HOi,
mijn honden zijn pas geleden naar Australie gekomen. Onze Labrador en Welsh Corgi. Mogen niet samen in een sky(vari)kennel. De hoogte en lengte is afhankelijk van de schofthoogte en totale lengte van de hond en de hoogte van de grond tot schouder. Dat hield in dat de Welsh Corgi een paleis had, want ze zijn langer dan hoog en onze labrador ook erg ruim zat in een 102x....
Ik heb schuimrubber matrasjes gekocht en die met een oude dekbedovertrek ingepakt, liggen ze in ieder geval comfortabel. Daaroverheen een zwangerschapsmatrasje (te koop bij de drogist) Net zo groot als de kennel van de labrador. Dit zorgt ervoor dat ongelukjes perfect geabsoorbeerd worden.
Je mag honden in ieder geval de avond voor vertrek niets geven. Onze honden krijgen alleen 's morgens eten, dus zondag ochtend laatste maaltijd, maandag niets (vliegen), komen pas dinsdag avond aan in Australie. Dus een paar dagen zonder gedaan, heb je ook geen shit in de kooi.
Drinkfles met drinknippel ( te koop bij de dierenwinkel) met een lekbakje eronder en ook daarvan geen natte kooi. Eigenlijk prima.
De kooien krijgen stikkers en worden op 3 plaatsen verzegeld. Worden dan naar het depot gebracht waar ze moeten wachten op het inladen enzo. De honden komen in een afgesloten ruimte gemiddeld 15-18 graden en het is donker. Dat is het meest rustig voor de dieren.
Ze hebben geen personeel tijdens de vlucht ivm rust. Ze mogen NIET verdoofd worden. Door de verdoving gaat het hart trager en koelen ze erg af (onder de 30 graden soms) als ze dan boven in de lucht (weleenswaar met dezelfde luchtdruk als de mensencabine) het koud hebben, hun hartje niet genoeg kan werken krijgen je onderkoeling en dat is niet echt gezond. Dus nuchter erin en nuchter eruit. Het is erg goed gegaan met onze honden en ze hebben de quarantaine goed overleefd (al maakte ik me daar het minst druk over) Beide kwamen er iets ronder uit dan dat ze erin gingen, maar met een paar agen rantsoen zijn ze weer keurig in vorm.
ik hoop dat ik met dit verhaaltje iets heb kunnen bijdragen aan de vragen die er zijn. Onze ladies zijn trouwens met DTC gegaan, zeer tevreden over. DHL lijkt me meer een pakketjes firma en geen levende haven vervoerder.
pascale