Skills assessment voor Primary school teacher (PABO)

Mar

New Member
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met mijn skills assessment voor Primary school teacher (PABO) . Wie heeft ervaring met dit skills assessment bij Teaching Australie / voorheen NOOSR?

Ik vraag me namelijk af hoe ik het volgende bewijsmateriaal moet aanleveren:
- a certified copy of your transcript or student book or mark sheets listing all the subjects or units studied for the qualifications listed in the application. 
- a certified copy of evidence that you are currently qualified, registered and/or licensed to teach in the country where you obtained your teaching qualification or in the country where you are currently teaching.
- a certified copy of evidence to answer Questions 13 to 17: that you satisfactorily completed a period of supervised teaching practice of at least 30 working days. The evidence must state the number of days you completed.

Ik heb van de pabo alleen nog maar een diploma met eindcijferlijst (maar hier staan niet alle vakken van de hele opleiding op), een paar stagebeoordelingen (zonder vermelding van tijdsduur) en een informatiegidsje. De pabo kan me ook geen extra gegevens aanleveren, die hebben ze niet meer.
Hoe toon ik nu aan welke vakken ik heb gehad en dat ik minimaal 30 dagen stage heb gelopen? En hoe toon je een registratie/licentie aan, dat bestaat niet eens in Nederland?

Dan nog een andere vraag: is er ook iemand die de pabo in deeltijd heeft gedaan? Hebben jullie daar nog problemen mee gehad en hoe heb je dit opgelost?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Marina

Hoi Marina, wij hebben het proces doorlopen, ook met een PABO diploma.

Ik heb de cijferlijst in het Engels laten vertalen en bij de gemeente laten certificeren, de voorwaarden van certificeren staat in de documentatie van DIMIA, het komt erop nee dat er een goed leesbare stempel op staat van de gemeente, contactgegevens en CErtified Copy. Omdat ze die stempel bij de gemeente utrecht niethadden, hebben ze dat overal handmatig opgezet. Een ontzettend werk voor hun, maar ja dat moest dat maar even. I  Utrecht is het gratis, maar iok heb begrepen dat je in andere steden betaalt. Je kunt het dacht ik ook bij een notaris laten doen maar dan betaal je natuurlijk helemaal!

Het tweede bewijs dat je vraagt kun je aanvragen bij de IBG groep in Groningen, ze sturen je het op in het Engels.

Het derde punt heb ik als volgt opgelost. Ik heb zelf een overzichtje gemaakt van in welke periode ik op welke scholen heb stage gelopen. Vervolgens een verklaring eromheen geschreven in het Engels, en het dan voorleggen aan je stagebegeleider/ een ander behulpzaam iemand binnen je PABO, die hoeft er dan in feite alleen zijn handtekening en contactgegevens op te zetten. Je kunt ook een algemene overzicht maken van hoeveel stage je per jaar loopt in zo'n opleiding (dat heeft mijn man gedaan)Op briefpapier van je PABO en klaar! Mijn man had ook niet meer de gegevens van zijn studiejaren.Hij is naar de PABO gegaan en heeft op basis van de gegevens van de studiegids van  het laatste jaar dat ze nog hadden een overzicht gemaakt.
Ja, ik heb ook PABO in deeltijd gedaan, geen problemen/ vragen gehad!
Wij hebben alles per aangetekende post verstuurd.
INmiddels kun je naar DIMIA nu ook gegevens ingescand direct per mail versturen, maar ik weet niet hoe dat bij NOOSR nu zit, wij hebben NOOSR al een tijdje geleden afgerond , en van DIMIA gister bericht gekregen dat we erdoor zijn....

HEb je nog vragen, kun je me mailen op evieteuntje@gmail.com.

groet, Mariken

hoi,
staat er op jouw diploma geen stage praktijk? -is er van jouw studie geen overzicht van vakken waar stage op staat? (lio stage?)
Bij mij staat er wel zoiets op de achterkant van het diploma.
De 'toestemming' dat je mag werken, kennen wij niet, en zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn, zeker niet als je al gewerkt hebt (?)
certificeren bij notaris hoeft niet duur te zijn. bel een rondje en je zult gratis notarissen vinden, en er zijn die 25 euro per kopie (!) vragen. kwestie van zoeken.

veel succes,
aukje (MO juf)

Hoi Mariken en aukje,

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu niet zoveel tijd want ik vertrek zometeen voor een weekendje weg, maar volgende week zal ik uitgebreider reageren.

