Skilled Visa voor Medical Administrator

Welke opleiding is voldoende?

  • .

    Votes: 0 0.0%
  • .

    Votes: 0 0.0%
  • .

    Votes: 1 100.0%

  • Total voters
    1

Babbel

New Member
Hallo,

Ik ben van plan om (net als zoveel anderen) t.z.t. naar Australie te emigreren en een Skilled Visa voor Medical Administrator aan te vragen.

Nu ben ik van plan om de opleiding tot medische secretaresse te gaan doen en daarbij krijg je ook medische administratie (lees Schroevers opleiding). Is deze opleiding voldoende om op basis hiervan bovenstaande visa aan te vragen of heb je echt een universitaire opleiding nodig?

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij hier meer over vertellen?

Groetjes,
Barbara
 
Hoi Babbel,

Ik weet niet of je voor jouw visum een universitaire opleiding nodig hebt. Ik heb zelf een paar jaar geleden bij de LOI een cursus gevolgd voor medisch receptionist/telefoniste en die is in australie niet geldig. Dat heb ik inmiddels laten beoordelen bij de IB groep in Groningen.

Zelf wil ik ook het liefst een baantje als medisch receptioniste in een huisartsenpraktijk in australie maar ik zal daar ter plekke toch een nieuwe cursus voor moeten volgen.
Ik ben zelf nog aan het bedenken of ik wel wil gaan(met een partnervisum) maar als ik het toch ga doen dan wil ik via TAFE een soortgelijke cursus gaan volgen waar de medische terminologie in voorkomt maar ook de australische manier van declaren mbv medicare enz.

Groetjes heidi
 
Om hier nog even op voort te borduren:wordt medical administrator uberhaupt veel gevraagt,of dokters assistent?
Dit vraag ik voor een vriendin die ook wil emigreren.
 
Back
Top