Skype 2.0!!

Mijn moeder zegt nu al duizend keer dat ze wel een webcam moet hebben en ik ben nog niet eens weg!! (en ze heeft ook nog geen ADSL, dus dat moet ook nog)
Dus bij deze even de vragen over de vereisten en dingen waar ik aan moet denken:

Hoe snel moet ik mijn verbinding in Australie minimaal laten zijn?
En wat betreft de achterblijvers in Nederland?
Wat zijn de minimum vereisten voor je computer?
Windows XP vereist hoor ik?
Beiden moeten Skype hebben (althans, dat is het makkelijkst?) Hoe zit dat met een van beiden skype?. Dat is te downloaden begrijp ik?
En beiden een webcam natuurlijk: nog eisen daaraan?
Hoe werkt het eigenlijk: hoe weet je bijvoorbeeld dat je "gebeld" wordt?
Is het het handigst om voor bellen gewoon de vaste telefoon te gebruiken (ik vind dat heel goedkoop van Australie naar Nederland) en voor elkaar willen zien dan skypen?????????????

Kortom, ik ben in deze materie behoorlijk nieuw, dus kan daar wel wat tips in gebruiken. Dan weet ik wat mijn familie moet aanschaffen voor mijn vertrek en wat ik zelf moet doen als ik eenmaal in Australie ben...........

Henriette
 
Hoi Henriëtte,

't is allemaal niet zo ingewikkeld; beiden partijen kunnen Skype downloaden en elkaar via het programm 'bellen'. Dat kost niets.

Of, jij gebruikt Skype, maar koopt ook een credit (AUD 16 standaard), en dan kan je via het programma gewonen telefoonnummers bellen.  Naar N'land bellen kost je dan 3 cent per minuut. Het heet dan 'Skype Out'.

Er zijn geen speciale eisen voor de cam.

De traagste verbinding bij Bigpond is nog snel genoeg voor Skype, (heb ik dus, en da's maar Up to 8Mbps/128kbps), alhoewel ik tussendoor 'crack up', maar weet niet zeker of dat misschien met m'n wireless router te maken heeft (Tinus??).

Hoe je weet dat je gebeld wordt? Dan zegt je computer 'tringggg' 'tringgggg'... zolang je het programma open hebt staan.

Voor de juiste windows versie, kijk op www.skype.com

En wat betreft de achterblijvers in Nederland? Tja! Hihi....

Gebruik je wel 's een of andere messenger? Is net zo makkelijk als, zo niet makkelijker dan Skype.

Not to worry!

Ireen
 
Okay, dus ik kan ook praten/beeld zien via de MSN Messenger begrijp ik?
Maar waarom is Skype dan zo populair? Is dat kwalitatief beter?

Henriette
 
Ik weet niet van technische of populaire vergelijkingen, maar qua telefoon is Skype heeeeel goed. Een vriendin belde me op ons huisnummer vanaf een jacht via Skype Out, en je kan het verschil tussen telefoon naar telefoon niet horen.

Met MSN kan je elkaar ook horen zien (zo ook met ICQ, Yahoo en anderen) maar lang niet zo goed. Althans, dat idee heb ik zelf.

Ik denk dat er wel anderen hier zijn die een meer technische uitleg kunnen geven ;-)
 
Als iemand me uitnodigt voor een videogesprek met MSN wijs ik ook altijd af. Praten via MSN vindt ik ook helemaal niets! De webcam gebruik ik wel regelmatig met MSN dat gaat goed. Maar Skype wint het!! Beeld en geluid kwaliteit heel goed!
 
Nu helemaal mooi: Via Skype kan je nu ook een Australisch tel. nummer kopen. Wij hebben nu een Australisch nummer en een Engels nummer gekocht. (30 euro voor 12 maanden p .st) Mijn ouders (geen die-hard internetters) kunnen nu ons Engels nummer bellen, terwijl ze dus eigenlijk naar Australie bellen.

We hebben geen vaste tel. lijn in Australie, dus vrienden hier bellen ons Australisch Skype nummer.
 
Dat had ik eerder moeten weten!! Beetje de vaste kosten betalen om bereikbaar te zijn... nu heb ik een 2-year plan (en je zult ook wel niet hetzelfde nummer kunnen houden als je er 1 koopt bij Skype)
 
Back
Top