Groetjes,
Marina

Daar was ik weer.
Mariken, hartstikke bedankt voor je aanbod dat ik je mag mailen. Er is inmiddels al een mailtje onderweg naar je....

Aukje, nee er staat op mijn diploma of cijferlijst niets over stage vermeld. Eigenlijk best wel raar he. De lio stage bestond nog niet toen ik de PABO deed, dus daar heb ik verder ook geen documentatie van.
Ik heb op de site van de IBG gekeken en daar kun je inderdaad een verklaring van onderwijsbevoegheid voor het buitenland aanvragen. Kost verder niets, dus dat kan ik er dan in elk geval wel bijvoegen voor de zekerheid.
Heb jij ook het skills assessment gedaan bij TA of NOOSR?

Groetjes,
Marina

Hoi,

Ik heb mijn diploma LO VO Biologie ook bij NOOSR laten assessen. Het aantonen van de 30 dagen stage, was bij mij niet nodig i.v.m. voldoende werkervaring.

Voor de assessment moet je toch ook ruime werkervaring hebben, toch?

Groeten Sander

Hoi,
omdat ik niet meetel voor het skilled visum  (al 10 jaar geen werkervaring...nooit officieel aan de 20 uur gekomen...) hoefde ik niet voor de NOOSR, maar alleen voor het Victorian institute of teaching. Dat scheelt dan ook gelijk 1400 dollars.

Ik heb zelf trouwens helemaal niet gedacht aan de site van de IBG.. ga ik ook eens kijken.

aukje

bel een rondje en je zult gratis notarissen vinden, en er zijn die 25 euro per kopie (!) vragen

Wat nog goedkoper is het gemeentehuis.....in de gemeente waar ik woon rekenen ze 5,90 per kopie!!

Nog even een tip als je veel te certificeren heb vraag dan eens naar het uur tarief bij je gemeente. Ik heb vandaag een mailtje van de gemeente ontvangen dat indien ze dus vaste prijs van 5,90 per kopie rekenen ik op een aardig bedrag zou uitkomen. Dit mede aangezien ik van alles 3 stuks wil hebben (incl een studie beschrijving a 25 pagina's). Echter op bij de gemeente waren ze zo aardig om alles te kopieeren/certificeren voor een totaal prijs van 29,20!!

sorry tweety, maar dat is toch niet goedkoper dan die gratis notaris....

dat heb je als je met je ogen in je broekzak kijkt.....ik had alleen het eerste stuk van 25 euro per kopie gelezen!

Chantal

Hi!

Ik ben gewoon een notariskantoor in de buurt binnengestapt... situatie uitgelegd en ze waren bekend met het fenomeen;

Certified True Copy of the Original...

Ze maakten een aantal copieen van ons paspoort (6 per persoon) en het zinnetje werd er op gecopieerd, officiele stempel van de notaris er op, handtekening van de notaris en de rekening:

€ 0,00      :grin:

Dit hoorde gewoon bij hun werk en service vonden ze...      :lol:

Nou, prima toch? Zo kan het dus ook!

Aussiegirl

Ze maakten een aantal copieen van ons paspoort (6 per persoon) en het zinnetje werd er op gecopieerd, officiele stempel van de notaris er op, handtekening van de notaris en de rekening:

€ 0,00     

Tja bij alleen een kopie van een paspoort begrijp ik dit! Maar ik moest diploma's, cijferlijsten, studieomschrijving laten kopieeren in totaal was dit zo'n 40 pagina's en hiervan moest ik 3 setjes hebben. Nou ik snap dat ze voor 120 keer een stempel en een handtekening zetten toch wel wat in rekening brengen. Al moet ik natuurlijk zeggen dat als je iemand zo gek krijgt dit geheel gratis te laten doen dan is het natuurlijk helemaal top.

Moet zeggen dat ik er zelf nog niet ben, zal nog een keer naar het gemeentehuis terug moeten heb namelijk nog niet alles binnen. De documenten die nu nog komen zijn in het Engels.....helaas zijn die 40 pagina's die ik nu heb laten doen in het Nederlands dus het loopt alsnog in de papieren voor een beedigde vertaling.

Groetjes Chantal

De notaris die voor ons het meest heeft gedaan (en daarna nog meer, omdat we iets vergeten waren...bloos) kreeg natuurlijk wel een heerlijk notentaartje.
Ze moeten het voor de volgende natuurlijk ook weer gratis doen!

Back