Skykennel

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/dierenbenodigdheden/68572086-sky-kennel-grote-bench.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-0 is gebruikt voor een bordeaux dog... lijkt me ook groot genoeg? $^$#%$ HUGE!

dog-de-Bordeaux.jpg

[quote author=kookaburra link=topic=6287.msg78234#msg78234 date=1168025663]
... die hond dan...  :stupid2:
[/quote]

wow...dat is inderdaad een flinke zeg.

Pfff, Hooch = huge, ech wel!  :smile:

en is in Spijkenisse, Jack -> staat dat nog op de Belgische wegenkaart?

Zo de j$....
Daar ben je veilig bij....

Ik ken die rassen, een goede vriend uit Maastricht heeft zo'n bonk spierbundel ook....lomp maar zeer lief en .....stuntelig....maar zeer leuk..

Die van mij black labrador retriever is een grote vriend voor iedereen maar vooral voor mijn zoontje.
Ooit denk ik dat hij last heeft van Honds"dolheid"......een beetje maf maar zeer lief.

Jack :evil:

[quote author=kookaburra link=topic=6287.msg78236#msg78236 date=1168026151]
Pfff, Hooch = huge, ech wel!  :smile:

en is in Spijkenisse, Jack -> staat dat nog op de Belgische wegenkaart?[/quote]

Hee hee, ik ben een echte Hollander, woon sinds 2001 in Belgie...
Maar oke.....
Spijkenisse :? :oops:.....waar ligt dat ook alweer..komt me bekend voor.
Waarom???... is daar een skykennel te halen offe?.

gr.

I know, i know.. had je "c.v." pas gelezen..  :wink:

ff link boven foto aanklikken, staat idd te koop

Heb helaas zelf (nog) geen hond.. 2x fulltime job, dus leek me niet zo verstandig.. maar ben ook echt "hondenmens". Als we in Oz gesettled zijn komt er ook absoluut een! Ben zelf helemaal verliefd geworden op Alaskan Malamute, maar dan moeten we niet al te tropisch gaan wonen anders zweet die hond zich een ongeluk  :?

He Cat ,

Vraagje....
Als je jouw link aanklikt dan zie je de pagina verschijnen :oops: :up: .
Als je dan rechtsboven SKY KENNEL intikt (los van elkaar zoals hier) dan krijg je een hele rij van sky kennels.
Daar staat er een bij ..."geschikt voor een duitse herder.
Met de lengte "diep" van 72....
En ik heb voor een labrador een lengte /diepte nodig van 102cm.
Labradors zijn toch kleiner als een duitse herder...toch??

Ik snap er niks meer van..

Jack

[quote author=Jack link=topic=6287.msg78240#msg78240 date=1168027339]
He Cat ,

Vraagje....
Als je jouw link aanklikt dan zie je de pagina verschijnen :oops: :up: .
Als je dan rechtsboven SKY KENNEL intikt (los van elkaar zoals hier) dan krijg je een hele rij van sky kennels.
Daar staat er een bij ..."geschikt voor een duitse herder.
Met de lengte "diep" van 72....
En ik heb voor een labrador een lengte /diepte nodig van 102cm.
Labradors zijn toch kleiner als een duitse herder...toch??

Ik snap er niks meer van..

Jack
[/quote]

zelf heb ik niet eens zozeer gekeken naar de diepte maar meer naar de hoogte. Onze Duitsers zijn niet mega groot en passen er prima in. Hoop dat DTC dit ook vindt.

Labrador heeft volgens mij toch een hogere schofthoogte? Maar ik denk dat een duitse herder en labrador wel in dezelfde kennel passen (1 tegelijk, niet allebei tegelijk .. ben je alvast voor  :p ) De kennel in spijkenisse moet wel erg groot zijn.. betekent natuurlijk wel dat Diego wat meer "Lebensraum" heeft (en hij moet er best lang in)

:smile: Cat

Comfortabel is het nooit in zo'n ding maar het hem een beetje gemakkelijk te maken tijdens de vlucht is een kleine moeite.

Wat gebeurt er als hij een poepje doet tijdens de vlucht waar blijft dit???...

Hoe grote "kennels" krijgt hij in Sydney of Melbourne en perth (zal wel allemaal hetzelfde zijn.

Cheers,

[quote author=Jack link=topic=6287.msg78244#msg78244 date=1168028463]

Wat gebeurt er als hij een poepje doet tijdens de vlucht waar blijft dit???...

[/quote]

In de kennel  :| Of misschien ruimt de stewardess dit op door de tralies heen :grin:

:oops: waar blijft jou 'poepje' als je niet doortrekt? Ik geloof niet dat ze de kennels tijdens de vlucht schoonmaken, veeeeuls te gevaarlijk. Je zou maar een kleine bijtende chihuahua per ongeluk loslaten midden in turbulentie  :w00t:

Hoe groot de kennels bij aankomst zijn weet ik niet, maar daar is vast wel iets over te vinden hier..

