Skilled nominated visa NSW (190)

WendyB

Member
Door de hulp van jullie commentaren :up: hebben we een ander parcour moeten kiezen.
We gaan gaan voor een Skilled nominated visa (via NSW).

Heeft er iemand van jullie ervaring met het tijdsbestek.
T.t.z. hoeveel tijd gaat er tussen het indienen van de EoI en het krijgen van de visum.
Ik weet dat dit erg afhankelijk is van criteria (beroep, puntenscore), maar door jullie verhalen krijg ik misschien al een idee.

We zitten met een verbouwing die af moet en schoolgaande kinderen dus planning is everything ;)
Alle tips en verhalen zijn welkom!
 
maaaaaaaaaaaaaaaaanden
is het eerste wat in mij opkomt.
Ik weet niet of er op het moment iemand bezig is met dit specifieke visum, maar een aantal maanden toch zeker wel!
Ik raad je aan, om niet te veel te focussen op een datum, want dat is echt niet zoals het hier werkt. Dus plan maar lekker ruim!
 
Hi Wendy,

Wij hebben vorig jaar 190 voor Victoria ingediend. Het kan per staat verschillen maar dit is onze tijdslijn:

Oktober 2014 hebben we de aanvraag voor State Sponsorship ingediend bij Victoria
November 2014 State Sponsorship approved door Victoria en zij hebben ons genomineerd bij IMMI

10 november 2014 ontvingen wij de uitnodiging van immi om onze visumaanvraag in te dienen
18 november 2014 visa application lodged

6 januari 2015 case Officer neemt contact met ons op
23 januari 2015 visa grant

Let wel op, we hadden alles al klaar staan (nou ja het bureau dat we in de arm hadden genomen) om snel de aanvraag te kunnen doen. Met de assessment van de skills komen er toch nog wek wat maanden bij. Wij zijn in april 2014 begonnen.

Nog een aandachtspunt is state Sponsorship van NSW. Misschien hebben ze het systeem aangepast, maar wij zijn op advies van ons bureau voor Victoria gegaan, die hebben een eerlijker systeem. Bij NSW gaan de sluizen open op een bepaalde datum dat aanvragen voor state Sponsorship ingediend kunnen worden. Zodra het maximum aanvragen binnen is gekomen gaan de sluizen dicht, ze kijken niet naar de diversiteit en kwaliteit van de aanvragen. Het is dus echt een loterij. Wellicht goed om in overweging te nemen bij de keuze voor state Sponsorship.
 
Bedankt voor de info! :up:

We zijn vollop bezig met het assesment. Een gedeelte van de documenten zijn al bij de vertaler. Ik heb mijn Ielts al gedaan, het ventje gaat komende maand.
Ik denk dat er vooral veel tijd kruipt in het voorbereiden van de aanvraag. Wat een papierwerk :confused:

In een ideale wereld (we mogen dromen hé katja ;)) zouden we graag in Augustus 2017 vertrekken.
Ik probeer dus een beetje te kijken wanneer we de aanvraag het best indienen.
Als ik naar het parcour van Mayke & Rikki kijk, lijkt 6 maanden een schappelijke termijn (van aanvraag NSW tot visum grant).

@Mayke&Rikki: hadden jullie het gevoel dat een emigratiebureau een meerwaarde was in het proces?
@Gwen: bedankt (alweer) voor de goede info!
 
@WendyB ja en nee (heb je niks aan ;))

Meerwaarde omdat ze zorgden dat we alle stappen in 1 keer goed doorlopen hebben. Ook hebben ze ons waardevolle tips gegeven

Geen meerwaarde omdat je nog steeds veel zelf moet doen. Je moet de meeste informatie toch echt zelf verzamelen. Als je genoeg tijd investeert in het uitzoeken van het proces kan je het bij een straightforward aanvraag ook zeker zelf doen

Het is veel geld, maar ik heb er geen spijt van dat we een bureau hebben gebruikt.
 
Wij zijn bezig met de aanvraag van een SN190, op dit moment zijn we precies een jaar bezig en we gaan nu pas naar de TRA. Nou is onze aanvraag niet echt straightforward en hebben we ook niet echt haast gehad (hoewel we echt heel graag willen verhuizen). Maar dingen zoals feestdagen, vakanties, geen zin hebben om al je vrije tijd te spenderen aan papierwerk :( kunnen de boel aardig ophouden. Misschien geldt dit niet voor jullie, wat ik al zei wij hebben een aparte situatie aangezien vriendlief uit Frankrijk komt en we op zijn beroep een aanvraag doen en dus al het papierwerk daarvandaan gehaald moest worden en weer opgestuurd naar een vertaler in het buitenland etc.. (kan zo nog wel even doorgaan) Maar zoals @Katjavdl al aangaf, plan ruim, en geniet ondertussen van de tijd die je hier hebt.;)
 
Ja, dat papierwerk ... lieve help! :confused:
We hebben ook wel wat tijd. Ondertussen duchtig aan het verbouwen om ons huis te kunnen verkopen.

Vrienden van ons wonen sinds vorige zomer in Brisbane. We hebben toen veel mee gekregen.
Eén ding hebben we onthouden en dat is dat zo'n project nooit loopt zoals je het wil. Je moet erg kunnen relativeren en er voor blijven gaan.
En zoals je zelf zegt, @Rekha & Simon , genieten van de tijd dat we nog hier zijn.

Onze aanvraag is wel straight forward. Het beroep van mijn man staat op de lijst, hij heeft 1 diploma (wat al bij de vertaler ligt) en hij heeft slechts één werkgever gehad.
Het assesment voor developer programmer is een makkie (in vergelijking met het assesment van social work, waar we eerst voor gingen).
Stapje voor stapje komen we er wel, en jullie ook :)

@Mayke&Rikki : ik volg je redenering, het is veel geld en je moet er toch zelf achteraan. Maar tips en hulp om je er in één keer door te loodsen is zijn geld wel waard. Wij hebben getwijfeld maar hebben er uiteindelijk voor gekozen om alles zelf uit te zoeken en het gespaarde geld te investeren in de verbouwing. Tips en hulp halen we uit de ervaring van vrienden en deze site :)
 
Back
Top