Skills assessment en reference letter huidige werkgever

geerjap

XPdite Sponsor
Ik zit al een tijd met de volgende vraag.
Binnenkort is mijn CDR eindelijk af en kan ik de hele handel gaan opsturen naar engineers australia.
Nou vragen ze reference letters van je werkgevers, moet daar perse ook de letter van je huidige werkgever bij zitten? Of kun je ook volstaan met je aanstellingsbrief en je laatste paycheck???

Ik wil eigenlijk nog geen slapende honden wakker maken op mijn huidige werk voordat ik de bewuste stempel in mijn paspoort heb.

Groet

GEERJAP
 
Hoi Geerjap,

Het betreft wel echt een referentiebrief. Mijn vriend heeft dat volgens mij opgelost door iemand vertrouwelijk van p&o te vragen. Niemand weet het nu nog op zijn werk. Maar ik zal vanavond nog eens precies vragen hoe die dat nu had geregeld.

Groet Nel
 
ik had hetzelfde probleem en heb er een brief bijgedaan dat ik vanwege 'slapende honden wakker maken' bij voorkeur geen referentie wilde opsturen maar dat ik bereid was dat wel te doen indien echt nodig.
Blijkbaar geen probleem want ik had het allemaal binnen 1 maand terug.
 
Hoi ik heb nog even nagevraagd en indeed heeft mijn partner (hoofdaanvrager) iemand van P&O waar hij goed mee overweg kon in vertrouwen genomen en die heeft de brief ondertekend. Het is nu nog steeds een goed bewaard geheim op zijn werk. Iemand anders op dit forum had eens een goeie tip, die gooide het op een opleiding waar hij aan wilde beginnen en waar men voor de selectie een referentiebrief van de werkgever vroeg in het Engels. Dat kan natuurlijk ook, nadeel is wel dat als echt de aap uit de mouw komt iemand zich beetgenomen voelt en je hebt je referentie nog nodig, ook in Aussie want werkgevers zijn daar fanatiek en bellen gerust naar NL om te checken of het allemaal wel klopt, dat is wat ik tot nu toe heb gehoord iniedergeval.

Groet Nel.
 
Of het bij CDR hetzelfde is weet ik niet maar bij TRA mag je een collega ook een referentiebrief laten schrijven. Statuory Declaration noemen ze dat geloof ik. Bij voorkeur wel op het briefpapier van het bedrijf en medeondertekend door nog een collega. Wellicht heb je wel een aantal collega's die je in vertrouwen kan nemen. Vermeld wel ergens dat je dit doet omdat je je werkgever nog niet wilt inlichten anders gaan ze misschien toch nog bellen.

Succes!

Marika
 
Back
Top