Skilled Sponsored (Migrant) Visa subclass 176

Hallootjes...

Wij hebben op de immigratiesite van Government Australia gekeken en waarschijnlijk wordt het voor ons de Skilled Sponsored (Migrant) visa subclass 176.

Nou lazen we op de site dat het mogelijk is je partner (al dan niet getrouwd) in deze visa aanvraag op te nemen.

In de kosten staat het volgende vermeld:

Skilled - Sponsored (Migrant) visa (subclass 176)

1st instalment    $2060 
2nd instalment  $2860 

Als je je partner in deze visa wilt opnemen, moet je dan allebei de bedragen maar 1 keer betalen of betaal je dit bedrag 2 keer? Wij zijn niet getrouwd.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Als jullie al meer dan 12 maanden samenwonen en dat aan kunnen tonen met gezamenlijke rekeningen, beide namen op hypotheek etc dan kan de partner op dezelfde visumaanvraag mee als "de facto spouse". In dat geval hoef je dus slechts 1 keer de application fee (1st instalment) te betalen.

De 2nd instalment is alleen van toepassing op de partner/dependents en moet alleen voldaan worden als de partner geen IELTS doet of niet minstens een bandscore van 4.5 op de IELTS kan behalen.
 
Super! bedankt voor de informatie!!

Zijn er trouwens nog meer mensen die bezig zijn met een 176 visum??

Groetjes,

Leon en Chantal
 
Ook ik ga op een 176. Mijn aanvraag ligt sinds 9 december in Adelaide, medicals en VOG zijn gefrontload dus nu is het wachten.....

Groetjes Chantal
 
Haha, ok dan!

Heb je het zelf gedaan allemaal of via een bureau en gaat jouw partner ook mee? Heb je trouwens ook familie in Australie wonen?

Groetjes,

Leon en Chantal
 
Ik heb alles zelf gedaan en ga alleen. Mijn sponsor is de staat Victoria (voor de laatste broodnodige punten) aangezien ik geen familie in Australie heb zitten.

Gr. Chantal
 
Goed van je dat je helemaal alleen gaat. Trouwens, heb jij je VOG laten invullen door je huidige werkgever?

Groetjes,

Leon en Chantal
 
Je VOG moet je niet laten invullen door je werkgevers, immers je hebt deze niet nodig voor je werk maar voor de Australische overheid!

Kijk even hier http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=8213.0 hoe ik het heb gedaan.
 
Ja, ik las het inderdaad nadat ik weer een reply had gegeven op het vorige bericht.
Bedankt voor de informatie.

Ik ben nu alle in te vullen en op te sturen formulieren bij elkaar aan het scharrelen.

Ga je ook nog naar de emigratiebeurs 8 of 9 maart?

Groeten,

Chantal (en Leon)
 
ook wij zijn bezig met een VE176. Mijn broer gaat als sponsor optreden en sinds 18nov07 hebben we e.e.a online ingediend.....nu maar afwachten wanneer we een CO toegewezen gaan krijgen! (Zal vast nog een maandje of twee gaan duren). De VOG en de medicals moeten bij ons wachten ivm mijn zwangerschap. Deze zomer kunnen we dus pas eea afronden. We zijn benieuwd hoe het met jullie aanvragen gaat!
(ps wij zijn van plan tzt met zn 4en te gaan en zijn getrouwd...dus geen 2nd instalment voor ons)
 
Hey!

Wij zijn inmiddels ook op het punt beland te gaan voor een subclass 176. Ik heb net de halve avond de sites van Aus.Gov. afgestruind op zoek naar een antwoord. Een email gestuurd naar Queensland Government ( waar we door genomineerd willen worden) waarin ik ook alleen maar verwezen werd naar een site waar ik geen concreet antwoord kon vinden. En net hier via de search button naar een antwoord gezocht:  HOE VRAAG JE EEN SPONSORNOMINATIE AAN VOOR QUEENSLAND???????
Help!! Wie heeft het antwoord...

Groetjes,

Marika
 
[quote author=Marika link=topic=8238.msg108842#msg108842 date=1201124378]
HOE VRAAG JE EEN SPONSORNOMINATIE AAN VOOR QUEENSLAND???????
Help!! Wie heeft het antwoord...[/quote]

Gewoon via de info op het volgende formulier te volgen http://www.dtrdi.qld.gov.au/dsdweb/v3/documents/objdirctrled/nonsecure/doc/31353.doc
 
is de subclass 136 vervangen voor de 175 trouwens? De skilled migrant dus?
Lees namelijk ineens allemaal andere visa nummers :)

Hebben jullie trouwens al dingen opgestuurd? Of nog steeds bezig met alle papieren bij elkaar krijgen?
 
Back
Top