Skilled visa zelf doen?

Wally78

New Member
Als ik dat hier allemaal zo zie, is een skilled visa aanvragen HEEL Ingewikkeld! in ieder geval een heel stuk erger dan de former resident visa (die trouwens ook afgewezen is) :-(

Is dat te doen zonder immigratie agent?

wie kan me trouwens vertellen waar TRA, IEAust en IELTS voor staan?


(mag dat allemaal wel in één topic?)

Groetjes Mark :up:
 
Het ligt eraan denk ik oa hoe je ervoor staat om wel of niet een migratie bureau in te schakelen,bv heb je een beroep wat moeilijk te beoordelen is. En wil je zoveel mogelijk geld uitsparen en hou je van dingen uitzoeken.
Er zijn al aardig wat woorden over gesproken.
Ielts= International English Language Testing Centre.

Tra = Trades Recognition Australia
IEAust=Institution of engineers, Australia   
Deze twee zijn beiden 'assessing authorities' , een van de vele waar je , afhankelijk van je diploma, je diploma kan laten beoordelen.
 
Valt best mee.... :|

In een andere topic is hier al eerder over geschreven, maar in een notedop hoe je e.e.a. moet opstarten:
1. SOL lijst je beroep opzoeken met ASCO code
2. aan je beroep is een assessing authority gekoppeld, deze kun je benaderen om uit te zoeken waar je aan moet voldoen

Verder heb je recente werkervaring in je beroep nodig, aanvullend algemene werkervaring in een beroep van de SOL, eventueel bonuspunten, beroep op de MODL enz....

staat echt al veel info in Skilled Visa, ik zou zeggen begin maar met lezen...... :lol:

Gr. Sab

Gr. Sab
 
Hoi Mark

Tis echt wel zelf te doen hoor. Tis misschien niet éénvoudig maar het is als je er de tijd voor neemt zeker wel te doen. Zoals je weet staat in booklet 6 alles beschreven en op het forum vind je ook genoeg info. Booklet 6 -> http://www.immi.gov.au/allforms/books6.htm
 
Back
Top