skilled visum

haift

New Member
hallo mensen, :grin:

wie kan mij/ons vertellen wat de TRA precies wil hebben qua bewijzen dat je al zo lang je vak uitoefent?
wat voor bewijzen moeten dat zijn? dat is mij/ons niet duidelijk. :?

Ik oefen mijn vak al meer dan 20 jaar uit, met als de laatste 3 jaar zelfstandig. (kapster)

ik hoop op deze manier antwoord te krijgen,

vriendelijke groetjes, Chantal.

Lost: Poll verwijderd.
 
Hoi

Ik heb als bewijs (ook zelfstandige) kopieen gemaakt uit mijn boekhouding en kvk
Ook referentie brieven van klanten reclame materiaal advertenties en dergelijke
Daarna alles laten vertalen door een beedigd vertaler (interline translations)
En hupsakee alles opgestuurd
Ik hoop je wat meer op weg geholpen te hebben.

Groetjes Kees
 
Hoi Chantal

Als bewijs van je werkervaring moet je referentie brieven zien te krijgen van jou oude werkgevers.
Brieven met hun eigen brieflogo met daarin wat jou functie was binnen hun bedrijf ,voor hoeveel uur ,over hoeveel maand (jaar) enz.

Als zelfstandig moet je met heel wat meer over de brug komen.
In ons geval (riet dakdekkersbedrijf) referenties van klanten ,jaarcijfers, referenties van leverancier(s) waar je eventuele producten vandaan krijgt .
Verklaring van je boekhouder.

Alles moet dan bekeken worden door een notaris en deze moet er een stempel op alle documenten zetten waarna alles naar een beedigd vertaler moet.

Vooral wanneer je een eigen bedrijf hebt is het allemaal best ingewikkeld en daarom hebben wij besloten alles uit handen te geven aan move2australia.  :up:

Volgens mij is kapster wel een gevraagd beroep in OZ.
 
[quote author=Markus link=topic=7911.msg102804#msg102804 date=1195281173]

Vooral wanneer je een eigen bedrijf hebt is het allemaal best ingewikkeld en daarom hebben wij besloten alles uit handen te geven aan move2australia.  :up:

[/quote]
Exact om die reden hebben wij gekozen voor buysse
 
[quote author=krokkie link=topic=7911.msg102805#msg102805 date=1195282565]
[quote author=Markus link=topic=7911.msg102804#msg102804 date=1195281173]

Vooral wanneer je een eigen bedrijf hebt is het allemaal best ingewikkeld en daarom hebben wij besloten alles uit handen te geven aan move2australia.  :up:

[/quote]
Exact om die reden hebben wij gekozen voor buysse
[/quote]

Vast ook goed. :smile: :up:
 
Je kan overall naar toe maar ben het met Markus ( hoi Markus, leuk je weer tegen te komen) eens....
Het is op de lange duur een dik wordende stapel papieren :cry: :shock: :p
move2australie is heel goed.....Hadden wij dat ook maar gedaan in plaats van Migration bureau :cry:
 
[quote author=gerard link=topic=7911.msg103264#msg103264 date=1195785595]
Je kan overall naar toe maar ben het met Markus ( hoi Markus, leuk je weer tegen te komen) eens....
Het is op de lange duur een dik wordende stapel papieren :cry: :shock: :p
move2australie is heel goed.....Hadden wij dat ook maar gedaan in plaats van Migration bureau :cry:

[/quote]

Hoi Gerard en Brechtje ,Alles goed in WA? :up:
Ook wij hadden een enorme stapel papieren. :| 
wij zijn naar dezelfde notaris geweest als jullie ,ze vond onze stap geweldig .
Oz stond nog op haar lijstje en ze zou ons op komen zoeken in OZ.
Overigens we hebben nooit een rekening gekregen van haar verleende diensten. :?

Ja ik weet nog dat jullie veel ellende en ergernissen gehad hebben tijdens de procedure. :-(


Groetjes Markus
 
:eek:fftopic:

Markus.....Daarom kregen ze van mij een DOOS gebak!!!!! (notaris)

We hebben het hier PRIMA naar onze zin in WA....Word al lekker warm.....Een regenbuitje zal wel lekker zijn  :lol:
 
[quote author=gerard link=topic=7911.msg103280#msg103280 date=1195809483]


:eek:fftopic:

Markus.....Daarom kregen ze van mij een DOOS gebak!!!!! (notaris)

We hebben het hier PRIMA naar onze zin in WA....Word al lekker warm.....Een regenbuitje zal wel lekker zijn  :lol:
[/quote]

:eek:fftopic: Nou dan krijgt ze er nog 1  :smile:

Ik moet nog even doorbijten hier staat de kou en regen weer voor de deur. :depressed:

Groet Markus
 
[quote author=Markus link=topic=7911.msg102804#msg102804 date=1195281173]

Hoi Chantal

Als bewijs van je werkervaring moet je referentie brieven zien te krijgen van jou oude werkgevers.
Brieven met hun eigen brieflogo met daarin wat jou functie was binnen hun bedrijf ,voor hoeveel uur ,over hoeveel maand (jaar) enz.

Als zelfstandig moet je met heel wat meer over de brug komen.
In ons geval (riet dakdekkersbedrijf) referenties van klanten ,jaarcijfers, referenties van leverancier(s) waar je eventuele producten vandaan krijgt .
Verklaring van je boekhouder.

Alles moet dan bekeken worden door een notaris en deze moet er een stempel op alle documenten zetten waarna alles naar een beedigd vertaler moet.

Vooral wanneer je een eigen bedrijf hebt is het allemaal best ingewikkeld en daarom hebben wij besloten alles uit handen te geven aan move2australia.  :up:

Volgens mij is kapster wel een gevraagd beroep in OZ.

hoi, bedankt voor je info, wilde ik al eerder doen maar snapte dit forum nog niet helemaal, kijken of ik het nu snap!

gr chantal

[/quote]
 
Back
Top