Skills assessment opgestuurd!

Katja

New Member
Hai allemaal,

we hebben eindelijk, eindelijk onze skills assessment opgestuurd naar de TRA. We zijn er toch, even denken, een maand of 7 mee bezig geweest om alle papieren bij elkaar te krijgen. Toen we nogal zenuwachtig met al onze papiertjes bij iemand van de TRA voor zijn neus stonden op de beurs laatst in amsterdam bleek het allemaal in orde, en zelfs te veel te zijn! Hij zei letterlijk: als we de helft krijgen van wat we vragen zijn we al blij! En wij maar zoeken en bedelen om alle informatie van onze opleidingen die we dachten nodig te hebben.....  :-D

Ik wil maar zeggen dat je soms ook teveel je best kan doen om alle benodigde bewijzen en informatie bij elkaar te krijgen. Huib heeft namelijk al twaalf jaar ongeveer dezelfde baan, en alleen de werkgeversverklaring die hij heeft was al genoeg geweest.....pfffff, dat hadden we eerder moeten weten, dan hadden we alles al een half jaar eerder op kunnen sturen! :?

Anyway, het is weg, nu maar hopen dat we snel wat van ze horen, en dat het goed nieuws is!

Nu eerst snel de IELTS doen, Huib is (niet heel erg maar toch) dyslectisch, weet iemand van jullie of ze daar rekening mee houden? Als je een verklaring van de huisarts hebt dan moeten ze daar toch iets mee doen?

Groetjes Katja.
 
Hey Katja,

Zoals het er uit ziet, gaat alles in de goede richting.
We blijven jullie vorderingen nauwgelet volgen.

Sux6 Rene
 
Laat IELTS zeker weten dat je zo'n verklaring hebt van de huisarts, het helpt misschien in de eindberekening van je punten...ik zou het zeker vermelden!!
Veel succes,
Sara
 
Ik geloof dat je een beetje extra tijd krijgt als je kunt aantonen dat je dyslectisch bent. Zeker weten doe ik het niet, want ik kan me niet meer herinneren of wij iemand erbij hadden die dyslectisch was toen wij onze IELTS deden.
 
Jullie zijn op de goede weg!!!

Maar met de tra: beter te veel dan te weinig toch?

greoeten marcel

p.s. veel succes verder :up:
 
YES!!!!

60 punten en ook nog op de MODL, wat willen we nog meer! Huib is nu officieel gekwalificeerd als electronic equipment tradesperson. Super  :-D

Nu de IELTS nog en dan kunnen we ons visum gaan aanvragen. Of nee, de medical en VOG ook nog natuurlijk...Ik heb gehoord dat je ook nog priority processing krijgt als je op de MODL staat, dus ik ben benieuwd!


Groetjes allemaal, Katja.
 
Een van de andere forumleden heeft ook ielts gedaan en ik geloof dat  extra tijd gekregen heeft voor zijn ielts. Je punten blijven hetzelfde, maar je krijgt meer tijd. Ik zal nog even met de search zoeken.

groetjes Miranda  :)
 
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1877.msg17474#msg17474

Ben ik weer, kijk even hierbij en vraag het anders even in een PM aan hen zelf.

groetjes Miranda  :)
 
Gefeliciteerd met jullie positieve uitkomst van de skill assessment.  :dance: :congrats:
En nog op de MODL ook. Toppie....

Ons visum aanvraag heeft in totaal 4 maanden en 15 dagen geduurd vanaf het moment dat we het hebben opgestuurd naar DIMIA. Martijn zijn beroep staat ook op MODL. We hebben de VOG en Medicals op verzoek gedaan. Achteraf zou ik na een maand of 2,5 de VOG opgevraagd hebben en Medicals gedaan hebben ben je net iets sneller. maar met 4 mnd en 15 dgn moeten wij niet klagen.

Succes....

Wie weet tot in Australië.

gr Martijn en veer
 
Back
Top