Skilled visum, hoelang moet je in Oz zijn?

Noa1

XPdite Sponsor
Hoi,

We hebben nu al een tijd het visum (Permanent residency). Door omstandigheden zijn we nog steeds niet in Australie. Ik kan me herinneren dat je van de 5 jaar, minstens 2 jaar in Australie moet zijn, al dan niet werkend om je visum te kunnen verlengen.
Hoe het precies zit weet ik echter niet meer. Kan iemand me verheldering brengen? Alvast bedankt.
 
Wat voor visum heb je?
Je visum hoef je niet te verlengen als je pr-visum hebt..maar wel 2 van de 5 jaar in Oz zijn.
 
Hoi,

We hebben nu al een tijd het visum (Permanent residency). Door omstandigheden zijn we nog steeds niet in Australie. Ik kan me herinneren dat je van de 5 jaar, minstens 2 jaar in Australie moet zijn, al dan niet werkend om je visum te kunnen verlengen.
Hoe het precies zit weet ik echter niet meer. Kan iemand me verheldering brengen? Alvast bedankt.
Over de 175;
This is a permanent residence visa. As a permanent resident you are permitted to remain in Australia indefinitely. This visa also allows you to travel to and enter Australia for five years from the date the visa is granted. The expiry of this visa does not affect your permanent resident status if you are in Australia. However, if you want to continue to travel to and from Australia as a permanent resident after the initial visa has expired, you must obtain a Resident Return Visa (RRV). Your eligibility for an RRV will depend on the period that you have resided in Australia.
Wat ik hieruit begrijp is;
Je mag de dag voordat je visum verloopt nog naar binnen.
Je kunt dan alleen de eerste 2 jaar niet meer naar het buitenland, omdat je geen RRV krijgt vanwege de 2 jaar eis.

Bart
 
Zo zou ik het ook beprijpen ja ... :). je mag binnenkomen tot 4 jaar en 364 dagen na je visum verkrijging. Maar moet dan wel een tijdje hier blijven :)
 
Nou, er schijnen wel uitzonderingen gemaakt te worden. Maar dat zal waarschinjnlijk niet over een weekje Bali gaan ;-)

Bart
 
hallo allemaal :grin:

weet je wat ik ij afvraag, wanneer gaan die 5 jaar eigenlijk in?
Hopelijk krijgen wij binnenkort nieuws over onze status, wij wachten geduldig af.....:lol: :lol:
En wij weten dat wij binnen een jaar naar australie moeten om te valideren, wij komen dan terug om alles hier netjes af te sluiten, werk, school kids verkoop huis ga zo maar door. Maar gaan die 5 jaar in op het moment van "VISUM GRANT" of op het moment dat je in Australie je visum valideerd???:? :? Want daar zit al snel een jaar tussen.....als iemand er ervaring mee heeft of het toevallig weet dan horen wij het graag ...:up:

gr Didado.....
 
Zoals Bart/Tekkel schreef klopt helemaal. In zijn quote staat te lezen dat de 5 jaar ingaan vanaf de Grant! En dat klopt.

Ter verduidelijking (of meer verwarring):
*175 visum=5 jaar onbeperkt in en uit reizen (valideren binnen 1 jaar)
*binnen 5 jaar in OZ zijn!
*voor reizen na 5 jaar een RRV aanvragen (alleen mogelijk vanuit OZ)
*algemene eis voor RRV is dat je 2 jaar in OZ gewoont moet hebben, uitzonderingen daar gelaten (met de 2 jaar laat je je binding met OZ zien)

That's all
 
hallo allemaal :grin:

weet je wat ik ij afvraag, wanneer gaan die 5 jaar eigenlijk in?
Hopelijk krijgen wij binnenkort nieuws over onze status, wij wachten geduldig af.....:lol: :lol:
En wij weten dat wij binnen een jaar naar australie moeten om te valideren, wij komen dan terug om alles hier netjes af te sluiten, werk, school kids verkoop huis ga zo maar door. Maar gaan die 5 jaar in op het moment van "VISUM GRANT" of op het moment dat je in Australie je visum valideerd???:? :? Want daar zit al snel een jaar tussen.....als iemand er ervaring mee heeft of het toevallig weet dan horen wij het graag ...:up:

gr Didado.....


Hi wat ik me herinner, gaat 5 jaar in vanaf datum Medicals toch? In ieder geval niet na de validatie pas. Maar misschien weet iemand dat zeker?
 
Voor zover mij bekend hebben de data waarop de medicals zijn afgenomen en VOG is afgegeven alleen maar invloed op de datum van validatie en niet op de 5 jaar. Maar dat weet ik dus niet zeker.
 
Back
Top