werkt (en dus is het niet nodig). Meest cruciale (omdat het open staat voor discussie) is de skills assessment. Zeker als je werkervaring mee wil laten tellen. Als je werkervaring overduidelijk matched, dan is ook dat behoorlijk straightforward.
 
Als ik nu op de site kijk dan zijn de kosten:
Base Application Charge:
$3060

Volgens mij is dat niet meer dan voorheen?
Zo staat het tenminste nu ook al op mijn lijst. Daar komen idd nog wel medische kosten etc bij, dus dan ga je wel richting de 5000 dollar ja. Maar dat was voor 1 juli ook al zo.

als ik het goed begrepen heb (maar kan het mis hebben) dan kon 'vroeger' de hele familie mee op 1 aanvraag met 1 en dezelfde fee, en moet je nu voor elke volgende persoon een bedrag bijbetalen. Zoiets. Dus misschien is het voor jou hetzelfde gebleven, maar als je een partner en 2 of 3 kinderen mee wilt nemen dan is het wel even slikken denk ik.
 
Inderdaad, als je partner en/of kinderen mee wilt nemen moet je inderdaad fors betalen.
Dat is voor mij gelukkig niet van toepassing.

En idd denk ik dat veel van het aanvraagwerk redelijk straightforward is, maar een aantal zaken zijn ook wel pittig ben ik bang. Helemaal omdat alles formeel ondertekend moet zijn.
Eerst 21 september de IELTS maar eens maken.

Als jullie nog tips hebben voor de IELTS zijn ze welkom!
 
Ik wil toch nog even reageren, mocht je dit nog lezen. In Australie is het mij niet gelukt om op korte termijn werk te vinden. In Nieuw-Zeeland is het wel gelukt! Wij gaan dan ook eind december die kant op, in januari begin ik daar met werken.
 
Daar was ik al bang voor...het lijkt me vrij lastig om snel werk te vinden. Helemaal als je nooit eerder in Australie gewerkt hebt.
Gelukkig maar dat je in Nieuw Zeeland wel wat hebt gevonden.

Voor hoe lang ga je en op welk visum?
Heel veel succes en natuurlijk plezier!

Ik heb de IELTS test afgelopen zaterdag gedaan...nu 13 dagen afwachten op de resultaten.
 
Back
Top