Skilled Visa als "printing machinist" drukker

WimDB

XPdite Sponsor
Hoewel ik er nog nooit geweest ben spreekt Auz me toch heel erg aan. Voornamelijk het klimaat en het sociaal systeem, en men zegt dat de werkdruk er ook minder stresserend is (of dit waar is weet ik niet)

Ik dacht eraan om loopbaanonderbreking te nemen, en voor een 4tal maanden met een working holiday visum door Auz te reizen om de sfeer te proeven en alles eens te zien... want het gras is altijd groener aan de overkant, nuja toch niet in de outback :D

Indien het me bevalt keer in terug naar België, hervat m'n werk en zet de Skilled Visa aanvraag in.

Normaal gezien kan ik in aanmerking komen voor een Skilled Visa, een kleine test wijst uit dat ik ergens aan 126 punten zit.

Nu is het zo dat ik als drukker werk (diepdruk) in de textielsector, en jammer genoeg niet in de grafische sector.  Als ik hier eens op het forum lees, zie ik dat referenties van werkgevers ook tellen om bij de aangifte te voegen, dit klopt toch?

OK, nu de concrete vragen:

Momenteel is er weinig werk als drukker hier in BE, hoe zit het met het de grafische industrie in Auz?

Het klopt toch dat je met bepaalde visums na vb 2 jaar de Australische nationaliteit kan aanvragen?

Kom je toe met 20.000 euro wanneer je aankomt met je skilled Visa?
 
Hey Wim,

Wij hebben onze aanvraag bijna een jaar geleden ingediend. Ook op Printing machinist.
Het heeft heel veel moeite gekost om goedkeuring van de TRA te krijgen. In eerste instantie hebben we zelfs een afwijzing gehad. Mijn opleiding werd niet erkend, terwijl het de enigste drukkersopleiding van Nederland is.
Zelf werk ik in de Weboffset(rotatie).

Kijk goed bij de beschrijving van printing machinist wat hun verstaan onder een printing machinist en ga dan goed voor jezelf na of je aan hun criteria kunt voldoen.

War werk betreft durf ik sinds het in een storten van de financiele markten niets te zeggen. Wel lijkt het er op dat de recessie in Australie minder diep wordt als in Europa en dat ze er weer eerder boven op komen.

In 2007 zijn we naar Australie geweest en toen hebben we een paar drukkerijen aangeschreven of we langs mochten komen. Met een van die drukkerijen ben ik contact blijven houden. In Januari 2009 zijn we weer in Australie geweest en ook weer bij die drukkerij langs geweest. Hun hebben mij ook een job-offer gedaan en zo gauw als wij ons visum hebben springen we in het vliegtuig en dan kan ik daar beginnen.

Succes,

Danny
 
Het meest ideale zou zijn om tijdens je WHV reis een joboffer te krijgen in jou sector.......
Ik zou dus net als Danny lekker veel contacten leggen.

Succes
 
Bedankt Danny voor de tips.

Ik heb ook al de indruk gehad dat het beroep "printing machinist" soms rekbaar is.

Ook heb ik de indruk dat de financiele crisis minder hard toeslaat in Auz dan in Europa, wat in feite positief is

Ik zal toch nog even wachten met een beslissing te nemen.
 
Wij zijn hier gekomen op een Skilled Visa, mijn man is een printing machinist, in de grafische sector dan wel. Had geen problemen met zijn TRA en heeft ook nooit zonder werk gezeten hier in AUS. Maar ik kan je wel zeggen dat de recessie ook hier zeker wel te proeven is! Een hoop grafische bedrijven zitten dan ook zonder werk en er zijn veel ontslagen gevallen. Gelukkig is het bedrijf waar hij werkt niet zonder werk omdat ze voor de voedingsindustrie werken. Je kan momenteel hier in Australie maar beter blijven zitten waar je zit, voor je het weet zit je zonder een job!

Als je twee jaar als Permanent Resident hier hebt gewoont kun je je Citizinship aanvragen.

Succes met alles!
 
Back
Top