skilled??

mireille

New Member
Ik ben nog maar net begonnen om de droom om naar Australie te vertrekken concreet te maken en stuit op veel, heel veel obstakels en heel veel info. Wij komen niet in aanmerken voor een skilled visa aangezien mijn man zelfstandig ondernemer is (eigenaar winkel in tijdschriften,wenskaarten en boeken). En ik allang niet meer werkzaam ben als z-verpleegkundige. We komen alleen in aanmerking voor een sponsored business visa, en dan nog is het sterk de vraag of dat lukt. Bovendien is het niet wat we weer willen, een eigen toko! Maar goed, mijn vraag is dus: Kan ik het niet als hairdresser proberen? Mijn vriendin heeft een eigen salon en is bereid me in record tempo het vak te leren, alleen heb ik dan geen diploma tot mijn beschikking, wel een certificaat. (zal wel niet, het klinkt te simpel, maar ik  kon hier niets over vinden)
 
Ik denk idd dat het zonder diploma's moeilijk wordt.
Probeer anders even via de assessment autoriteit die voor jouw beroep van toepassing is(ik zou toch ook even nog de z-verpleging checken) wat hun voorwaarden zijn.
 
Over het algemeen moet je voor jouw beroep (als dat op de SOL-lijst staat, zie site DIMA) niet alleen diploma's overhandigen (of aantonen dat je het in de loop der jaren geleerde hebt door werkervaring) maar ook een flinke werkervaring. Zo weet ik dat je als verpleegkundige van de laatste 18 maanden, er 12 moet hebben gewerkt, en niet alle diploma's zomaar erkend worden. HBO-v wel, maar aan de Interne zitten een aantal haken en ogen.
Dit alles is terug te vinden op de site van DIMA.
Je kunt ook een migratiebureau in de arm nemen. Zij helpen jou zoeken naar het voor jullie situatie geschikte visa.

Hoe oud ben je? Als je redelijk jong bent, kun je overwegen om weer als pleeg aan het werk te gaan. Om als verpleegkundige naar Oz te vertrekken staat heel veel geschreven op dit forum.

Good luck!!

Kathleen
 
Nee redelijk jong ben ik niet meer volgens de normen! 34. Over het als verpleegkundige aan het werk gaan had ik al aardig wat gelezen hier, ben nu bezig me te verdiepen in registratie in New South Wales, waar we heen willen. Ik moet zeggen dat ik niet zit te springen om weer als verpleegkundige aan de gang te gaan. But if that is what it takes?? Alleen is het van belang dat ik hier ook alweer werkervaring op ga doen begrijp ik... Hmm..ik werk als sport en yoga instructrice, ook in onze winkel, ben bovendien moeder. Cursus knippen en weer in de z aan de gang moet lukken!  :lol: :-o
 
Of hier a.s.a.p. aan de slag als kapster (in opleiding).

Ben zelf ook verpleegkundige van oorsprong en heb ook even gespeeld met gedachten weer te gaan werken in de verpleging...zag het zelf ook helemaaaal niet zitten en heb het ook niet gedaan. Achteraf was het gelukkig niet nodig. Misschien een positieve noot: geloof niet dat ze iets zeggen over hoeveel je moet werken. Was toen zelf van plan als oproepkracht heel beperkt aan de slag te gaan. Krijg je eind van het liedje toch een referentie met daarin dat je als pleeg hebt gewerkt. Maar ja, kost tijd!
34 is hartstikke jong in migratieland! Raak je nog geen punten kwijt door gevorderde leeftijd  :wink:

Succes en knipse dan maar!
 
Bedankt voor je reakties Kathleen, is fijn.

Na het lezen van jouw stuk over second thoughts heb ik eerst een potje gejankt omdat het me juist deed beseffen hoe klaar ik ben om te emigreren naar dit prachtige land... Wetende hoe zwaar en moeilijk het ook zal worden emotioneel. Ik ben er klaar voor! Maar dat het zo'n weg is een visum te krijgen.....dat wist ik niet.

Maar goed, na de huilbui was ik me idd gaan verdiepen in het kappersberoep want dat zie ik veel meer zitten als de zorg. Je kunt binnen 1 jaar je diploma halen, 1 avond per week studie, dat is te doen. Ga me nu verdiepen in hoeverre het diploma rechtsgeldig is down under.  Mocht iemand hier toevallig ervaring mee hebben?????
En een jaar werkervaring ga ik natuurlijk meteen mee beginnen, ik bedoel: haren wassen moet lukken!

En mocht iemand ervaring hebben met een sponsored business visum, zou ik er ook graag over willen weten. (ander topic maar kon niets vinden..) 
 
Ik kan er nog iets aan toevoegen denk ik. Als je op de één of andere manier er toch in slaagt om op een skilled independent visum Australië in te komen, dan mag je geheel zelf bepalen wat je daar gaat doen. Je hoeft dan absoluut geen verpleegster te worden, als je dat niet wilt.
 
Back
Top