skills assessment en werkervaring

stars

Member
Ik vroeg me af of de werkervaring (wat betreft tijd) die je opbouwt na een skills assessment (voor verpleegkundige bij ANMAC) meetelt voor de points test. Als de ANMAC me nu 7 jaar werkervaring toekent, krijg ik maar 10 punten, maar als ik daarna nog een jaar werk, zit ik op 8 jaar en dat geeft me 15 punten. Of kijkt DIAC alleen naar de werkervaring ten tijde van het skills assessment en kan ik beter wachten met het skills assessment tot ik zeker 8 jaar werkervaring heb?
Is er trouwens een bepaalde tijd waarbinnen je het 175/176 visum moet aanvragen nadat je het skills assessment hebt gedaan?
 
Hangt er waarschijnlijk vanaf wie de assessment doet. Bij mijn vriend was dat Vetassess en op hun document staat dat hun assessment 2 jaar geldig is.
 
Ik denk dat de ANMAC (of wie dan ook) je skills beoordeeld en daar een Australisch gelijk beroep aan hangt.
De DIAC deelt punten uit voor werkervaring, dus als je pas na 8 jaar je visum aanvraagt, krijg je de 15 punten, je hebt tenslotte nog steeds dezelfde skills als toen de ANMAC het beoordeelde.

Zo begrijp ik het tenminste. Mijn skills zijn door de TRA assessed, zij hebben mijn beroep beoordeeld en gelijk gesteld aan (hetzelfde) australisch beroep. Daarmee had ik genoeg punten om een 175 aan te vragen.
 
Toen de ANMAC(toendertijd heette ze ANMC) mijn assessment deed kreeg ik een certificaat met een geldigheid van 2 jaar. Na deze 2 jaar was de assessment niet meer geldig en zou ik dus een nieuwe moeten aanvragen indien ik mijn visumaanvraag nog niet zou hebben ingediend. Ik weet niet of de regels zijn veranderd.
Mij lijkt dus dat je als je een jaar later je visum indient je gewoon 8 jaar werkervaring hebt mits je natuurlijk een verklaring van je werkgever toevoegt waaruit blijkt dat je inderdaad gedurende een jaar in het beroep verpleegkundige hebt gewerkt.
Ik werkte in de psychiatrie en mijn baan had een andere naam dan verpleegkundige( senior begeleider) , ik heb mijn werkgever expleciet laten verklaren dat ik verpleegkundige was....ze zijn hier pietje precies wat dat betreft.
Ik weet wel de nieuwe regels niet helemaal maar ik hoop je een beetje te hebben geholpen.

Fijn weekend, Mien
 
Back
Top