:smile:

[quote author=kookaburra link=topic=6287.msg78247#msg78247 date=1168028805]

Hoe groot de kennels bij aankomst zijn weet ik niet, maar daar is vast wel iets over te vinden hier..

:smile:
[/quote]

Dat zijn normale pension kennels volgens mij zoals ze die hier ook hebben. Kaal hok, niets bijzonders.

hahahahha Kookaburra... dat zal wel heel gevaarlijk zijn..vooral met die turbulentie erbij. Wat ik trouwens niet wist maar hoorde van de man waar ik de laatste kennel kocht, is dat de stewardess tijdens de vlucht de dieren drinken geeft en wel even gaat checken af en toe. Hoop dat die van ons een echte diervriendelijke stewardess hebben die er gewoon een tijdje bij gaat zitten. :roll:

Ze liggen dus in hun eigen ...heerlijk.
Ik zal die stewardess wel een fooi geven....achteraf als mijn vriendje er fris uitkomt..
Krijgen ze van tevoren een kalmeringsmiddel voor tijdens de vlucht.

[size=7pt]en een parachute tijdens noodgevallen :roll:[/size]

:grin: ja, en mogen ook kiezen tussen rice or pasta! Misschien zelfs een rugzakje met kleurpotloodjes... als je tenminste met Singapore Airlines vliegt, want daar zijn ze lief!  :p

Ja, ze krijgen wel hun natje en droogje, hoor.. ik weet dat bij paardencargo speciaal getrainde mensen meegaan (moet je toch ook niet aan denken als daar iets mis gaat) misschien is dat bij honden en katten ook wel? Zou het zo doen...  :smile:

HOi,

mijn honden zijn pas geleden naar Australie gekomen. Onze Labrador en Welsh Corgi. Mogen niet samen in een sky(vari)kennel. De hoogte en lengte is afhankelijk van de schofthoogte en totale lengte van de hond en de hoogte van de grond tot schouder. Dat hield in dat de Welsh Corgi een paleis had, want ze zijn langer dan hoog en onze labrador ook erg ruim zat in een 102x....
Ik heb schuimrubber matrasjes gekocht en die met een oude dekbedovertrek ingepakt, liggen ze in ieder geval comfortabel. Daaroverheen een zwangerschapsmatrasje (te koop bij de drogist) Net zo groot als de kennel van de labrador. Dit zorgt ervoor dat ongelukjes perfect geabsoorbeerd worden.
Je mag honden in ieder geval de avond voor vertrek niets geven. Onze honden krijgen alleen 's morgens eten, dus zondag ochtend laatste maaltijd, maandag niets (vliegen), komen pas dinsdag avond aan in Australie. Dus een paar dagen zonder gedaan, heb je ook geen shit in de kooi.
Drinkfles met drinknippel ( te koop bij de dierenwinkel) met een lekbakje eronder en ook daarvan geen natte kooi. Eigenlijk prima.
De kooien krijgen stikkers en worden op 3 plaatsen verzegeld. Worden dan naar het depot gebracht waar ze moeten wachten op het inladen enzo. De honden komen in een afgesloten ruimte gemiddeld 15-18 graden en het is donker. Dat is het meest rustig voor de dieren.
Ze hebben geen personeel tijdens de vlucht ivm rust. Ze mogen NIET verdoofd worden. Door de verdoving gaat het hart trager en koelen ze erg af (onder de 30 graden soms) als ze dan boven in de lucht (weleenswaar met dezelfde luchtdruk als de mensencabine) het koud hebben, hun hartje niet genoeg kan werken krijgen je onderkoeling en dat is niet echt gezond. Dus nuchter erin en nuchter eruit. Het is erg goed gegaan met onze honden en ze hebben de quarantaine goed overleefd (al maakte ik me daar het minst druk over) Beide kwamen er iets ronder uit dan dat ze erin gingen, maar met een paar agen rantsoen zijn ze weer keurig in vorm.

ik hoop dat ik met dit verhaaltje iets heb kunnen bijdragen aan de vragen die er zijn. Onze ladies zijn trouwens met DTC gegaan, zeer tevreden over. DHL lijkt me meer een pakketjes firma en geen levende haven vervoerder.

pascale

Super verhaal Pascale. Ik denk alleen dat ze hier die zwangerschapsmatjes wegschrapen dus dan wordt het alsnog een bende in die kennel.

Dat van dat personeel had ik gehoord van iemand die zijn hond meenam uit Amerika naar Nederland. Daar ging de stewardess wel kijken tussendoor. Dus dat zal per maatschappij dan wel verschillend zijn.

Jack,

nog een tip:
zodra je je kennels hebt, leg er een handdoek/dekbedovertrek ofzo in en laat de honden er af en toe in, zodat ze alvast wennen aan de kennel. Als ze dan vertrekken kan je ook dezelfde handdoeken gebruiken, zodat hun de geur vertrouwd is.

cheers Joep

Back