Skills Assessment Authorities

Maluka

XPdite Sponsor
Het lijkt wel alsof we met vragen blijven zitten over skilled assessment.
Omdat ik mijn skills assessment wil laten doen voor IT-personen, moet ik bij de ACS (Australian Computer Society) zijn. Van hen krijg ik dan een afwijzing of toezegging voor het aantal punten zoals die bij je beroep in de SOL staat.

Daarna moet je (volgens mij), samen met de IELTS uitslag en andere documenten je visum-aanvraag doen bij de DIMIA?

Maar waar is de ASPC (Adelaide Skilled Processing Centre) dan voor?

M.a.w. welke denkfout maak ik hier?  :x

Hoi Maluka

Je bent niet de enige die met vragen blijft zitten hoor over de skill assessment. Ik heb toch redelijk wat afgespeurd op het forum, maar voor mij is nog steeds niet 100% duidelijk welk traject(in welke volgorde) ik moet afleggen met betrekking tot mijn visum aanvraag.

Groetjes Sander

[quote author=Maluka link=topic=1157.msg9158#msg9158 date=1108491281]
Maar waar is de ASPC (Adelaide Skilled Processing Centre) dan voor?[/quote]

Daar moet je je uiteindelijke visumaanvraag inclusief assessment en IETLS uitslag dus heensturen!

Maar sluit de ASPC dan weer kort met de DIMIA? Of moet er daarna nog wat naar de DIMIA? Of wordt de DIMIA alleen maar op de hoogte gesteld dat ASPC de visumaanvraag positief heeft beoordeeld?

[quote author=Maluka link=topic=1157.msg9230#msg9230 date=1108560594]
Maar sluit de ASPC dan weer kort met de DIMIA? Of moet er daarna nog wat naar de DIMIA? Of wordt de DIMIA alleen maar op de hoogte gesteld dat ASPC de visumaanvraag positief heeft beoordeeld?
[/quote]

ASPC=DIMIA

Het ASPC is een kantoor van DIMIA. DIMIA heeft vele kantoren in alle steden en het ASPC is het kantoor waar de Skilled Visa applicaties worden verwerkt.

Back