skilled visa

peter_82

New Member
Eerder heb ik per ongeluk het onderstaande bericht in het verkeerde deel van dit forum geplaatst. Sorry moderators, die andere mag weg (zelf kreeg ik 'm niet meer weg :)
__

Ik heb plannen om naar Australië te emigreren. Over een jaar (2007) bezit ik twee professional degrees (een HBO en een universitair diploma). 
Echter werkervaring binnen mijn vakgebied heb ik weldelgelijk, maar niet meer dan 20 uur zoals nodig.

2003/2004: 20 u
2004/2005: 16 u
2005/2006: 16 u

Heeft iemand een suggestie om toch in aanmerking te komen voor een skilled visa? Of ander visa?

Alvast bedankt.

Peter
 
Als '82 je geboorte jaar is kun je op een WHV voor 1 jaar naar Australie.
Deze is te verlengen naar 2 jaar als je 3 maand in de agrarisch sector hebt gewerkt (plukken e.d.)
Dan ben je in ieder geval binnen. en kan je zoeken naar een bedrijf die je wilt sponsoren??

groetjes Teuni

PS. Wat voor richting heb je gestudeerd???
 
Hoi Teuni, bedankt voor je reply.
Ik heb HBO informatica gedaan, en met een beetje mazzel studeer ik volgend jaar af als bedrijfskundige richting Informatie Management.

Dat levert wel 60 points op, maar ik heb de vereiste werk ervaring (3 jr, min 20 u p.w.) niet.

Hoe schat je de kans op het vinden van een sponsor? Want bv. cum laude afstuderen of iets dergelijks ligt niet binnen de lijn van verwachting :)
 
Kansen zijn goed, vooral via een recruitment agency waarbij je dan in dienst komt. Kun je tijdens je WHV eens goed induiken. Er is veel contract work (ook < 3 mnd) om te doen tijdns je whv. Zo zou je er ook in kunnen duiken......

groet, Henriette
 
Met een informatica beroep krijg je met ACS te maken. Zij hanteren als eis een HBO diploma met daarbij 4 jaar full-time werkervaring waarbij full-time wordt gedefinieerd als 38 uur per week. Sponsorship wordt lastig als je niet een bepaalde specialiteit hebt in de IT.

:cool:
 
AJ, bedankt voor je antwoord.

Zou je mij kunnen vertellen wat een ACS is. Ik ben nog niet zo bekend in alle termen.
Maar die fulltime aanstelling heb ik nog nooit gehad :( jammer.


Groeten,
Peter
 
Hoi Peter,

Ik heb begrepen dat als je in de informatica zit,ACS de instantie is,die jouw beroep goed moet keuren.

Groet,Clair.
 
Peter,

Ik sluit me aan bij Teuni: gewoon op je WHV hierheen gaan en dan inderdaad via recruitment agencies een job + sponsorship proberen te verkrijgen. Je kunt ondertussen in je levensonderhoud voorzien door 'backpacker-baantjes' te nemen.
Ik ben hier als toerist gekomen, had weliswaar 9 jaar (fulltime) ervaring in de IT maar ik had zo een baan en een sponsor en heb niets te maken gehad met ACS etc. Gewoon op heel veel banen reageren en proberen contacten te leggen met consultants van recruitment agencies.

Succes! Jan
 
[quote author=peter_82 link=topic=4288.msg54140#msg54140 date=1143894144]
Zou je mij kunnen vertellen wat een ACS is. Ik ben nog niet zo bekend in alle termen.
[/quote]

The ACS  is de skills assessment authority waar je mee te maken krijgt als je wilt gaan voor een skilled independent visa. Dan moet je eerst je opleiding en werkervaring door die instantie laten keuren en bij een positief resultaat kun je een aanvraag indienen voor een skilled independent visa.

De regels van the ACS zijn in de loop der jaren nogal veranderd en zullen ook wel blijven veranderen. Maar momenteel voldoe je niet aan hun eisen. Wellicht kun je dan inderdaad het beste voor een WHV gaan en proberen daar een baan te krijgen. Met een sponsorship krijg je verder niks met the ACS te maken.

Zoals je zelf misschien ook wel weet, is het de laatste jaren slecht geweest in de IT. Nu trekt de markt weer flink aan, maar het is wel zo dat je met een bepaalde specialiteit meer kansen hebt op de IT arbeidsmarkt. Maar ik zie ook, in Nederland, dat veel pas-afgestudeerden worden geworven. Maar of je daarmee in Aus een kans hebt, weet ik niet. Succes met je zoektocht.

:up:
 
Back
Top