Skype 2.0!!

Lin

XPdite Sponsor
Ik zit nu op dit moment op Skype met Mark ( Maluka).  :) En het is in één woord geweldig!! Het geluid is ontzettend zuiver! We zitten nu al ruim anderhalf uur te kletsen en het is echt heel erg leuk!
Ik had nooit verwacht dat het zo helder en duidelijk zou zijn.  :up:

Voor iedereen in Nederland en Australië een aanrader!

Groetjes Lin
 
Lin,

Wij zijn sinds vorige week ´aangehaakt´ met Skype (2.0 inderdaad). Hebben vooral Skype-out al gebruikt (voor minder dan 2 ct/min bellen naar een gewone telefoon in Perth). Op de afstanden naar Australie wel een vertraging merkbaar (een goede halve seconde of zo).

De kwaliteit van het geluid zelf is inderdaad heel goed. Alleen die vertraging is een beetje jammer.  Heb je daar ook last van wanneer je tussen NL en AU contact hebt en BEIDE partijen skype gebruiken ?

M.vr.gr.

Perthpete
 
Wij gebruiken zowel skype-skype (AU->NL) en skype->telefoon (AU->NL, met SkypeOut). Vaak hebben we de eerste twee minuten wat vertraging, maar dan is het prima. Geen vertraging of wat dan ook. De video in Skype 2 is ook erg handig (werkt alleen met WinXP).
 
Ik gebruik al heel lang Skype en sinds een maand of twee Skype 2. Geluidskwaliteit is super en de webcam functionaliteit werkt ook prima. Het beeld loopt vrijwel synchroon met het geluid.
 
Hmmm, interessante topic aan het worden (my point of view anyway).

Gedachtes (gedachten) over oorzaken van vertragingen? Gebruikt iemand van jullie b.v. een usb-headphone / web cam ?
Ik vond dat erg handig, aangezien we deze zowel met onze desktop als onze laptop kunnen gebruiken. Vooral van kort voor het verhuizen tot enkele maanden erna (verhuiscontainer gearriveerd maar ook eerst een huis gekocht hebben) zal de laptop de working computer zijn. Maar ik moet zeggen dat ik geen idee heb of dat misschien technisch beperkingen zou veroorzaken t.o.v. headphone met ´gewone´ aansluiting.

Ik ben benieuwd..

M.vr.gr.

Perthpete
 
Oorzaak vertraging? Ik kan wat gissen: drukte op internet, trage ping op je verbinding.

Wij gebruiken een USB webcam, maar een gewone headset (met mini jack pluggen). USB headset (nog) niet geprobeerd, maar het zou moeten werken. Microfoon van webcam -> ramp, niet doen (met onze Logitech MX4000, wat toch niet echt een budget ding is).
In het begin hadden wij ook alleen een laptop en dat ging prima.
 
Inmiddels ruim een dik uur verder en nog steeds vrolijk aan het Skypen met Sander en Linda....Ik had zojuist Annemiek al aan de telefoon en heb haar maar direct gevraagd of ze een webcam wil aanschaffen. Over 2 weken verwacht ik mijn Macbook Pro met ingebouwde iSight, maar dan is het nog het wachten op Skype voor de Mac dat ze de video-functionaliteit hebben ingebouwd in de Mac versie :)
 
Martijn heeft ook lekker aan de skype gehangen met zijn moeder vandaag. Ik vind zo makkelijk. Gewoon even bellen en geen zorgen maken over de ksoten. Vooral ook handig met skype out voor oma's en opa's en andere technofoben. En wij hebben gewoon mensen overgehaald om skype op de pjoeter te zetten ;).
 
Ha, ha, dat andere mensen overhalen zijn wij ook aan het doen. Absolute aanrader voor alle achterblijvers natuurlijk ;-)

ZIjn er trouwens ook aandelen Skype ?  ;-)

Ik zal de komende weken eens wat vaker Skype gaan gebruiken, misschien tot nu toe wat pech gehad met de verbindingen of zo ..

Iemand ook al ervaringen met de vergaderoptie e.d. van Skype? Zou leuk zijn om vanuit AU met twee zussen en moeder tegelijk te skypen...

M.vr.gr.

Perthpete.
 
Nou weet je. Je verbinding met internet moet een beetje snel voor de beste verbinding. Wij hebben twee computers op de lijn. En als Martijn belt kan ik nog internetten. Maar als wij meer dan 25 gb hebben gedowload gaat de snelheid omlaag (we hoeven gelukkig niet bij te betalen wat je hier ook hebt :(). Als we lagere snelheid hebben dan kan ik er niets bij doen, want dan gaat ie met horten en stoten. Wij hebben een 512/128 kbps verbinding. En dat is hier snel! Gisteren lazen we hier in een computerblad dat ook de australische computermeneren (en mevrouwen) vinden dat er nog niet echt veel schot in de markt zit hier... helaas :(.
 
