Skilled visum aanvragen voor 30e, de rest uitstellen

Floris

New Member
Beste Hillegien en Sander,

Misschien kunnen jullie deze vraag ook beantwoorden: stel dat ik voor mijn 30 ste de aanvraag indien, maar de andere onderdelen van Skilled Visa op een latere leeftijd doe, i.v.m. mijn werk een lange reis, is dit ook mogelijk, of moet alle stappen van de visa in een fase worden afgerond.

Met vriendelijke groet,

Floris

Lost: Ik heb de dubbele posting in het andere draadje verwijderd en de titel van dit bericht aangepast zodat het de inhoud beter beschrijft

Je krijgt iedere keer een bepaalde tijd (meestal een aantal weken) om stukken aan te leveren. Je kunt dus niet nu je visum aanvragen en je medicals en andere bescheiden 2 jaar laten aanleveren. Bovendien moet je eerst je skills assessment doen voordat je een skilled visum aan kunt vragen.

Het aanvragen van een visum (incl. voorbereiden, assessment en 'echte' aanvraag) kost ongeveer een jaar. (Er zullen ongetwijfeld mensen zijn bij wie het sneller is gegaan, maar voor het gemak ga ik hier maar even van uit!)

Als je visum toegekend wordt moet je het binnen een jaar valideren. Dat kan ook d.m.v. een vakantie in OZ, je hoeft dus niet meteen te emigreren. Volgens mij is het visum dan 5 jaar geldig (correct me if I'm wrong!), m.a.w. je hebt dan 5 jaar de tijd om je in Australie te vestigen.

Back