skilled sponsored visa Vic - job offer NSW

VanDiem

New Member
Hallo allemaal,

Wij zitten met een paar brandende vragen, mogelijk dat jullie hier antwoord op weten.
We wonen nog in NL en zijn in het bezit van een skilled sponsored visa (gesponsord door Vic). Mijn man heeft een job offer gekregen bij een ziekenhuis in NSW. Wij vragen ons af of we op het job offer kunnen ingaan (ivm sponsoring door Vic). Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Het job offer is een HBO-baan en ze bieden AUD 76K.
Kan iemand vertellen of dit een reeël loon is?

Bij voorbaat dank!
Groeten, Jenny
 
Een 176?
Dit staat er op de site:
1. You and any secondary applicants must comply with all Australian laws as permanent residents.
2. If you are nominated by a State or Territory government, you need to agree to:
  • remain in the State or Territory for a period of at least two years
  • keep the State or Territory government informed of changes in address details before and after arrival
  • be prepared to complete surveys and provide information as required.
Dus niks over werken. Zolang je maar 2 jaar in de staat blijft wonen...
 
Ik denk het ook niet. Tenzij het een baan is waar je 4 lange dagen kan maken en dan in een hotel gaat zitten. Al lijkt mij dat ook niet echt wenselijk...

Maar is het niet zo dat je van de eerste 5 jaar minimaal 2 jaar in de staat moet wonen? Dus kun je niet eerst een jaar in NSW werken en dan werk zoeken in VIC...
 
Had zelf een skilled sponsored visa (VIC) inmmiddels zijn die eerste 2 jaar al lang voorbij. :)
De website van VIC zegt

What are the conditions of Victorian Government state sponsorship?

Applicants sponsored by the Victorian Government agree to live and work in the State of Victoria for a period of two years and must advise the Skilled and Business Migration Program of their contact details prior to arriving in Victoria as well as after arriving for the period of two years. Applicants are required to complete an email survey upon arrival and at six monthly intervals for the two years after arrival.
When does the two year commitment to Victoria for sponsorship begin?

The commitment commences on the date that you arrive in Victoria to live permanently on your permanent residence (PR) visa. For skilled onshore applicants the commitment begins at the time of visa grant.

Weet niet wat je man doet, maar de ziekenhuizen hier hebben aardig wat vacatures.

Gr. Chantal
 
Deze discussie woedt met enige regelmaat op PomsinOZ volgens mij. Kijk daar anders even ;)

BTW, DIAC gaat hier niet over lijkt me. Het is een eis van de staat, niet van DIAC ;)
 
  • Like
Reactions: FOL
Het lijkt mij wel niet echt realistisch om te wonen in VIC en te werken in NSW :confused:
Nou, wij starten in Myrtleford - VIC en Albury - NSW is daar niet zo ver van weg hoor. Ligt zelfs op de grens... Je zou in Wodonga kunnen wonen en in Albury kunnen werken.

Weet niet wat je man doet, maar de ziekenhuizen hier hebben aardig wat vacatures.
En waar staan die vacatures? ben erg geïnteresseerd! Toevallig niks voor laboranten, liefst nog Histology?
 
Bedankt voor jullie reacties.
We hebben net contact gehad met Vic. Zij hebben geadviseerd om een mailtje te sturen waarin we de situatie uitleggen en dan gaan zij de zaak bekijken. Afwachten dus.
Groeten, Jenny
 
En waar staan die vacatures? ben erg geïnteresseerd! Toevallig niks voor laboranten, liefst nog Histology?

Je moet even kijken op de sites van ziekenhuizen of de uni's.
Voor mijn werkgever bijvoorbeeld http://www.mh.org.au/careers/w1/i1001201/
Histologie?
Kijk eens op http://www.petermac.org/ of http://www.anatomy.unimelb.edu.au/services/histology/

Maar je kan natuurlijk ook de algemene zoekmachines gebruiken
bv http://www.jobsearch.com.au/job/Research-Assistant-3fceae904a072b50

Niet echt in de buurt van
Nou, wij starten in Myrtleford - VIC en Albury - NSW is daar niet zo ver van weg hoor. Ligt zelfs op de grens... Je zou in Wodonga kunnen wonen en in Albury kunnen werken.

Wat is je visum? Indien het een sponsored versie is gewoon invullen dat je een PR hebt, anders gooien de zoekmachines je er uit. En het immers een PR als je aan de regels voldoet.

Succes!
 
Back
Top