Skilled Migrant Selection Register (SkillSelect)

Lamarck

Well-Known Member
Hoihoi

ik had het al ergens gehoord, maar kwam het vandaag weer tegen.
Vanaf 1 juli 2011 hebben ze de regels veranderd (met de puntentelling), maar per 1 juli 2012 wordt het helemaal een loterij. Als ik het goed begrepen heb, dan willen ze de regels zo gaan veranderen dat je pas een visumaanvraag mag doen als ze je uitnodigen. Je mag je een Expression of Interest (EOI) indienen, maar je moet daarna wachten tot je een uitnodiging krijgt voor je een visumaanvraag mag indienen. Je EOI komt dan in een register, en daar kan men (werkgevers, staten, regional governments etc) dan in aangeven wie ze willen hebben. De uitnodiging is dus gebaseerd op of je Skill op dat moment ergens gevraagd wordt. En volgens mij geldt dan ook dat wie de meeste punten heeft, het eerst aan de beurt is (?)
Vanaf 1 juli 2012 kun je dan zo'n EOI indienen, en pas vanaf januari 2013 zegt DIAC dat ze de eerste uitnodigingen gaan versturen.

Ik moet zeggen, het klinkt rationeel gezien logisch omdat je dan precies die mensen binnen laat die je nodig hebt, maar voor degenen die het aanvragen is dit echt volledig onvoorspelbaar. Nu is het op volgorde van priority, en binnen een categorie op volgorde van datum, en dat is al een chaos af en toe, maar je weet dan in elk geval of je binnen 6, 12 of 24 maanden aan de beurt bent. Maar als je moet wachten tot iemand besluit dat hij jou wel wil hebben dan heb je echt geen idee.

Ik ben blij dat wij onze aanvraag al hebben lopen :p

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/skillselect.htm#c
 
En ik ben blij dat ik hem al heb
evil.gif
 
Volgens mij werkte het al zo voor NZ? Daarom hebben toen we begonnen niet voor NZ gekozen.

Tja, glad we have our visum inderdaad! :up:
 
ARGH... nou dan is het iig duidelijk dat we ruim voor 1/7/2012 alles ingediend gaan hebben :x
 
Yep, het ziet ernaar uit dat we dan inderdaad eens dringend van eea werk moeten maken! Dju!
 
Dat kregen wij ook van Tamara (JustMigrate) te horen inderdaad. Mede daardoor eerder dan verwacht gestart met alles... :w00t:
 
Ik vind het persoonlijk goed dat het zo geregeld gaat worden. Het is in elk geval het beste voor het land zelf en dat is waar het uiteindelijk om gaat.

Daarnaast vind ik dat je het hierdoor juist meer zelf in de hand hebt. De beste persoon komt het land in, de mindere kandidaten blijven nog even op de stapel liggen. Met andere woorden, zorg ervoor dat je de beste bent. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit niet extreem lastig is. Het hoeft lang niet altijd zo te zijn dat je 'de beste' bent in je beroepsgroep, daar dit ook soms lastig te bepalen is, echter kan je secundaire dingen dusdanig maken dat er een grote '+' op je file komt te staan.

Tuurlijk, het is even zuur als je dit zo leest en het wordt even puzzelen, maar ik ben ervan overtuigt dat je op deze manier een veel eerlijker systeem krijgt met mensen die er echt voor willen gaan.
 
@Culina
ik weet niet hoor, iedereen zal proberen de beste te zijn dus je hebt het niet helemaal zelf in de hand. En je weet nooit of jouw beroepsgroep wel gewild zal blijken, en hoe hoog je in de stapel ligt.
Nouja, het moet nog blijken hoe dit in de praktijk gaat werken. Misschien valt het reuze mee en is het inderdaad beter voorspelbaar en te beinvloeden. Persoonlijk zegt m'n gevoel dat ik liever achteraan in de rij aansluit en dan zeker weet dat ik binnen x maanden vooraan sta en m'n papiertje krijg, dan ergens in de crowd te belanden en nooit zeker te weten of, en zo ja wanneer, ik aan de beurt zou kunnen komen.
 
Back
Top