Skilled migration

J

Jack

Hallo,

Ik zit er aan te denken SM te doen . Dit visum is dan geldig voor initieel 5 jaar.
Mijn vraag is of je dan ook in die tijd terug naar Nederland kan en zo ja voor hoe lang?

mvg.
Mark
 
Jack said:
Hallo,

Ik zit er aan te denken SM te doen .
Hmmm, volgens mij moet je daarvoor op een ander, adult-only forum zijn... ;)
Sorry, kon het niet laten. :)
Jack said:
Dit visum is dan geldig voor initieel 5 jaar. Mijn vraag is of je dan ook in die tijd terug naar Nederland kan en zo ja voor hoe lang?
Ja, om na die 5 jaar in aanmerking te komen voor een nieuw visum (Resident Return Visa) moet je van de 5 jaar tenminste 2 jaar in Australie doorgebracht hebben. Er zitten nog wel wat meer voorwaarden aan geloof ik, maar dit is de belangrijkste.
 
Hallo Jack,

Jack said:
Hallo,

Mijn vraag is of je dan ook in die tijd terug naar Nederland kan en zo ja voor hoe lang?

mvg.
Mark


Ik had ook zo'n dergelijke vraag. Mijn visumconsulent (Buysse Immigration Consultancy) antwoordde:

"Op het visum staat altijd een geldigheidsduur van 5 jaar. Binnen die termijn mag u zo vaak u wilt Australië in en uit.
Pas NA die 5 jaar wordt het, wanneer u Australië UIT wilt, van belang om banden met het land (werk, huis, belastingnummer etc.) aan te tonen. Dat heeft u nodig voor het RRV (Resident Return Visum) waarmee u, na die periode van 5 jaar, weer binnen kunt komen."

"U kunt dus niet na 4 jaar en 360 dagen binnenkomen, 1 week blijven en dan een RRV aanvragen. Wat bijvoorbeeld wél kan, is na 4 jaar en 360 dagen binnenkomen, minimaal 2 jaar in Australië blijven, en daarin een band met het land opbouwen, en dan voor een vakantie oid het land weer verlaten. Of, wat het meest gebeurt: in de loop van de eerste 1-2 jaar definitief naar Australië gaan, zich daar vestigen, werk en huis zoeken en daarmee automatisch aan RRVeisen voldoen."
 
Maar je moet dus wel eerst binnen een aantal maanden (9??? Sorry, ben t ff kwijt hoeveel en geen zin om nu op te zoeken) je visum activeren zeg maar?
 
[quote author=Mark & Miranda link=topic=660.msg8435#msg8435 date=1107467662]
Maar je moet dus wel eerst binnen een aantal maanden (9??? Sorry, ben t ff kwijt hoeveel en geen zin om nu op te zoeken) je visum activeren zeg maar?
[/quote]

Klopt. Je moet binnen 12 maanden (is afhankelijk van het oudeste document) na je medische keuring of de uitgifte datum van de Verklaring omtent het Gedrag (VOG) naar Australie, al is het maar voor een vakantie. Praktisch is dit ongeveer 9-10 maanden nadat je je visum hebt gekregen'.

Marco
 
Hi,

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Begrijp ik goed dat als je b.v. (in ons geval) medische keuring in Feb 2005 hebt gedaan, VOG in Apr 2005, en applicatie in Apr 2005 hebt opgestuurd, en je krijgt zeg maar (hopen) visum in Sept/Oct 2005, dan moet je voor Feb 2006 naar Australia om visum te activeren?  Het is dus niet zo dat je b.v. 9 maanden de tijd hebt nadat je je visum hebt gekregen om een en ander te regelen?




hummin
 
Back
Top