Skilled visum afwachten in australie ipv nederland.....?

Sabien

New Member
Hi!

Hoe langer het duurt hoe meer vragen...... :oops:

Als je een skilled independent visum hebt aangevraagd, mag je dan ook in afwachting van je visum al eerder op een toeristenvisum naar Australie......? En zo ja alleen op een 3 maanden of ook op een 6 maanden visum.

wil namelijk niet nog langer wachten, met heel veel vertrouwen (?) dat het allemaal lukt en ik straks ook daadwerkelijk mijn skilled independent krijg en dus al eerder naar oz......dat ik dan nog niet mag werken is geen probleem, wil namelijk eerst nog een paar maanden reizen voordat ik besluit waar te vestigen etc.

Als ik eerder ga weet ik dat ik buiten australie moet zijn om het visum op te halen, dat zou inhouden ff naar NZ en dan weer terug.

Ik weet dat Sander en Lin ook al eerder op een toeristenvisum gaan, maar die worden gesponsord door schoonpa. Weet dus niet hoe het zit met een skilled independent......

wie weet meer......? :roll:

Gr. Sab
 
Meer dan het draadje van Sander (M5) kan ik je ook niet vertellen.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2222.0

Maar zoals je zelf al aangeeft wordt hij gesponsord en ik weet niet af dat van invloed is.
Succes.
 
Sander heeft er ook contact over gehad met de DIMIA (meen ik), dus waarom waag jij er geen e-mailtje aan naar de DIMIA.....
 
Het is geen probleem om op een toeristenvisum te kopen als je aanvraag voor PR al onderweg is. Je moet je case officer op de hoogte stellen en hij/zij moet in staat zijn om contact met je op te nemen. Als je case officer de beslissing neemt moet je namelijk off-shore zijn en hij/zij zal tegen die tijd dan ook contact met je opnemen om te melden dat je het land moet verlaten.
 
Ja dat had ik begrepen....

- maar wat nu als ik op dat moment nog niet weet wie mijn case-officer is.....sommige moeten wel 4 maanden hierop wachten heb ik begrepen.....

Heb ook een mailtje gestuurd naar adelaide, en kreeg het volgende antwoord terug:
toeristenvisum 6 maanden kan tegenwoordig electronisch worden aangevraagd, je hoeft je paspoort dus niet meer naar Berlijn te sturen. Als je je visum online aanvraagt volgt direct ook of het visum is toegekend aan je.....

Nou hoop maar dat het als het zover is allemaal goed komt dan...... :p

Gr. SAb
 
[quote author=Sabien link=topic=2484.msg26772#msg26772 date=1126025303]
- maar wat nu als ik op dat moment nog niet weet wie mijn case-officer is...[/quote]Regel eerst het toeristenvisum, en zodra je een ticket hebt en de datum weet dat je in Aus aan zult komen, stuur je een brief naar ASPC met je referentienummer (uit de ontvangstbevestiging van DIMIA) duidelijk vermeld op de brief en op de envelop, waarin je uitlegt dat je vanaf xx-xx-2005 in Australie bent voor x maanden en hoe ze met je in contact kunnen komen gedurende die periode. Of je ook een formulier "Change of Circumstances" mee moet sturen weet ik niet, maar kan vast geen kwaad, zie www.immi.gov.au.
 
Voor iedereen die nog twijfelt: je mag dus inderdaad je visum afgifte afwachten in australie. zie onderstaand bericht van de DIMIA (gerustgesteld Lin...?)

Dear Sabine,

Thank you for your e-mail in relation to applying for skilled migration to
Australia.

If you lodge your application from outside Australia, you are able to
travel to Australia while waiting for a decision to be made.  This will not
affect your application in any way.

You must be offshore at the time a decision is made on your visa.  If you
are in Australia when your application is due to be finalised, you must
leave Australia before a visa can be granted.

Please advise us of any changes in correspondence address while you are
travelling.

Kind Regards,


Adelaide Skilled Processing Centre
 
Jeeeeeeehhhhh wat geweldig!!!
Ja Sabien je hebt mijn dag gemaakt.... ik had gewoon de zenuwen ineens! Joepie!!!!
 
Back
Top