skilled migration-designated area sponsored

Frank100

New Member
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met/ advies over het volgende:
A
Indien ik de self assessment puntentest doe kom ik uit op 115 - 120 punten. Hangt af van mijn specific work experience.
Uitleg:
Ik heb al drie jaar hetzelfde beroep (mechanical engineer), echter van die drie jaar heb ik het eerste jaar via een detacherings bureau gewerkt en ben daarna in vast dienst getreden. Daarvoor deed ik ongeveer hetzelfde werk, voor een jaar, bij een hele andere werkgever.

Heeft deze specific work experience nou een waarde van 5 of 10 punten?
B
Verder heeft mijn partner, waarmee ik officieel samenwoon (bij een notaris vastgelegd middels een samenlevingscontract) familie in een designated area. Zij wonen in de buurt van Melbourne, en wij zouden graag in de buurt van Brisbane wonen. Ik ben echter hoofd-aanvrager voor het visum (kom in aanmerking voor de meeste punten).

Is die combi mogelijk? Wij in Brisbane, zij in Melbourne en ons sponsoren?
Wie heeft er ervaring met deze vorm van migration? Ik zou er graag wat meer over willen weten.

Ik hoop snel iets van iemand te horen. Alvast bedanjt voor jullie hulp!!

Gr Frank
 
Hoi Frank,

Het volgende staat op http://www.immi.gov.au :

Points for specific work experience

Work Experience


Points

If your nominated occupation is worth 60 points under Skill, and you have worked in your nominated occupation, or a closely related occupation, for at least 3 of the 4 years immediately before you apply:  10 points

If your nominated occupation is worth 40, 50 or 60 points under Skill, and you have worked in any occupation on the Skilled Occupations List for at least 3 or the 4 years immediately before you apply:  5 points

Als je nominated occupation 60 punten waard is en je van de afgelopen 4 jaar minimaal 3 jaar in je nominated occupation gewerkt hebt, dan krijg je 10 punten. Heb je van de laatste 4 jaar minimaal 3 jaar een ander beroep uitgeoefend dat op de SOL staat, maar niet hetzelfde is als je nominated occupation, dan krijg je er maar 5.

Dus:
Is je beroep 60 punten waard?
Heb je van de laatste vier jaar drie jaar in je nominated occupation gewerkt?

Kun je beide vragen met ja beantwoorden, dan krijg je 10 punten.

Het antwoord op vraag B moet ik je schuldig blijven (misschien dat iemand anders je daarmee kan helpen).
 
Hallo Frank,

Wij gaan (als het goed is tenminste) ook via het Des. area sponsored visum.
Voor dit visum is degene wiens familie sponsor is de hoofdaanvrager. (In ons geval bv ben ik dat omdat mijn zus ons sponsord.)
Dezelfde of de ander voldoet dan aan de 'basic requirements'  dwz dus iniedergeval opleiding en werkervaring die op de sollist staat.(In ons geval is dat mijn man)
Voor dit visum is geen puntentest. Wel englse test+med+vog. En belangrijk:een assurer. Dit hoeft geen familie te zijn.
Als er nog vragen zijn horen we het wel.


gr Yvonne
 
Yvonne bedankt!

Klinkt als een eenvoudiger traject, zo op het eerste gezicht. Moet de documentatie er nog wel even op na slaan.

Kan jij me toevallig ook vertellen wat de "risicos's" zijn voor de familie in Australie?
De familie van mijn vriendin wonen in de buurt van Melbourne en wij zouden graag in de buurt van Brisbane willen wonen. Geeft dat volgens jouw problemen? Ik bedoel: Moet je niet in de buurt van je familie gaan wonen als die je sponsoren?

Verdre nog valkuilen of zaken weer we wel even bij stil moeten staan? Alle info is welkom, dus als je nog suggesties, op- of aanmerkingen heb hoor ik het graag van je!

Alvast bedankt

Gr Frank
 
Hallo Frank,

Ik heb dit even voor je nagevraagd bij het Adelaide Skilled Processing Centre, maar je hoeft niet in de buurt van je sponsor te wonen.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top