Skills Assessment TRA

Maike

New Member
Hallo
Ik heb een vraagje.
Op de aanvraagformulieren voor de skills assessment van TRA staat dat je moet kiezen tussen Apprenticeship en Formal vocational training.
Mijn vraag is nu: wat als je leerlingwezen hebt gedaan, dus 1 dag of avond in de week naar school en de rest werken. Welke moet je dan kiezen?
Wie o wie kan ons helpen!
Alvast bedankt.
Edward en Maike
 
om precies welke vraag gaat het bij de aanvraag(vraag nr.) wij hebben ook de assesment bij de tra gedaan en ook met een opleiding via het leerlingstelsel,maar ik kan de vraag zosnel niet terug vinden in onze aanvraag!!!succes,hanneke
 
Bij vraag 2: Formal vocational training:
Have you completed a period of formal vocational training? (Yes/No)
Was this training undertaken as part of an apprenticeship? (No of Yes fulltime study/parttime study)

Vraag 3: Have you completed an apprenticeship?

Het is onduidelijk omdat bij formal vocational training de vraag staat bij welk opleidingsinstituut je je opleiding hebt gedaan. Maar bij apprenticeship staat onderaan een vraag waar je je theorie hebt geleerd.
Onduidelijk dus.
Welke moet ik kiezen?
Alvast bedankt.
Edward en Maike
 
wij hadden een ander form volgens mij,weet ook niet wat je moet doen!! sorry,iemand anders op het forum misschien!!
 
Hi

Weet niet of ik kan helpen maar ik probeer het gewoon even (hoop dat ik het niet nog verwarrender maak.... :)

Vocational training is er op gericht om een transitie te maken van leren naar "echt" werken. Bij VET (Vocational Training & Education) ligt de focus op "compentency based training" als je iets voldoende onder de knie hebt ga je verder naar een volgend subject (module?). Studenten doen "on the job" en "off the job" components maar het is dus niet perse een apprenticeship. (Pre)Vocational Training maakt het wel vaak makkelijker om een apprenticeship te vinden.

Een opleiding via het leerlingstelsel (als ik het goed hebt) is te vergelijken met een apprenticeship training. Mijn hubbie is Chef (kok) en heeft vroeger in Nederland dus ook via het Leerlingstelsel zijn opleiding gedaan.

Groetjes
Syl (Brisbane - Gold Coast)
 
Ik denk dat mijn vraag hier wel bij past(subject wise gezien :roll:),oke komt ie:
Kok is Modl beroep dus voor Dimia is minimaal 12 maanden werkervaring goed genoeg maar nu,TRA;op hun site vind ik geen duidelijk antwoord.
Mijn vraag is:moet ik voor de skills assessment nu 1 jaar of 3-4 jaar werkervaring hebben??
Dit is MET koksdiploma.
Hopelijk krijg ik wat meer duidelijkheid.

Groet,Clair.
 
[quote author=clair link=topic=957.msg53714#msg53714 date=1143665596]
Kok is Modl beroep dus voor Dimia is minimaal 12 maanden werkervaring goed genoeg maar nu,TRA;op hun site vind ik geen duidelijk antwoord.
Mijn vraag is:moet ik voor de skills assessment nu 1 jaar of 3-4 jaar werkervaring hebben??
[/quote] If the Trades Person intends to act as Main Applicant for Skilled Migration, he/she must have been in paid employment in the trade (or closely related occupation) for at least 12 out of the last 18 months prior to applying for the visa.

Hier kun je het stukje vinden op de pagina van de TRA http://www.australia-migration.com/page/Trades_TRA/262

Cheers Sander :up:
 
Hoi Sander,

Dus voor een migrant met Modl geldt de eis van 3 jaar niet?
En 1 jaar is toch goed genoeg...
Nou ja,als ik m'n diploma heb en 1 jaar werkervaring (of langer)ga ik het gewoon proberen.

Ta,Clair.
 
Ik wil niemand ontmoedigen...maar wel graag duidelijkheid voor mezelf.  :)
Op diezelfde site staat:

The applicant must have been working in the trade for a period of not less than three years AFTER completion of the apprenticeship. (A total of 6 years combined.)

Zouden dit niet 2 eisen zijn? Je moet dus 6 jaar ervaring hebben EN recente werkervaring.

Op het aanvraagformulier van TRA staat ook dat diegenen zonder 'formal training' min. 6 jaar werkervaring moeten hebben voor een positieve skills assessment. Nou is natuurlijk de vraag was ze hier onder 'formal training' verstaan. Ik kreeg het idee dat alleen bachelor of hoger hieronder valt....maar ik heb dat nergens echt duidelijk terug kunnen vinden (en op zich is dat misschien raar voor een 'trade').
 
Hoii,

Het komt erop neer dat je als je GEEN diploma hebt je minimaal zes jaar werkervaring moet hebben(is ook weer per beroep verschillend..pfff). En je de laatste 12 maanden van de 18 gewerkt moet hebben.

En als je wel een diploma hebt je inderdaad 12 maanden van de voorgaande 18 gewerkt moet hebben in dat beroep waar je de visa voor aanvraagt als je op de MODL staat.

Als je op de SOL staat moet je 3 tot 4 jaar werkervaring hebben.

Het verschilt per visa,beroep wel of geen diploma, MODL of SOL en ook nog een per instantie dus de TRa ,NOOSR enz enz enz :-o.
Heeel goed uitzoeken wat voor jou beroep telt.....erg lastig

Ik hoop dat het zo een klein beetje duidelijk is :|

Liefs Eutrice
 
Idd heel erg lastig!Want wanneer ben ik goed genoeg voor TRA?
Afgaande van wat ik lees,zou ik pas op z'n vroegst in 2011 in aanmerking komen en dan moet je maar afwachten of ze dan nog op skilled workers zitten te wachten...
Ik wou dat er een snellere manier was om in aanmerking te komen. :|

Clair.
 
Back
Top