Skilled sponsored visa (subclass 176): qualification tov recent work experience

FloreD

Member
Hallo,

Ik ben zover dat ik voor de skilled sponsored visa wil gaan, gesponsored door een familielid. Alleen nu loop ik een beetje vast op mijn opleiding icm recent work experience. Ik heb namelijk een master in kunstgeschiedenis maar werk nu als projectcoordinator tentoonstellingen in een museum.

Ik zou dus het assessment willen doen voor art historian (50 points), maar daar heb ik geen praktijk ervaring in en mijn huidige werk kan ik niet geloofwaardig ombuigen naar art historian, ondanks dat het in een museum is.

Op diverse plaatsen meen ik te lezen dat het beroep waarvoor je ge-assessed bent (art historian in mijn geval) niet hetzelfde hoeft te zijn als die je gebruikt voor de visumaanvraag, althans niet voor 50 points occupations. Klopt dat?

Ik dacht dan om project administrator te gebruiken voor mijn visumaanvraag, maar kan dat dus wel bij een assessment voor art historian? Ben ik dan weer niet juist te hoog opgeleid voor project administrator?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Ook kan ik maar een hele summiere taakomschrijving vinden van het beroep project or program administrator waardoor ik niet goed kan bepalen of mijn huidige werk daar wel op aansluit. Heeft iemand tips?

Ben blij met elk stukje info.

Bedankt.

Groeten, Flore
 
Back
Top