skilled visa, points test ook voor partner?

brumby

Active Member
Ik heb net de application for general skilled migration to Australia eens doorgenomen en zie dat er ook gevraagd wordt om de points test voor de partner in te vullen. Moet deze ook 65 punten halen of gaat het enkel om de aanvrager (hoop ik)?
 
Enkel om de aanvrager, tenzij de hoofdaanvrager 5 extra punten wil krijgen voor de "partner skills". Kijk wel even naar alle voorwaarden die daar bijhoren. De partner moet overigens wel aan een aantal eisen voldoen, zoals o.a. voldoende Engels (dit kan je afkopen voor rond de 2500 dollar...oftewel, ff ielts testje doen :D), VOG, medicals...
 
Ik vind het raar dat je ook een pointstest voor je partner op je aanvraagformulier moet invullen. Als hij niet de hoofdaanvrager is moet hij volgens dat ik uit de tekst kan opmaken enkel aan de basiseisen voldoen ( het gaat hier om de 5 punten die ik zou krijgen voor partnerskills):

For you to be awarded points, you must provide documentary evidence that your partner has met all the basic requirements for the particular General Skilled Migration visa that you are applying for. This evidence should include:

a positive skills assessment from the relevant assessing authority for their nominated occupation (nominated occupation is to be on the same version of the SOL as the main applicant)
evidence of age to confirm that they are under 50 years of age
evidence of competent English language level
evidence of one of the following:
that they meet the Australian study requirement in the last six months before applying
that they have been employed in a skilled occupation for a period totalling at least 12 months in the last 24 months before applying.
For you to be awarded these points, documentary evidence as described above must be provided before the points assessment.

Before lodging an application, please read all related requirements.


Ik wil wel zeker zijn, want mijn partner haalt geen 65 punten! Hij voldoet wel aan de basiseisen, volgens de tekst, dus zou ik wel die 5 punten bij mogen tellen waardoor ik zelf net aan 65 punten kom.
 
Volgens mij is het zo dat als je voor de 5 extra punten wil gaan, je partner dus ook een skill assessment, referenties werkgever en voldoende niveau Engels moet hebben.

Zonder die 5 punten hoef je mbt werk niets aan te tonen en gaat het er inderdaad om, zoals FOL al zegt, dat je moet aantonen dat je partner aan de basiseisen voldoet, maar die zijn niet zo heel zwaar. (IELTS een 4 dacht ik). Daarnaast moet je wel aantonen dat je relatie een oprechte relatie is :).
 
Voor zover ik het heb gegrepen moet de partner, als je er 5 punten voor wil, aan die opgesomde eisen voldoen (positieve skill's assessment, IELTS e.d). Partner moet niet aan de puntentest voldoen, dat is enkel de hoofdaanvrager.
 
Tommy_k, die basiseisen zijn idd niet zo zwaar. Ik dacht wel dat de min score voor de IELTS 4,5 was als partner, maar als ik die 5 punten wil moet hij 6 halen (bummer :-()
Kat, bedankt!
 
Tommy_k, die basiseisen zijn idd niet zo zwaar. Ik dacht wel dat de min score voor de IELTS 4,5 was als partner, maar als ik die 5 punten wil moet hij 6 halen.

4,5 zou idd ook kunnen. Ik heb het niet meer opgezocht, maar het was vrij laag. Al moet je het dan nog steeds niet onderschatten en zou ik wel een keer een oefentest doen :).
 
Ha, een oefentest, kan je die online doen?! Zou ik voor enkele vragen, om 100% zeker te zijn, bij een emigratiebureau terecht kunnen? Of verwachten ze dan dat je met hen in zee gaat?
 
Ha, een oefentest, kan je die online doen?! Zou ik voor enkele vragen, om 100% zeker te zijn, bij een emigratiebureau terecht kunnen? Of verwachten ze dan dat je met hen in zee gaat?

Wij hebben ervaren dat een intake gesprek bij een emigratie agent je heel veel duidelijkheid kan geven als het aankomt op de diverse visa mogelijkheden. Tijdens dit gesprek kregen we ook alle gelegenheid om vragen te stellen. Het was voor ons zeker een duwtje in de goede richting.
Wij vonden de kosten voor de kansbeoordeling (hier zat ook geen verplichting aan vast) absoluut een goede investering, ondanks dat wij uiteindelijk besloten het toch zelf te gaan doen.

Als je wilt, dan hebben wij hier nog 2 IELTS boeken (official practice materials) incl cd's liggen.
Er staan diverse lees-, luister- en schrijftesten met antwoorden in op general en academic nivo.
Je mag ze zo hebben. Alleen de portokosten zijn dan voor jullie rekening.
Stuur gerust een pm-tje als je interesse hebt.

Succes met alles!
 
Hey, wij hebben een online kansbeoordeling gedaan en het was voor beide positief. Maar als je het zelf gaat berekenen, dan raak je al vlug niet meer wijs uit al die regels. Toch willen we het ook liever zelf doen, zonder emigratiebureau. Wat ik nu zeker weet: ik moet een 7 halen op academic level en mijn partner een 6 op general level. Als hij dit niet haalt, moet ik een 8 halen om aan 65 punten te geraken. Voor ons is dus de IELTS het belangrijkste, diploma's en ervaring zitten wel goed. Ik stuur je even een PB, want die boeken zouden zeker van pas komen! Alvast bedankt!
 
Ik heb ook de IELTS 3 keer mogen doen :). De eerste keer in Utrecht, en de tweede /derde keer in Amsterdam. Ik vond zelf Amsterdam fijner. Locatie is wat lastiger met parkeren maar bij een P+R is het prima te doen.

Het voordeel van Amsterdam is dat je na het aanmelden ook een login krijgt voor een site met divers oefenmateriaal.

Tommy
 
Hey, wij hebben een online kansbeoordeling gedaan en het was voor beide positief. Maar als je het zelf gaat berekenen, dan raak je al vlug niet meer wijs uit al die regels. Toch willen we het ook liever zelf doen, zonder emigratiebureau. Wat ik nu zeker weet: ik moet een 7 halen op academic level en mijn partner een 6 op general level. Als hij dit niet haalt, moet ik een 8 halen om aan 65 punten te geraken. Voor ons is dus de IELTS het belangrijkste, diploma's en ervaring zitten wel goed. Ik stuur je even een PB, want die boeken zouden zeker van pas komen! Alvast bedankt!

Als je wil kan ik je zeer goede oefenboeken digitaal doorsturen ?? oa Ace the ielts, Cambridge grammar for Ielts .. zeer goede oefenboeken. PM me maar ;-)
Online zijn er ook vele goede Ielts-oefensites en blogs te vinden, google maar een keer
oa op Facebook en Youtube (
),
http://ieltsielts.com/
http://www.learnielts.com/ielts-listening.htm
http://www.ielts-blog.com/
vooral veel oefenen, naar Engelstalige tv en radio luisteren, praten, mailen etc ... ;-)

succes met de voorbereidingen
 
Hallo Jurgen en Annelies,

bedankt voor het aanbod! Hoeveel hadden jullie nog graag gehad voor deze boeken?
Jullie staan al een pak verder in het proces zie ik, alleen nog wachten op jullie visa. Op dit moment gaat onze voorkeur ook uit naar een general skilled migration.
 
Dat is ook de reden dat we waarschijnlijk voor dit visum gaan. Als we aan genoeg punten geraken natuurlijk. We hebben het al berekend en het is maar nipt. Dan moeten we wel genoeg op de IELTS scoren, anders halen we het niet. Ik ben verpleegkundige en Peter is lasser-monteerder (boilermaker) :)
 
Back
Top