[quote author=jufrebekka link=topic=3842.msg46500#msg46500 date=1139099324]
Nou weet je. Je verbinding met internet moet een beetje snel voor de beste verbinding. Wij hebben twee computers op de lijn. En als Martijn belt kan ik nog internetten. Maar als wij meer dan 25 gb hebben gedowload gaat de snelheid omlaag (we hoeven gelukkig niet bij te betalen wat je hier ook hebt :(). Als we lagere snelheid hebben dan kan ik er niets bij doen, want dan gaat ie met horten en stoten. Wij hebben een 512/128 kbps verbinding. En dat is hier snel! Gisteren lazen we hier in een computerblad dat ook de australische computermeneren (en mevrouwen) vinden dat er nog niet echt veel schot in de markt zit hier... helaas :(.
[/quote]

Wow, kom je aan de 25 GB limiet op een 512/128 lijntje? Dat is erg veel, zitten jullie de hele dag online?
Het klopt overigens dat 512/128 al redelijk snel is hier. Ik zit op 1500/256, maar alleen omdat toen we het afsloten we een goede deal op de prijs kregen, anders hadden we ook langzamer genomen.
Overigens kan je hier wel flink snel krijgen, maar dan moet je ook flink betalen en vaak ook je telefoon via die provider doen.
 
Onze familie belt ons vanuit NL naar OZ via de vaste telefoon via de belpiraat:

www.belpiraat.nl voor 1ct per minuut (tijdelijke actie, normaal 3ct per minuut) Perfecte verbinding!

gr Martijn
 
[quote author=perthpete link=topic=3842.msg46487#msg46487 date=1139072656]
ZIjn er trouwens ook aandelen Skype ?  ;-)

Iemand ook al ervaringen met de vergaderoptie e.d. van Skype? Zou leuk zijn om vanuit AU met twee zussen en moeder tegelijk te skypen...
[/quote]

De vergaderfunctionaliteit werkt goed mits iedereen elkaar laat uitpraten. En omdat je elkaar niet kunt zien is dat vaak wat lastig. Ook met webcam zit er nog een vertraging in dus elkaar dan zien "uitpraten" is ook wat lastig. Maar het is zekerwel goed mogelijk...

Eigenlijk werkt Skype heel goed...alleen weer jammer dat ze technisch weer niet voldoen aan het "officiele" protocol. En daarmee gaan ze, net als Microsoft overigens, weer trachten de monopolie positie  te krijgen voor VOIP applicaties. Het is jammer dat nog niet zoveel mensen met Google Talk werken
 
Heb inmiddels een Logitech USB webcam aangeschaft en ik vind het wel okee. Je moet er alleen wel erg veel licht bij hebben en niet al te wild bewegen ;) Is niet zo'n ramp dat deze niet helemaal geweldig beeld heeft, want over een week hebben we een goeie in Marks macbook :)
 
Mijn ervaring met Logitechs is juist dat ze aan relatief weinig licht genoeg hebben. Met die flutdingetjes van een euro of 20 zie je helemaal niks. Onze geeft echt vloeiend beeld, maar dat kan ook aan de processor en hoeveelheid geheugen liggen.
Ben benieuwd naar je ervaringen van de ingebouwde webcam in de iBook.
 
geen ibook ;) Macbook pro :)
Ik heb inderdaad een logitech van 19.99 euro (zo'n standaard wit bolletje)
De webcam die in Mark's mac zit kost ergens rond de 120 dollar dacht ik... Daar schrok ik echt van! Heb nog wel een logitech gezien van 29.95, maar aan de buitenkant kun je niet zien hoe zo'n ding in het gebruik is. Ach... Ik doe het er maar mee. Straks hebben we 2 webcams! Lijkt me toch genoeg ;)
 
Sinds een paar dagen ADSL, en meteen Skype geladen van het net. Gesproken met mijn Zus (zit nu even in Hong Kong), het geluid werkte goed. Nu nog even een webcam proberen, en ik hoor bij de andere menigte.

Rene
 
ik vroeg me af, wat is eigenlijk de minimum verreiste download snelheid voor optimale beeld en geluid kwaliteit??

groeten Rob
 
Wij gaan naar australië en mijn ouders en mijn broer hebben al skype geinstalleerd. En dat allemaal voor onze toekomst. Gek eigenlijk.

:fish:
 
Back
Top